Gå til innhold

Er det mulig å få lappen?

Gjest smudgy

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Cornelia_*
Hey, jeg har dårlig syn på det ene øyet, men 100% (hehe) på det andre, er du det mulig å få tatt lappen(når det gjelder: bil og moped?)

Heisann!

En kompis av meg har hatt kreft, og har ingen syn på venstre øye. Han fikk lappen uten problem. Men måtte gå uten en stund for å få tilbake dybdesynet.

Min morfar har også kun syn på ett øye, og han kjører bil.

Hør med en kjøreskole, de har nok mer peiling enn folk på kg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det mulig. Det er samsynet som teller. Gå til en optiker og si at du skal ha synstest pga førerkort. Du får da et skjema som du legger ved søknaden om førerkort som du sender til Statens vegvesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i allefall på det "gammeldagse" førerkortet, da var det krysset på baksiden på : "må bruke briller" og så skrev dama "kontaktlinser" bak.

På det nye vet jeg ikke om det er anmerket siden de skrev det inn for hånd på det første, og det var borte da jeg fikk det nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merknad i mitt (kraftig nærsynt).

Og for å svare på det opprinnelige spørsmålet: Visst kan du få lappen så lenge du ser på et øye. Jeg kjenner en med glassøye som kjører, og ditt dårlige øye kan umulig være verre enn det ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle med VETT i hodet forstår at SER man dårlig så KJØRER man ikke bil uten noen form for briller eller linser! Merknad i førerkortet eller ikke, det kommer vel an på hvilke århundre en fikk lappen tenker jeg?

Uansett, når man er SMART så drar man til optiker og får et bevis på hvilket syn en har, som en leverer til Statens Vegvesen. Man oppfører ikke seg som en idiot som driter langt i andres sikkerhet når man er ute i trafikken. Sånne mennesker har søren meg ingenting ute i samfunnet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...