Gå til innhold

Lyst å bli prøver..

Anbefalte innlegg

Gjest lyståbliprøver
Skrevet

Har så utrolig lyst å bli prøver etterhvert!

Bestille time og få tatt ut hormonspiralen..

Har passert 30 år nå, har to barn fra ett tidligere forhold, hvor eldste er 12 år gammel. Jeg er samboer på nytt, vi har vært sammen i 4 1/2 år nå.

Han har ingen barn.

Jeg tenker så det knaker om dagene! Jeg er nemlig i et vikariat ut juni -09.

Tenker jo på dette med fødselspenger, om å ha vært i arbeid minst 6 av de 10 siste mnd før fødsel....

Så skal vi gifte oss i august -09. Er planen da. Men det kan alltids utsettes til året etter feks.

Har dessuten ønske om å gå 3 år på høgskole......

Så....

Hva ville dere gjort?

Jeg tenker litt sånn at skole kan jeg jo ta om noen år, Barn kunne jeg tenke meg NÅ! For vi blir jo ikke akkurat yngre med årene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mannen din like lyst til å bli "prøver" som du har? (rart uttrykk, en kan jo prøve så mye rart her i livet uten at det betyr å få barn)

Når du har passert 30 er det vel litt knapphet på tid i utgangspunktet, så det er vel lurest å skynde på sånn sett. Det kan jo ta tid å bli gravid. Samtidig vet du ikke om du rekker å bli gravid sånn at du får jobbet de 6 mnd, ettersom du ikke vet om du blir gravid eller om du har kommet langt nok når vikariatet går ut. Kanskje best å vente til du har litt mer forutsigbar inntekt.

Skrevet
Har mannen din like lyst til å bli "prøver" som du har? (rart uttrykk, en kan jo prøve så mye rart her i livet uten at det betyr å få barn)

Når du har passert 30 er det vel litt knapphet på tid i utgangspunktet, så det er vel lurest å skynde på sånn sett. Det kan jo ta tid å bli gravid. Samtidig vet du ikke om du rekker å bli gravid sånn at du får jobbet de 6 mnd, ettersom du ikke vet om du blir gravid eller om du har kommet langt nok når vikariatet går ut. Kanskje best å vente til du har litt mer forutsigbar inntekt.

Ja han har veldig lyst på baby nå.. Men er jo ingen garanti for at jeg blir gravid så snart... Har 8 mnd igjen av vikariatet...med mulig forlengelse...

Er sånn i stuss... :sukk:

Ha sååååå lyst på en liten baby...

Skrevet
Ja han har veldig lyst på baby nå.. Men er jo ingen garanti for at jeg blir gravid så snart... Har 8 mnd igjen av vikariatet...med mulig forlengelse...

hei. jeg er i samme situasjon selv. jeg har et vikariat som går ut i august med muligheter for fast. men så tenker jeg på om de vil annsette meg fast etter vikariatet dersom jeg går gravid og muligheten for at jeg ikke får jobbet ut vikaritet engang. har veldig lyst på fast der, men jeg orker ikke "holde meg" bare pågrunn av en jobb. jobben er virkelig ikke nummer 1! men min fammilie er derimot det!

MEN ønsket om barn er større enn noe annet!

så vi har bestemt oss for å bli prøvere. jeg misstenker at jeg kanskje har allerede blitt gravid. begynte å prøve for en måned siden, kanskje et par uker mer.. men brystene er ømme, hatt mage kramper/knip, og morgenkvalme ALLEREDE! men venter litt med å ta en test, slik at jeg vet om den slår ut riktig eller ei..

jeg er snart 26 år og syns det er på tide, siden jeg ønsker 2-3 barn.

skjønner godt at du ønsker å få et nytt barn, med tanke på alderen.

skole kan du alltids ta senere eller når du måtte ønske. jeg har tenkt tilbake på studietidene mine som mer tid til barnet enn å være i 100% arbeid.

man blir ikke like sliten på skolebenken, og man har mye fri og valgfritt oppmøte og mer fri, samt mer fleksitid.

jeg hadde absolutt mer frihet og mer energi når jeg var student enn nå som jeg er i full jobb. så sånn sett er skole mer barnevennlig enn full jobb.

så skole kan du ta mens du har en liten en.

når du allerede er sååå babysyk klarer du nok ikke å legge fra deg tanken om det heller, har prøvd men den ble bare større og større ;)

lykke til :)

hilsen en som gleder seg utrolig til å få den største lykken her i livet :)

Skrevet

ja og man hører jo om folk som er prøvere i flere år. så det er alltid vanskelig å planlegge uannsett. for nye ting oppstår hele tiden, som kan gjøre det ubeleilig. så det er bare å sette i gang :)

Skrevet

p.s du får permisjons penger beregnet ut av de 6 beste av de 10 siste månedene før du går ut i perm. så den klarer du da å få :)

Skrevet

Takk for svar dere :goodbye:

Om en skal vente til det "passer"... ja hvor lenge skal en vente da? :)

Er alltids noe som gjør at en kan utsette..

Men er det det jeg ønsker? :sjenert:

Lyst å bare hoppe i det jeg... :enig:

Skrevet

Det du kan gjøre er jo å legge en plan for hva som er lurt å gjøre framover; når du kan begynne på høyskole, hva dere har råd til om ting ikke går helt etter planen (mindre jobbing?) osv. Det er jo mange som velger å få barn mens de studerer, og som klarer å fullføre med normal eller nesten normal progresjon. Jeg tror det kan føles som mer stress om du blir gravid "for fort" og SÅ må prøve å finne en løsning, enn om dere setter dere ned på forhånd og kanskje oppdager at det er flere alternativer som kan fungere. Da er det kanskje ikke så uansvarlig eller skummelt å hoppe i det :)

Skrevet

Jeg fikk ett godt tips av min onkel : Hvis du skal vente til det passer, kommer det aldri til å skje. Vi ble prøvere dagen etterpå :gjeiper:

Jeg er også ansatt i vikariat. Har kontrakt ut August 2009, så vi har det også litt travelt :)

Skrevet

Da har jeg bestillt time hos gynekologen jeg pleier gå til..

for å ta ut hormonspiralen. :D

MEN......

Kunne ikke få time før i midten av januar :tristbla:

Vet ikke helt om jeg ønsker å bruke fastlegen min til å fjerne spiralen...

Hmm, hva ville dere gjort? Hele familien har samme fastlege, så jeg er ikke så giraq på at han skal ta den ut..

Tenke litt på det ;)

Skrevet

Jeg har samme fastlege som mora mi, broren min og bestemoren min. Jeg ser det ikke som noe problem, og har gått til henne for hva det måtte være oppigjennom hele oppveksten.

Legen har jo taushetsplikt, og jeg ser ikke akkurat for meg at hun sladrer til mamma om min helse, enten det er snakk om klamydia, infuelnsa eller graviditet :)

Skrevet

Er ikke redd for at legen skal sladre...

Men tenkte at det er litt ubehagelig når jeg er hos lege med mine barn..

:sjenert:

Men får se..syns det er lenge å vente nesten 3 mnd.

Skrevet
Er ikke redd for at legen skal sladre...

Men tenkte at det er litt ubehagelig når jeg er hos lege med mine barn..

:sjenert:

Men får se..syns det er lenge å vente nesten 3 mnd.

Da hadde jeg brukt 800 kr, fått fjernet den på privatklinikk. Der får du ofte time på dagen:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Da har jeg fått time på privatklinikk til torsdag førstkommende! *JIPPIIIII*

Gleder meg til å bli prøver!

Skrevet
Da har jeg fått time på privatklinikk til torsdag førstkommende! *JIPPIIIII*

Gleder meg til å bli prøver!

Så gøy!! Det er bare å hoppe i det, du har jo opptjent deg fødselspenger selv om du er i vikariat.

Jeg ble gravid på første forsøk så det kan gå rimelig kjapt også :ler:

5 uker nå! Lykke til!

Skrevet
Har så utrolig lyst å bli prøver etterhvert!

Bestille time og få tatt ut hormonspiralen..

Har passert 30 år nå, har to barn fra ett tidligere forhold, hvor eldste er 12 år gammel. Jeg er samboer på nytt, vi har vært sammen i 4 1/2 år nå.

Han har ingen barn.

Jeg tenker så det knaker om dagene! Jeg er nemlig i et vikariat ut juni -09.

Tenker jo på dette med fødselspenger, om å ha vært i arbeid minst 6 av de 10 siste mnd før fødsel....

Så skal vi gifte oss i august -09. Er planen da. Men det kan alltids utsettes til året etter feks.

Har dessuten ønske om å gå 3 år på høgskole......

Så....

Hva ville dere gjort?

Jeg tenker litt sånn at skole kan jeg jo ta om noen år, Barn kunne jeg tenke meg NÅ! For vi blir jo ikke akkurat yngre med årene

Måtte bare inn og svare jeg, for du er nettopp i samme situasjon som jeg var:) Vi bestemte oss for å bli prøvere på ordentlig i oktober 07, jeg ble gravid i mai 08. Jeg også har to barn fra tidligere, 9 og 13 år, jeg har akkurat passert 30. Vi har vært sammen 3 år. Jeg hadde også bare vikariat, og veldig usikkert om jeg fikk jobb høsten 08.

Men, jeg ble gravid,og fikk vikariat:) Nå går jeg ut i permisjon 13.januar og har termin i februar.

Ville vel egentlig bare si lykke til:)

Skrevet
Måtte bare inn og svare jeg, for du er nettopp i samme situasjon som jeg var:) Vi bestemte oss for å bli prøvere på ordentlig i oktober 07, jeg ble gravid i mai 08. Jeg også har to barn fra tidligere, 9 og 13 år, jeg har akkurat passert 30. Vi har vært sammen 3 år. Jeg hadde også bare vikariat, og veldig usikkert om jeg fikk jobb høsten 08.

Men, jeg ble gravid,og fikk vikariat:) Nå går jeg ut i permisjon 13.januar og har termin i februar.

Ville vel egentlig bare si lykke til:)

Tusen takk for at du ville dele din histori med meg...

Fikk litt tåre i øyekroken jeg nå, det var så fint å lese! :)

Jeg gleder meg til fortsettelsen nå... :)

Og håper det kommer en liten spire til oss snart :)

Lykke til videre til deg også.

Skrevet

JEg var så heldig å få time hos gynekologen min i dag morges! De hadde fått en avbestilling, så jeg fikk tlf om jeg kunne komme, gjett om jeg ble glad!!!

Så da er spiralen ute...og jeg kan starte prøvingen ;)

Spurte om vi burde vente en stund etter hormonspiralen er tatt ut, men det var det ingen grunn til. Var bare til å hoppe i det :D

Er så glad nå...og gleder meg til tiden fremover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...