Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt om 2 og 7 års krisa, hva er egentlig det, hva går det ut på og finnes det flere slike kriser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 års krisa finnes iallefall. Er i den nå :(

Skrevet

Signerer det med 7 års krise ihvertfall. Ble slutt mellom meg og eksen etter 7 år og 3 dager! Men jeg aner virkelig ikke hva som skjer etter 7 (eller 2) år :sukk:

Gjest Gjest_Nora_*
Skrevet

Spør igjen om ett år, da er vi på det sjuende året. :gjeiper:

Hittil liker jeg ham bare bedre og bedre, merket ikke noe til noen to-års krise heller for å være ærlig.

Skrevet

10 år sammen nå, og har aldri hatt en krise. Aldri lagt oss som uvenner. Jeg synes det bare blir bedre og bedre med årene=)

Min teori er at årskriser kun inntreffer om du tror på dem.

Skrevet

2 årskrisa handler kanskje om at forelskelse ofte går over etter to år? Sju årskrisa aner jeg ikke hva skyldes men tror det er ganske vanlig uten at jeg vet hvorfor.

Skrevet

Jeg tror på årskrisene.

Jeg tror mange av krisene oppstår når det (fra gammelt av) var på tide å valget om hvor de skulle gå videre...

Bestemor hadde klokketro på "krisene", og begrunnet dem slik: "en samlivskrise oppstår ofte når det er snakk om en forandring. Enten takler paret forandringene, eller så gjør de det ikke."

Det kan se slik ut:

Etter å ha kjent hverandre i 3-6 mnd, gå videre til å bli kjærester? (1. "krise")

Etter å ha vært kjærester i 1-2 år, gå videre til forlovelse? (2. krise)

Etter å ha vært gift i 3-4 år, satt 2-3 barn til verden, hverdagen har kommet for fullt, paret opplever å være slitne av alle krav for å få hverdagen til å gå rundt... (3. krise)

Etter å ha vært gift i 15-18 år, barna flytter ut en etter en, huset blir tomt, hvordan skal dagene fylles med bare de to? (4. krise)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...