Gå til innhold

Jeg er så egoistisk :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trodde ikke jeg var det, men har etterhvert oppdaget at jeg er det :( Jeg vil helst at samboeren min skal gjøre ALT for meg, som for eksempel hvis han lager mat og jeg ser søpla er full så kan jeg ta meg selv i å tenke at han må gå ut med søpla for jeg gjorde det sist! Han bidrar til fellesskapet med å betale lån, forsikringer og regninger. Han ordner alt med tekniske ting, data, TV, og fikser småting i huset. Han er ryddig og lager mat et par-tre ganger i uka og vi har vaskehjelp. Likevel går jeg å tenker han kunne gjort ditt og datt for da kunne jeg sluppet å gjøre det, og jeg blir rent skremt av meg selv når jeg oppdager hva jeg tenker :tristbla:

Når vi har besøk av vennepar er det jeg som planlegger og slikt, og da tar jeg meg selv i å tenke at "håper han hjelper meg, at han ikke bare sitter å glor når gjestene er her" enda jeg veit at han dekker på og rydder bort og hjelper meg... Han har jo gjort dette så mange ganger før..

Dette resulterer i at jeg går å tenker og funderer og kan bruke en hel dag på å tenke på noe og være sur og som ikke blir noe av.. Dette går utover oss som par, og det vil jeg egentlig ikke for han er bare så god, men jeg veit ikke hva jeg skal gjøre med tankene mine :(:trist:

Noen som kan gi meg noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo kommet halvveis ved at du innser hvor dumt dette er! Kanskje det hjelper å skryte av hvor flink han er, så blir både han og du oppmerksomme på at du setter pris på han. Øv deg på å gjøre forskjellige plikter uten å vente at han også skal gjøre noe, tenk at du skal skjemme han bort så ofte som mulig! Siden det høres ut som han gjør minst like mye som deg til vanlig, kommer det ikke til å bli noe problem av det hvis du gjør litt ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...