Kihn Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg syns klassikerne er best; Monopol og Trivial Pursuit :happy:
Gjest Wolfmoon Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 TP og Taboo er begge morsomme, hver på sin måte Ellers spiller vi nå New Amigos! for å lære oss litt spansk, morsomt og lærerikt
Gjest *Mim* Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Liker TP, Scrabble, klassisk Monopol og Gjett hvem.
Gjest Raptuza Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Fantasi var jo gøy på nittitalet i hvert fall....
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg liker så mange, men har mine favoritter innen de vanslige (monopol, TP, scrabble, kokkelig monke) og de avanserte (order of the stick, runebound, descent o.s.v.)
Gjest *Mim* Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Er Risk morsomt, forresten? Det er på tilbud her, lurer på om jeg skal kjøpe det. Carcassone er også morsomt.
Strix Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Risk, TP, Geni, Fantasi, Monopol, Scrabble... Tydeligvis de samme spillene som de andre
Gjest Gaby Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 Scrabble, Rummikub, TP, Pictionary og Kokkelimonke er mine favoritter.
angeleyes Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 Srabble er den absolutte favoritten. Ellers synes jeg TP og kinasjakk er morsomt.
Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 12. oktober 2008 #13 Skrevet 12. oktober 2008 Hei:) Jeg synes de "vanlige" er litt kjedelige og forutsigbare. Hele vår slekt er veldig spilleglad, og vi spiller masse, men vi er mest voksne. Vi liker best UNION PACIFIC (Kjempebra!) , settlers, ticket to ride og risk Kommer ikke på flere i farten men UP er kjempebra og det annbefaler jeg alle
Leifr Skrevet 13. oktober 2008 #15 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har drevet en del med "tunge" brettspill som hobby. Advanced Civ osv. Favoritten her må være Age of Renaissance, det er sabla elegant og tar "bare" 5-6 timer for ett spill. Men skal man spille med folk som ikke er ihuga hobbyspillere er det begrenset hvor mange sider med regler og hvor mange hundre pappbrikker som kan tolereres. TP er fint, forutsetter dog at man har en noenlunde kurant sett med spørsmålskort (ti år gamle utgaver med masse spørsmål om obskure nittitallsfenomener blir fort litt kjipe). Settlers og mange andre "tyskerspill" (Puerto Rico osv.) er veldig bra for blandet lag. De tar generelt ikke mange mange timer og kan læres av de fleste. Monopol tror jeg må være det ultimate i dårlig spilldesign. Vanvittig ensformig og langtrukkent med minimal strategi. Anbefales ikke til noen.
Trampe Skrevet 13. oktober 2008 #16 Skrevet 13. oktober 2008 Vi spiller Rummikub mest her i huset. Ellers er Kortskalle hysterisk morsomt
Gjest spilledilla Skrevet 13. oktober 2008 #17 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg og vennegjengen ELSKER the Settlers of Catan! Finnes flere utvidelser, så kan variere i det uendelige
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #18 Skrevet 13. oktober 2008 I tillegg til det meste av det som er nevnt før, synes jeg Carcassonne er artig.
Candyfloss Skrevet 13. oktober 2008 #19 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg liker Ticket to Ride. De har mange ulike utgaver, men går ut på det samme. Har bare spilt det fra Europa. Ellers er som nevnt Scrabble gøy:)
thapara Skrevet 13. oktober 2008 #20 Skrevet 13. oktober 2008 Fantasi er kjempemorsomt! Ellers er vanlige spørrespill som Geni og TP ganske morsomt. Ticket to ride minner meg bare om Ludo. Ikke så festlig akkurat..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå