Gå til innhold

kostholdet mitt greit?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_johanna_*
Skrevet

Hei,

jeg lurer på hva dere synes om kostholdet mitt?

Frokost: denne består alltid av to grove brødskiver med kalkunfilet og agurk. Som drikke har jeg enten eple juice(uten sukker) eller et glass med vann eller to.

Lunch: Banan, eller fruktsalat. Fruktsalaten består som regel av tre/fire frukter. Eks: litt galia/honning melon, kiwi, eple og noen druer. Varierer også frukten fra dag til dag.

Middag: Fra søndag tom fredag, så har jeg enten kalkunfilet med grønnsaker, potetmos eller fullkornspasta, noen ganger litt ris. De andre gangene har jeg det samme, men da bytter jeg ut kalkunfilet med laks. Spiser ca like mye av hver. Hvilke grønnsaker jeg spiser varierer, bruker grønnsaksblandinger som og prøver å variere disse slik at jeg får i meg mye forskjellig. Spiser som regel mye grønnsaker. Lørdager unner jeg meg litt usunn mat, som pizza/spaghetti osv med litt is og snop. Men det holdes til lørdagen.

Til kvelds har jeg ikke noe særlig. Kanskje et par skjer med corn flakes med litt melk, men det er veldig lite. Det er samboeren min som spiser dette, så jeg stjeler alltid et par skjeer:)

Jeg trener også 3 ganger i uka. 30 min kondisjon og 45-50 min med apparater/vekter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har studert ernæring, og dette høres ALT for lite ut.

Du spiser sunt men slik jeg ser det mangler det to måltider om dagen her.

Prøver du gå ned i vekt så må du spise mer da du sannsynligvis er på sparebluss med så lite inntak.

Prøver du ikke gå ned i vekt så kan man også få mangelsykdommer med å spise for lite.

Gjest Gjest_johanna_*
Skrevet
Jeg har studert ernæring, og dette høres ALT for lite ut.

Du spiser sunt men slik jeg ser det mangler det to måltider om dagen her.

Prøver du gå ned i vekt så må du spise mer da du sannsynligvis er på sparebluss med så lite inntak.

Prøver du ikke gå ned i vekt så kan man også få mangelsykdommer med å spise for lite.

Prøver å gå ned et par kilo. Veier ca 60 nå og er 1.71 høy. Vil ned til 56 kg, det jeg veide før. La på meg 5 kg etter p-pillen, men den sluttet jeg med for en uke siden. Spiste sunt da jeg gikk på den og trente også som jeg alltid har gjort, men kiloene kom likevel. Har en del muskler, men jeg vet ikke hvor mye det har å si.

Skrevet

Synes det ser bra ut, men potetmos, er det fra poser? jeg synes ikke noe om "posemat". Blir du ikke lei av kalkunfile`?

Man skal spise litt av vært:)

Synes det er kjempebra trimminga di da.:) Prøver selv å gå/trimme litt annenhver dag.

Skrevet

Jeg synes også det mangler etpar ordentlige måltider, i tillegg til at du spiser ufattelig ensformig. Variasjon er tingen. ;)

Gjest Gjest_johanna_*
Skrevet
Synes det ser bra ut, men potetmos, er det fra poser? jeg synes ikke noe om "posemat". Blir du ikke lei av kalkunfile`?

Man skal spise litt av vært:)

Synes det er kjempebra trimminga di da.:) Prøver selv å gå/trimme litt annenhver dag.

Har alltid likt å trene, føles så godt i kroppen etter man har trent:)

Potetmosen er fra pose ja, spiser som regel bare det en dag i uka tops. Blir litt lei kalkunfilet, men jeg er alltid så sulten, så det glir ned. Laks synes jeg alltid er kjempegodt. Prøver å bruke litt ulike krydder for å få litt smak på det og det funker som regel:)

Skrevet

Hva med kjøtt? (Ikke kjøttdeig) Lammesesongen er i full gang også. Nam!

Kylling er også godt. Jeg spiser av og til salat på brødskiva med kjøttpålegg. Ikke så verst. Ananas, basilikum og salt + pepper. namelinam.

Skrevet

Jeg syns du spiser alt for lite. Prøv å spise litt mer frokost og en større lunsj. Det er tidlig på dagen man forbrenner mest og skal da ha mye mat:) Prøv også å få inn en liten kveldsmat :spise:

Skrevet

kaklunfilet hver dag er litt vel drøyt. i tilegg ser jeg at lunsjen består av bare frukter, som kun gir deg karbohydrater. Du må tilføre proteiner og fett her også. Cottagecheese i salaten din går, eller spise noe annet som kjøtt og salat, brødskiver, knekkebrød, varme supper med grovt brød, salat med dressing... osv...bare fantasien det står på egentlig, og du kan med fordel variere mye mer enn du gjør!!

Skrevet

Enig med de over her som sier at du spiser litt lite. Har du spist slik lenge? Tenker nemlig at du må da bli veldig lei til slutt? Hva med å bytte ut kalkun med renskåret svinekjøtt, og laks med annen fisk?

I tillegg lurer jeg på om du får i deg nok meieriprodukter? Viktig å ta vare på skjelett og tenner også, vet du :) Litt cottage cheese eller kesam med fruktsalaten, en bitteliten dæsj lettrømme til middagen, et glass melk i ny og ne...

Uansett er du jo flink som trener og spiser sunt, man må bare finne en balanse. Synes også det er et smart trekk å une seg noe usunt av og til - jeg tror at de som ikke gjør det går på veggent il slutt og spiser tre poser potetgull og en diger sjokoladekake på ti minutter :ler:

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet (endret)

Frokost og middag ser greie ut, men lunsjen din er veldig dårlig! Spis gjerne frukt til lunsj, men i tillegg til noe proteinrikt, f.eks egg, tunfisk, kylling el.l.

Kutt ut de spiseskjeene med cornflakes til kveldsmat og spis ordentlig mat istedenfor. Grovt brød med proteinrikt pålegg f.eks. Ser ut som om du kanskje får i deg litt lite fett, så f.eks makrell i tomat som pålegg kan vært lurt.

Endret av O-Ren Ishii

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...