Gjest Drittlei Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har merket meg at enkelte kvinner gjerne forfølger andre kvinner bevist ved å henge seg opp i deres økonomi,sosiale status eller til og med hvordan de går kledd.Går man mye i vide jeans og joggebukser så kan enkelte finne på å si at hun der ser ut som en slum eller narkis så uflidd som hun er.Er det velpleide kvinner de angriper så går det gjerne i at slike kvinner er desperate og på mannejakt siden de sminker seg så kraftig og bruker skjørt eller kjole til hverdags. De finner alltid et eller annet som de kan sykeliggjøre. Er ikke dette egentlig grov trakkasering og stygg bruk av hersketeknikk? Hvordan beskytte seg mot slike? Man møter sånne ugler overalt ,både i det sivile livet og på kontorer og institusjoner. Æsj sier jeg bare.
Rosalie Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Slike kvinner tar jeg rett og slett avstand fra, samme hvor jeg møter de.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Enig, æsj. Synd det er så mange av dem.
Gjest Drittlei Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Slike kvinner tar jeg rett og slett avstand fra, samme hvor jeg møter de. Enig med deg i det.Det funker i privatlivet når det kommer til etablering av nettverk også videre for sånne mennesker omgås man jo ikke frivillig,men det er vanskeligere å holde de på avstand når de er tilknyttet formelle instanser som man er bruker av.
Gjest Også kvinne Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har ikke erfart noe særlig av det. Tror du må forandre fokuset litt, så vil du etterhvert støte på hyggeligere mennesker.
Gjest Også kvinne Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Vil forresten legge til at du selv disser kvinner kraftig gjennom innlegget ditt. Kanskje ikke så rart om du til stadighet støter på likesinnede da.
Rosalie Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 Enig med deg i det.Det funker i privatlivet når det kommer til etablering av nettverk også videre for sånne mennesker omgås man jo ikke frivillig,men det er vanskeligere å holde de på avstand når de er tilknyttet formelle instanser som man er bruker av. Nå er ikke jeg "bruker av noen formelle instanser", hva nå enn det er, men jeg må forholde meg til sutrekjerringer på jobb og i fritidssammenheng. Jeg behandler de rent profesjonelt og lar de ikke komme meg innpå livet.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 Vil forresten legge til at du selv disser kvinner kraftig gjennom innlegget ditt. Kanskje ikke så rart om du til stadighet støter på likesinnede da. Auda her var det noen som følte seg truffet.
Gjest Drittlei Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Nå er ikke jeg "bruker av noen formelle instanser", hva nå enn det er, men jeg må forholde meg til sutrekjerringer på jobb og i fritidssammenheng. Jeg behandler de rent profesjonelt og lar de ikke komme meg innpå livet. Jeg er veldig enig i det skriver.Det er ingen vits i å la det gå innpå seg,men man får bare så intens lyst til å "bitche" tilbake.
Gjest Gjest_Dritlei_* Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 En kjent hersketeknikk er at de hele tiden legger ut "bekymringsmeldinger" på andre kvinner til venner og kollegaer for å disse dem.Da fremstår de selv som omsorgsfulle samtidig som de får stigmatisert og hengt ut offeret sitt.
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg hadde et slikt problem for noen år tilbake. Da jeg var i begynnelsen av 20-åra jobbet jeg på et sted hvor det var ganske mye sosial omgang også utenfor arbeidsstedet, på stedets uteliv. En av kvinnene, som var en av lederne, la jeg merke til at pleide å se på meg, hviske noe til den ved siden av seg, så lo de begge to mens de så ondt på meg. Dette var utenfor arbeidstid, men det begynte å bli med inn på arbeidsstedet. Det ville jeg ikke ha noe av. En kveld på utestedet når hun drev på slik, gikk jeg bort til henne og sa rett ut at jeg pleier ikke å stå og snakke stygt om deg til andre, selv om jeg nok skulle klart å finne noe, og da synes jeg ikke du skal drive på slik om meg heller. Så snudde jeg meg og gikk. Da sluttet hun faktisk. Grunnen til at hun drev på slik, var klassisk; jeg var en ung sprek flott jente tidlig tyveårene med datidens topper som viste mage m.m. Hun var tidlig i 30-årene, lite attraktivt utseende, singel, begynte vel å bekymre seg for at det var lite friere som hamret på døren. Noen mennesker har vanskelig for å være generøse mot folk som har noe de ikke har. Smålig kaller jeg det.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #13 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg hadde et slikt problem for noen år tilbake. Da jeg var i begynnelsen av 20-åra jobbet jeg på et sted hvor det var ganske mye sosial omgang også utenfor arbeidsstedet, på stedets uteliv. En av kvinnene, som var en av lederne, la jeg merke til at pleide å se på meg, hviske noe til den ved siden av seg, så lo de begge to mens de så ondt på meg. Dette var utenfor arbeidstid, men det begynte å bli med inn på arbeidsstedet. Det ville jeg ikke ha noe av. En kveld på utestedet når hun drev på slik, gikk jeg bort til henne og sa rett ut at jeg pleier ikke å stå og snakke stygt om deg til andre, selv om jeg nok skulle klart å finne noe, og da synes jeg ikke du skal drive på slik om meg heller. Så snudde jeg meg og gikk. Da sluttet hun faktisk. Grunnen til at hun drev på slik, var klassisk; jeg var en ung sprek flott jente tidlig tyveårene med datidens topper som viste mage m.m. Hun var tidlig i 30-årene, lite attraktivt utseende, singel, begynte vel å bekymre seg for at det var lite friere som hamret på døren. Noen mennesker har vanskelig for å være generøse mot folk som har noe de ikke har. Smålig kaller jeg det.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #14 Skrevet 12. oktober 2008 Opplevd noenlunne det samme;) nå gir jeg alltid beskjed;)
Gjest Wolfmoon Skrevet 12. oktober 2008 #15 Skrevet 12. oktober 2008 Kan ikke si at jeg har møtt på så mange av den typen. Men så velger jeg stort sett de jeg omgås med omhu også, og unngår sosial omgang utover det jeg må med mennesker jeg ikke liker/trives med.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #16 Skrevet 12. oktober 2008 Oj, jeg vet at slike ting ikke er riktig, men har mange ganger tatt feil av mennesker og kvinner. Av og til vært for kjapp i tankegangen.... Men vet dere hva? Jeg har hengt meg opp i at jeg har fått en klapp på fingrene oftere enn at jeg har hatt sant, og det er jeg glad for, at det heller veier den andre veien enn at det skulle stemme. Da er det mange flotte forskjellige likesinnede (kvinner) der ute Håper de fleste innerst inne vil like noen, enn å misslike noen.
Gjest Kaya83 Skrevet 13. oktober 2008 #17 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg hadde et slikt problem for noen år tilbake. Da jeg var i begynnelsen av 20-åra jobbet jeg på et sted hvor det var ganske mye sosial omgang også utenfor arbeidsstedet, på stedets uteliv. En av kvinnene, som var en av lederne, la jeg merke til at pleide å se på meg, hviske noe til den ved siden av seg, så lo de begge to mens de så ondt på meg. Dette var utenfor arbeidstid, men det begynte å bli med inn på arbeidsstedet. Det ville jeg ikke ha noe av. En kveld på utestedet når hun drev på slik, gikk jeg bort til henne og sa rett ut at jeg pleier ikke å stå og snakke stygt om deg til andre, selv om jeg nok skulle klart å finne noe, og da synes jeg ikke du skal drive på slik om meg heller. Så snudde jeg meg og gikk. Da sluttet hun faktisk. Grunnen til at hun drev på slik, var klassisk; jeg var en ung sprek flott jente tidlig tyveårene med datidens topper som viste mage m.m. Hun var tidlig i 30-årene, lite attraktivt utseende, singel, begynte vel å bekymre seg for at det var lite friere som hamret på døren. Noen mennesker har vanskelig for å være generøse mot folk som har noe de ikke har. Smålig kaller jeg det. Mm, samme her.. Folk velger selv hvordan de vil se ut.. Det er klart at noen har et litt verre utgangspunkt for å se smashing ut enn andre, men det gir ingen grunn til å snakke nedsettende om folk som faktisk liker å se bra ut.. Jeg klarer fint å se om folk er pene - mindre pene - middels - har stelt seg - har ikke stelt seg etc, men det betyr ikke at jeg dømmer dem for det.. Jeg ville aldri gått bort til ei mindre pen jente som så ganske shabby ut og fortalte henne akkurat hvor shabby hun så ut.. Jeg hadde holdt helt kjeft, og det samme forventer jeg at andre gjør i forhold til meg.. Jeg vil IKKE ha kommentarer på at jeg må være bimbo og stokk dum og tro at jeg er noe bare fordi jeg faktisk liker å ta meg bra ut når jeg er ute blant folk.. Pass deres egne jævla saker liksom..
Perhaps Skrevet 13. oktober 2008 #18 Skrevet 13. oktober 2008 Kvinner er kvinner verst. Det kommer an på hvilke miljøer en beveger seg i, og graden av landlighet/små steder versus større byer, tror jeg.
Perhaps Skrevet 13. oktober 2008 #19 Skrevet 13. oktober 2008 En kjent hersketeknikk er at de hele tiden legger ut "bekymringsmeldinger" på andre kvinner til venner og kollegaer for å disse dem.Da fremstår de selv som omsorgsfulle samtidig som de får stigmatisert og hengt ut offeret sitt. Forferdelig når folk gjør slikt. Det er så gjennomskuelig.
Gjest drittlei Skrevet 13. oktober 2008 #20 Skrevet 13. oktober 2008 Forferdelig når folk gjør slikt. Det er så gjennomskuelig. Det er jo i realiteten ren stalking det de holder på med. Er det snakk om forfølgelse over lengre tid så er det jo kriminelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå