Gjest P@I Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 <Del 1> Kjent hverandre på avstand over 1 år, begynte å treffes for 4 mnd siden, og nå har vi blitt kjærester for noen uker siden, noe som kunne sies vi var lenge før. Vi har vært utrolig mye sammen (med og uten barn), storkoste oss. Og snakket veldig mye på tlf når vi ikke var sammen. Han viste mye at han likte meg utrolig godt i begynnelsen av forholdet, (noe av de ting jeg likte ved ham). Nå har det seg slik, at alt dette har "roet seg ned", han ringer/sender sms/oppfører seg SLETTS IKKE som før. (Han har hatt litt feber den siste uken her, kan det skyldes?). <Del 2> Hvordan kan jeg la være å savne ham? Var litt feil måte å stille spml på, men tenker på ham så mye, og savner ham utrolig mye noen ganger! At jeg får lyst til å ringe ham å fortelle det, og fortelle hvordan han får meg føle. Hvordan takle det? Hvordan få en balanse mellom å ikke virke deseprat (dette begrepet burde jo forsvinne når man alt er kjærester, men hvil ikke framstå som en uannsett) og vise ham at jeg liker ham og setter pris på ham? Takk for innspill!
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Du må spille kostbar, ikke være den som alltid tar kontakt først. La han ta kontakt når febern har gitt seg. Er han syk så har han nok ikke overskudd til å være kjæreste, eller muligens fått "kalde føtter"...
Gjest Betty89 Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Du må nokk spille litt kostbar av og til. Selv om det er vanskelig til tider....
Possibly Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Er det ingen som gidder? Hvis du er voksen (og det regner jeg med du er siden dere har barn?), så bør du slutte med å skrive SMS-språk. Da blir teksten lettere å lese, og du får kanskje flere svar. Jeg synes man skal være ærlig, det er ingen grunn til å spille noe spill. Å late som om man er kostbar fører neppe noe godt med seg. Det kan godt hende han har tatt lite initiativ i det siste fordi han er syk, men det er umulig for oss å vite. Hva med å ringe ham og spørre hvordan formen er, eller spørre om han har lyst til å finne på noe? Oppfør deg naturlig. Hvis du har lyst til å vise at du bryr deg om ham, så vis det!
Gjest kittycatty Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 jeg skjønner godt hva du mener, jeg hadde det slik i 1 års tid selv, trodde til tider jeg skulle dø av desperasjon etter å snakke med ham, sms'e med ham, ble nærmest fortvilet om det gikk en time uten kontakt.. Det jeg til slutt begynte å gjøre var rett og slett å finne meg en litt tidskrevende hobby, jeg begynte rett og slett å legge puslespill, sy litt og lignende, det passet selvsagt for meg, men kanskje du finner noe annet du liker? Dermed ble det jo til at jeg ikke tok kontakt, les: PLAGET ham så ofte Resultatene lot ikke vente på seg, etter 2 dager der jeg var litt tilbakeholden så endret rollene seg big time her Hvis han har hatt feber og slikt, så er han garantert ganske sliten og kanskje litt umotivert og slikt, en skikkelig feber rie kan ta knekken på mange der og da.. either way, masse lykke til, kostbar er ordet her ;)
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Det er ikke så sikkert at det å spille kostbar er den beste løsningen. Vil du virkelig spille et spill med kjæresten din? Er det ikke bedre å bare være åpen om følelsene og fortelle han det når du savner han osv? Hvis han ikke setter pris på det hvis du ringer, er han jo dust! Kan du ikke spørre han hvorfor han gir deg mindre oppmerksomhet nå enn før? Det kan jo hende at han ikke har tenkt på det sånn, men at han skjønner hva du trenger bare du lar han se det. Jeg tenker at kjæresten bør være den man er mest åpen med, så for meg virker det litt rart å gå med sånne tanker og skjule det for hverandre. Nærhet kommer jo av åpenhet. Og hvis han vet hva du ønsker mer av, er det større sjanse for at du får det også.
Papaya84 Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 Eller spørre han rett ut om det er noe i veien... Noen ganger er det det letteste særlig når det gjelder gutter og menn. Føler kanskje at vi ofte syns de oppfører seg rart, selv om de ikke mener noe med det i det hele tatt. Lykke til
Gjest P@I Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 jeg skjønner godt hva du mener, jeg hadde det slik i 1 års tid selv, trodde til tider jeg skulle dø av desperasjon etter å snakke med ham, sms'e med ham, ble nærmest fortvilet om det gikk en time uten kontakt.. Det jeg til slutt begynte å gjøre var rett og slett å finne meg en litt tidskrevende hobby, jeg begynte rett og slett å legge puslespill, sy litt og lignende, det passet selvsagt for meg, men kanskje du finner noe annet du liker? Dermed ble det jo til at jeg ikke tok kontakt, les: PLAGET ham så ofte Resultatene lot ikke vente på seg, etter 2 dager der jeg var litt tilbakeholden så endret rollene seg big time her Hvis han har hatt feber og slikt, så er han garantert ganske sliten og kanskje litt umotivert og slikt, en skikkelig feber rie kan ta knekken på mange der og da.. either way, masse lykke til, kostbar er ordet her ;) Takk Jeg har jo alt barn, så de tar mest parten av tiden min + at jeg studerer, så nok å gjøre har jeg. Men det hjelper ikke for det! Jeg prøver ellers så godt jeg kan å ikke virke despo! Han har vært syk ja, man han kunne gå på jobb da. Han trengte ikke å komme til meg hvis han er dårlig, skjønner jo at han må hvile, men han kan da ringe å si hei og vise at han er glad i meg og tenker på meg?! "Jeg tenker så mye og konstant på deg i dag" "Jeg er glad i deg, kjære!" Og slike mld husker jeg jeg har skrevet til ham, uten å få noe koselig mld tilbake:S Mulig jeg høres barnslig for noen, men. Han skulle komme til meg på fredag selv om han var syk, men moren ble syk og trengte hjelp så jeg sa han burde dra bort til henne. Han gjorde det. Han sa han skulle ringe meg derfra noe han aldri gjorde, men sendte en sms midt på natta, der han forklarer han ble skikkelig dårlig og sovnet etter hvert så glemte å ringe meg. Lørdag morgen sa han han skulle ringe senere på dagen, men gjorde heller ikke det! Han ringte etter at jeg har startet denne tråden og sa han ville komme og se meg i morgen, altså i dag. Og at han gleder seg! Jeg ble glad:) Til: Possibly: Bruker jeg virkelig SMS-språk mer enn andre her på KG gjør? Trodde innlegget var relativt forstårlig. Jeg tar initiativ av og til. Ringer ham og sender melding til ham og spør hvordan formen er. Foreslår og finne på noe. Til alle dere andre som mener jeg burde være åpen om hvordan jeg føler: Jeg er jo på en måte det, men når jeg får litt lite oppmerksomhet blir jeg usikker på hva han føler eller vil. Og da vil jeg heller ikke "pushe" ham på noe. Eller mase om å få oppmerksomhet (det er det jeg kaller for desperasjon). Tar jeg feil? Takker for alle dere som gad å svare!
Gjest Gjest i dag Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Takk Jeg har jo alt barn, så de tar mest parten av tiden min + at jeg studerer, så nok å gjøre har jeg. Men det hjelper ikke for det! Jeg prøver ellers så godt jeg kan å ikke virke despo! Han har vært syk ja, man han kunne gå på jobb da. Han trengte ikke å komme til meg hvis han er dårlig, skjønner jo at han må hvile, men han kan da ringe å si hei og vise at han er glad i meg og tenker på meg?! "Jeg tenker så mye og konstant på deg i dag" "Jeg er glad i deg, kjære!" Og slike mld husker jeg jeg har skrevet til ham, uten å få noe koselig mld tilbake:S Mulig jeg høres barnslig for noen, men. Han skulle komme til meg på fredag selv om han var syk, men moren ble syk og trengte hjelp så jeg sa han burde dra bort til henne. Han gjorde det. Han sa han skulle ringe meg derfra noe han aldri gjorde, men sendte en sms midt på natta, der han forklarer han ble skikkelig dårlig og sovnet etter hvert så glemte å ringe meg. Lørdag morgen sa han han skulle ringe senere på dagen, men gjorde heller ikke det! Han ringte etter at jeg har startet denne tråden og sa han ville komme og se meg i morgen, altså i dag. Og at han gleder seg! Jeg ble glad:) Til: Possibly: Bruker jeg virkelig SMS-språk mer enn andre her på KG gjør? Trodde innlegget var relativt forstårlig. Jeg tar initiativ av og til. Ringer ham og sender melding til ham og spør hvordan formen er. Foreslår og finne på noe. Til alle dere andre som mener jeg burde være åpen om hvordan jeg føler: Jeg er jo på en måte det, men når jeg får litt lite oppmerksomhet blir jeg usikker på hva han føler eller vil. Og da vil jeg heller ikke "pushe" ham på noe. Eller mase om å få oppmerksomhet (det er det jeg kaller for desperasjon). Tar jeg feil? Takker for alle dere som gad å svare!
Gjest Gjest i dag Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 Beklager å si det,men her syns jeg det skurrer....litt for mange unnskyldninger spør du meg, sier han skal ringe også gjør han det ikke... Huff,ikke enkelt å være i en sånn situasjon. Du kan jo prøve å spille kostbar en stund og se om du får noe respons.
Nabodama Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 Etter min mening har det ikke noe med spill å gjøre, det at man "spiller kostbar". Lett å mene det når spill er en del av ordvalget. Jeg ser det sånn at man trekker seg litt tilbake for å se om den andre kommer etter, dvs viser interesse selv når det tas mindre initiativ fra den som har stått for det meste på den fronten. Kommer han etter, er han interessert, gjør han ikke det, er han det ikke. Det er som å se for seg to magneter. Flytter du en ene, kommer den andre etter. Hvis det kun er den ene som flyttes, og den andre kommer etter hele tiden, vil det bli et skjevt forhold, magnetene fjerner seg for langt fra midtpunktet (grad av interesse fra begge parter) Vet ikke om jeg greier å gjøre meg helt forstått her, men sånn er det jeg ser bildet:)
Possibly Skrevet 12. oktober 2008 #13 Skrevet 12. oktober 2008 Til: Possibly: Bruker jeg virkelig SMS-språk mer enn andre her på KG gjør? Trodde innlegget var relativt forstårlig. Jeg tar initiativ av og til. Ringer ham og sender melding til ham og spør hvordan formen er. Foreslår og finne på noe. Det er mulig jeg er sær, men jeg liker ikke at man skriver "tlf" og "spml" med mindre man skriver SMS.
Gjest tititei Skrevet 13. oktober 2008 #14 Skrevet 13. oktober 2008 Er han norsk statsborger? Har du vært hjemme hos han noen gang?
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #15 Skrevet 13. oktober 2008 Skjønner hva du mener Nabodama. Godt poeng. Likevel ville jeg ikke gjort det på den måten selv, dvs jeg har gjort det i tidligere forhold men nå er jeg i et forhold til en person jeg er mer trygg på. Da faller det naturlig for meg å fortelle det når jeg vil ha mer oppmerksomhet (og MASE skikkelig, gjøre et poeng ut av min desperasjon, på en humoristisk måte selvfølgelig). Vi har det veldig fint sammen og han tar nå poenget når jeg sier fra sånn. Jeg maser tilogmed når jeg har fått masse oppmerksomhet, men det er bare min stil. Mulig noen ville mislikt det men jeg tror egentlig kjæresten min syns det er bare søtt, og poenget mitt er vel egentlig at det BØR man jo syns hvis man er sammen med noen. Men igjen - jeg gir jo råd utfra hvordan JEG liker å ha det i et forhold, mens mitt forhold ville jo kunnet virke kvelende for andre. Så til deg ts, så er de tingene jeg sier kanskje mest for den som ønsker et litt INTENST forhold - men det kan det jo høres ut som at du gjør?
Gjest ts Skrevet 17. oktober 2008 #16 Skrevet 17. oktober 2008 Hei igjen! Vet ikke om det hjelper noe særlig å spille kostbar, men jeg kan prøve, hehe. Han har vært hos meg her om dagen og nå inviterte han oss (jeg og barna) hjem hos ham. I går var jeg veldig forkjøla (er fortsatt det) og svarte: "barna skulle faren. Jeg sitter her og føler meg veldig syk håper jeg kan gå skolen i morgen" Hørte ikke fra ham siden. Hva bør jeg gjøre? La være å kontakte? Han kontakter trolig, og kanskje inviterer meg å sove over elle noe i kveld. Jeg vil jo prøve å spille kostbar, så passer det her? Skal jeg si at jeg må lese eller noe sånt?
Nabodama Skrevet 17. oktober 2008 #17 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Hei igjen! Vet ikke om det hjelper noe særlig å spille kostbar, men jeg kan prøve, hehe. Han har vært hos meg her om dagen og nå inviterte han oss (jeg og barna) hjem hos ham. I går var jeg veldig forkjøla (er fortsatt det) og svarte: "barna skulle faren. Jeg sitter her og føler meg veldig syk håper jeg kan gå skolen i morgen" Hørte ikke fra ham siden. Hva bør jeg gjøre? La være å kontakte? Han kontakter trolig, og kanskje inviterer meg å sove over elle noe i kveld. Jeg vil jo prøve å spille kostbar, så passer det her? Skal jeg si at jeg må lese eller noe sånt? Det må du nesten finne ut selv. Her får du tips, ikke oppskrifter. Forresten, det jeg mener med å trekke seg tilbake er å la være å ta initiativ, la den andre gjøre det. Sier du nei hver gang han foreslår noe, spiller du ikke kostbar, da er du ikke interessert, og han vil gi opp. Endret 17. oktober 2008 av Nabodama
Gjest P@I Skrevet 23. oktober 2008 #18 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg vet ikke om han er interessert lenger! Ingen tegn for det, vel jeg fikk en mld i går hvor han sier jeg så så godt og kul ut da han kjørte forbi meg og ungene! Men hvor ble det av den gode kommunikasjon og kontakten? Hvor ble det av nygjerrigheten og at han hadde lyst til å ringe meg å prate med meg MINST 30 mint maks 3 timer daglig etter barna har lagt seg! Han må legge seg senest 21:30 nå kontra 23:30 før? (Han sov ikke mer enn 4-5 t før, men nå sover han minst 8-9 t) Jeg syntes det var for lite søvn og at han måtte ha problemer som forstyrrer søvnet hans, han visste ikke hva det kunne være, kanskje bruddet med eks? Men jeg er glad at han ikke har det problemet lenger, men jeg savner den gode kontakten Jeg gjør alt for å være snill! Vi hadde en diskusjon om fortiden hans forleden dag, som kan påvirke vårt forhold, men jeg lot det være da det virket slitsomt og. Jeg som følte seg fornærmet og såret, ga opp og i stede inviterte ham til en god middag med god vin! (han har fleksiebel jobb, men han valgt å jobbe lengst mulig og var ikke her før 20:00, men det gikk bra) Da vi diskuterte ting tok han opp midt i samtalen: "husker du da vi var på vei til hytta og stoppet for dassbesøk? Du satt på bilen mens jeg var på do. Vel sånt har jeg aldri sett eller gjort! Det er bare sånt som skjer på filmer! Jeg synes du opptrer som DIVA i det hele tatt!"... "Vel, jeg har alltid sittet på bilene våre og mine venners bil"... Vet ikke om repareringen og kvaliteten om bilene der du er fra, men det er dyrt i Norge!".... "oh, jeg synes ikke jeg er tung nok til å ødelegge bilene din og det er ikke sånn at jeg går på bilen med høyehæler eller "skojern", men jeg skal ALDRI sitte på blien din igjen" Uannsett, etter den samtalen og generelt etter vi ble ordenlig sammen, føler jeg at han ikke viser noe særlig intresse! Hva gjør jeg nå? Veldig forvirret! Han sa han skulle ringe meg i forrigegårs, men ha sa han sovnet mens han leste for jenta. Han sa at han skulle ringe senere dagen etter han ingte ikke, men sendte melding i 21 tiden og da hadde jeg allerede sovnet. Sendte mld i morges. Av og til for jeg lyst til å snakke med ham om dette problemet og spørre hva han føler og vil. Si at vi bør pleie forholdet (nytt forhold), men igjen det gjør meg føle desperat og mere intressert og at jeg presser ham! Jeg er helt fortvilet! Hvordan ville du handlet?
Gjest Bond Skrevet 23. oktober 2008 #19 Skrevet 23. oktober 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Gjest P@I Skrevet 23. oktober 2008 #20 Skrevet 23. oktober 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod Fordi???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå