Gå til innhold

Hvor viktig er sex.....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

........... i et samliv?

Mange mener at sex gjør hele samlivet, mens andre mener at sex bare er en liten den av det, og det er mange andre ting som er like viktig.

Kjærlighet, Troskap, ærlighet, tillit, vennskap er noen av egenskapene som skaper et perfekt samliv.

Både enighet og uenighet, oppturer og nedturer styrker samlivet, og en god krangel kan oftes gi samlivet et oppløft.

Derfor spør jeg: Er det slik at sex er det viktigste i et samliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil vel ikke betegne sex som det viktigste - egentlig vil jeg ikke betegne noe spesielt som det viktigste. Et "perfekt" samliv består av flere faktorer som sammen utgjør to personers samhold og hengivenhet til hverandre.

Kjærlighet er vel grunnpilaren i ethvert forhold, er ikke kjærligheten tilstede har man ikke noe å bygge et forhold på.

Troskap er også viktig - et forhold som ikke er monogamt er heller ikke verdt å fortsette. Det er en årsak til at man ikke klarer å være tro ?!

Ærlighet er en annen faktor som man bør sette høyt, kanskje først og fremst også å være ærlig med seg selv.

Tillit - man bør vel tro det beste om partneren, hvis ikke - ja, er det verdt å fortsette da ?

Vennskap er noe de fleste enes om, partneren er gjerne ens beste venn - en som man kan dele sorger og gleder med, og som tar deg for det du er.

Sex kommer også inn som en faktor i dette store puslespillet som kalles samliv. Man må liksom få alle brikkene til å falle på plass før man kan si seg fornøyd med resultatet.

Det er helt sikkert flere "der ute" som mener at man kan klare seg uten sex - at dette er en faktor i et samliv som ikke er like viktig som de andre. Men jeg mener at sex, god sex skapes som et resultat av et forhold som er fylt med kjærlighet, tillit, ærlighet og troskap - hverken mer eller mindre. For er det en eller flere av disse tingene som mangler, ja da skjønner også jeg at sexen kan man unnvære .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort og greit svar fra meg:

Hvis det ikke er sex inne i bildet så blir jo forholdet som gode venner. Jeg skiller i alle fall på den måten.

Men, nå er det jo slik at alle ikke prioriterer det slik, at da må jo de som har det slik få lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt forhold er ikke sexen viktigst.

Mye viktigere for oss er ærlighet,vennskap,respekt osv.

Sex er kun et krydder i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er sex inne i bildet så blir jo forholdet som gode venner. Jeg skiller i alle fall på den måten.

moonmood: hva da med venner som ikke er kjærester, men har sex?

et forhold består av langt mer enn sex!! men dersom sex er fraværende kan det gå utover de andre delene av forholdet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er viktig. It's like the glue in the relationship. MEN, det er ikke det viktigste....men viktig!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Sex er ikke det viktigste i vårt forhold, selv om det er en stor del av det! Det er mye annet jeg setter enda mer pris på i forholdet enn sex'en - den er på en måte bonusen, den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er for meg veldig viktig, en ting er den rent fysiske

nytelsen, men vel så viktig er den spesielle nærheten

man føler når man har sex med den man elsker.

Hadde fått store problemer med å klare meg uten,

rett og slett!

Så ja - sex er en veldig viktig del av forholdet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

For meg er sex viktig, men jeg mener at det ikke er avgjørende for at et forhold skal kunne fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moonmood: hva da med venner som ikke er kjærester, men har sex?

fucking good friends(fgf)? :kul:

men ikke feiltolk meg, jeg sier ikke at sex'en er alt, men den er nødvendig for meg i alle fall i et forhold. Folk må jo få lov til at fgf også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er viktigere i begynnelsen synes jeg.Etter mange år så er det andre ting som er viktigere.JA......tro meg.

Man tar vare på hverandre og elsker hverandre på en helt annen måte enn det man gjør i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex er slett ikke viktigst når den fungerer til begges tilfredsstillelse, men når den blir borte blir den vannvittig viktig :ler:

En frustert halvpart av et par er en potensiell fare for forholdet...

For meg personlig er sex innmari viktig. Det er limet mellom oss, det som bekrefter mitt begjær, hans begjær for meg, der jeg kan uttrykke hvor glad jeg er i ham - der jeg virkelig føler meg nær ham.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighet, Troskap, ærlighet, tillit, vennskap er noen av egenskapene som skaper et perfekt samliv.

Hva er et forhold uten ovennevnte "ingredienser"? Hva er kjærlighet uten troskap? Hva er troskap uten ærlighet? Hva er ærlighet uten tillit? Hva er kjærlighet uten vennskap?

Alle ovennevnte elementer er - i tillegg til sex - viktige fundamenter for å ha et godt forhold. Og...... hva er et forhold uten sex? Hva er sex uten kjærlighet? Hva er sex uten troskap, ærlighet og tillit?

Disse brikkene må på plass alle som en - for å kunne ha det jeg vil kalle et godt forhold.

Og som svar på ditt spørsmål, ja sex er viktig - like viktig som de andre elementene, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har nettopp oppdaget noe som er mye viktigere; nemlig KYSSING :oops:

Å møte en som KAN kysse..WOW!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

15 min fysisk nærhet, gir mer enn timer med diskusjoner/krangler. man kommer nærere hverandre....har jeg hørt...tror ikke den er dum å huske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor
15 min fysisk nærhet' date=' gir mer enn timer med diskusjoner/krangler. man kommer nærere hverandre....har jeg hørt...tror ikke den er dum å huske[/quote']

Enig med dette.

Klart sex er viktig.

Men det er kommunikasjon, respekt og ærlighet også.

Jeg kunne ikke vært i et forhold hvor sex ikke var viktig.

Men jeg vil ha alt det andre også... :ler:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sex er ikke viktig. Ikke for meg iallefall. Her er det slik at sexen ødelegger for noe som kunne ha vært et fint forhold.

Ike synes jeg kjærlighet er så viktig heller, det er mer et pluss. Det er et valg å leve sammen med noen, det er ikke en følelse.

Tillit, ærlighet og vennskap setter jeg som det viktigeste i et forhold. Hvis ikke en er venner med den en lever sammen med går det dårlig.

Ærlighet er også veldig viktig. Det er viktig å være ærlig ovenfor seg selv og mot partneren.

Tillit må en også ha. Du må kunne stole på partneren og partneren må kunne stole på deg.

Dessuten er det viktig at en har avklart på forhånd hva en vil ha ut av forholdet. Hva du forventer deg, og hva partneren forventer seg. Det er viktig å ha den samtalen fordi ofte så tror en at den andre ønsker det samme som en selv, og det stemmer ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...