Gå til innhold

Har valgt feil forlover

Fremhevede innlegg

Gjest Utlogget bruker
Skrevet

Må nesten logge meg ut for denne..

Saken er den at jeg valgte forlovet kort tid etter at bryllupet ble annonsert. Jeg var da ganske sikker på at jeg valgte rett. Det er en venninne av meg som jeg har kjent i alle år. Alternativene var flere andre som jeg har kjent mye kortere, men som jeg i de siste årene har hatt MYE mer med å gjøre. Nå føler jeg at vi to (forloveren og meg selv) har vokst så utrolig mye fra hverandre. Vi er veldig ulike blitt, og har lite til felles. Men hun er jo fremdeles en venninne av meg, slik at jeg aner ikke hvordan jeg kan løse denne floken uten at hun blir lei seg/det går ut over vennskapet vårt.

Må nesten ha litt hjelp her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Heheh.. det skal være feil forloveR i emnetittelen ;)

Jag ändrade det åt dig /Furstina (mod)

Endret av Furstina
Skrevet

Har du snakket med henne om dette? Forloveren din altså...??

Skrevet

nei fordi jeg aner ikke hvordan jeg skal ta det opp. og så har vi ikke snakket sammen på mange uker (har ikke sett henne siden juni). bor på hver vår kant av landet grunnet studier.

Skrevet

Kan alternativet være å ha en/to forlovere til? Det er mer og mer vanlig. Du kan si til hovedforloveren at du gjerne ville ha de andre også fordi du har så mye kontakt med dem.

Skrevet

Jeg synes du burde snakke med henne. Kanskje hun føler akkurat det samme som deg. Best å snakke om det synes jeg..

Skrevet

hvordan ville dere ha reagert på å bli "dumpet" på den måten?

Skrevet

Du er sikker på at du vil dumpe henne som forlover?? Kan dere ikke snakke om det og se om dere kan løse ting??

Skrevet

jeg er ganske sikker ja. har tenkt på dette lenge.

Skrevet
nei fordi jeg aner ikke hvordan jeg skal ta det opp. og så har vi ikke snakket sammen på mange uker (har ikke sett henne siden juni). bor på hver vår kant av landet grunnet studier.

Kan du ikke rett og slett bruke avstanden mellom dere - som "unnskyldning". Ringe og si at du har grublet mye over dette med at din forlover bor så langt borte, og at det derfor blir så vanskelig. Du ønsker en forlover, som kan ta mer del i forberedelsene.

Skrevet
hvordan ville dere ha reagert på å bli "dumpet" på den måten?

Nei for guds skyld, folk skal klamre seg fast til dårlige valg fordi noen kan komme til å bli såret.

Skrevet

Jeg ville vært ærlig og lagt alle kortene på bordet. Like greit det!

Skrevet

Hvis dere fortsatt er gode venner (det må jo være noe der, siden du faktisk valgte henne i utgangspunktet, og at hun takket ja), så bør du regne med at hun blir veldig såret, og kanskje til og med uvenner med deg (ihvertfall dårligere venner).

Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å trekke tilbake en slik æreserklæring, og at du heller burde tenkt igjennom avgjørelsen skikkelig på forhånd.

Men selvsagt, det er ditt bryllup, din veninne og ditt valg. Du vet nok best hvordan din veninne vil reagere på noe slikt, og hvor mye du evt. vil bry deg om at hun blir såret.

Hvis du må ha en annen forlover, så må du si det til henne. Det blir nok ikke lett, men det blir nok ikke lett for eksforloveren som blir "kansellert" heller. Jeg vet ikke om jeg hadde giddet å møte opp i bryllupet engang, om det var meg.

Skrevet

jeg har nå snakket med henne, og hun tok det veldig fint. jeg tror hun egentlig ikke var særlig intressert, men bare sa ja for å være grei. hun presterte også å spørre om når det var, slik at jeg føler det var beviset på hvor lite engasjert hun var.

storesøster skal nå være forloveren min, og hun har egentlig gjort alle de "tingene" en forlover skal gjøre til nå. jeg tror dette var det rette valget. men jeg sa det til henne at jeg beklaget. vi får bare se hvordan forholdet vårt utvikles fremover.

Skrevet
Hvis dere fortsatt er gode venner (det må jo være noe der, siden du faktisk valgte henne i utgangspunktet, og at hun takket ja), så bør du regne med at hun blir veldig såret, og kanskje til og med uvenner med deg (ihvertfall dårligere venner).

Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å trekke tilbake en slik æreserklæring, og at du heller burde tenkt igjennom avgjørelsen skikkelig på forhånd.

det må du bare gjerne mene, men viss du var i min situasjon hadde du kanskje tenkt likt.

Men selvsagt, det er ditt bryllup, din veninne og ditt valg. Du vet nok best hvordan din veninne vil reagere på noe slikt, og hvor mye du evt. vil bry deg om at hun blir såret.

Hvis du må ha en annen forlover, så må du si det til henne. Det blir nok ikke lett, men det blir nok ikke lett for eksforloveren som blir "kansellert" heller. Jeg vet ikke om jeg hadde giddet å møte opp i bryllupet engang, om det var meg. jeg har medelt henne, og hun sier hun forstår, og at hun kommer. hun ønsker å hjelpe til med utdrikknigslaget for det om.

Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å trekke tilbake en slik æreserklæring, og at du heller burde tenkt igjennom avgjørelsen skikkelig på forhånd. --

Skrevet

Det er jeg enig i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...