Gå til innhold

Folk jeg ikke tolererer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er en gruppe mennesker jeg bare ikke tåler.

Disse som bare skal gjøre hva som helst for å få oppmerksomhet.

Altså det er ei jente på arbeidsplassen min som har begynt å oppføre seg litt merkelig.

Alle hadde blitt lovet pizza om de jobbet over tid på mandag, og det viste seg

at det ble litt mange, men alle skulle liksom få da.

For å si det slik, er det ikke vanlig å spørre om alle andre har fått ett pizza stykke

føre man forsyner seg for andre gang!?

Og for to uker siden kom hun på jobb med det minste skjørtet jeg kanskje har sett,

og hun har ikke akkurat den kroppen.

Noen tror visst avstanden mellom telefonen og kaffemaskinen er en catwalk.

Det er nettopp denne typen mennesker som tror jorden bare snurrer rundt dem.

Man prøver å forholde seg proffesjonell på en arbeidsplass, men til slutt

bobler det bare over.

Det endte med at jeg til slutt måtte si ifra til sjefen over meg over at noen på arbeidsplassen kanskje tok litt vel mange pauser i løpet av dagen bare for å hente kaffe.

han var igrunn enig, men sa at det ikke var grunnlag nok for å kalle henne inn på teppet.

Jaja, nå må vi vel overvåke hele bygget med kamera eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor det?

Hvis du ikke er hennes overordnede, så er det faktisk ikke ditt problem.

Kan du ikke finne noe enklere å irritere deg over?

Skrevet

Utfra eksemplene du nevner skjønner jeg ikke helt at denne personen tror hun er verdens sentrum eller gjør hva som helst for å få oppmerksomhet. Å forsyne seg to ganger når det er lite mat kan være pga uoppmerksomhet/dårlig oppdragelse, ikke at man nødvendigvis vil grafse til seg mer mat enn andre.

Å gå i kort skjørt - det gjør da mange, enten de kler det eller ei. Det kan være feil dresskode på jobb, men ikke noe jeg ville irritert meg over med mindre det er sannsynlig at kunder vil reagere. Og da er det sjefen som sier fra, tenker jeg.

Så får sjefen heller ta det opp om det skjer flere ganger at man kler seg helt feil, hvis det er et problem. Tok hun mange kaffepauser i løpet av en dag, eller hver dag? Blir hun stående for å ha pause, eller går hun tilbake til plassen sin straks hun hatt fylt koppen? Jeg har jobbet på kontor en periode og jobbet mer effektivt om jeg gikk tjue meter bort til kaffeautomaten eller springen med vann og tilbake igjen, enn om jeg _bare_ satt foran skjermen utenom de fastlagte pausene. Ingen reagerte på det, og det var også vanlig at andre bevegde seg litt innimellom, selv om arbeidstempoet generelt var høyt. Det viktigste er vel at man får unna den arbeidsmengden man skal, ikke at man sitter nistille i arbeidstiden, så lenge man ikke forstyrrer andre med prat og uro o.l.

Nei, strengt tatt synes jeg ikke du har noen grunn til å irritere deg, prøv heller å se noe positivt i denne personen så lenge hun gjør jobben sin. Kanskje hun har kort skjørt for å fange interessen til en av deres mannlige ansatte? Det hadde vel vært litt morsomt å følge med på..?

Skrevet

Jeg irriterer meg fælt over folk som ikke har lært seg å bruke enter-knappen riktig, du irriterer deg over folk som bruker for korte skjørt. Vi er vel ulike, da.

Hva mener du sjefen din bør gjøre?

Skrevet

Saa trodde hun sikkert alle hadde rukket aa faa seg et pizzastykke innen hun tok sitt andre, det er ikke verdens undergang aa ta feil.

Det er ikke opp til deg aa bestemme hvor korte skjoert andre har kropp til aa bruke. Om hun liker korte skjoert og synes det ser bra ut, saa har ikke du noe med det. Om dere har en streng dresskode paa jobb er det ikke verre enn at du ber naermeste overordnete om aa minne henne paa det neste gang hun bryter regelen. Om det ikke er en slik dresskode saa la vaere og bry deg.

Hun tror sikkert ikke verden dreier seg bare om henne basert paa det du skriver her, men du burde tenke paa aa gjoere noe med holdningene dine selv.

Skrevet

Det finnes mange typer mennesker, jeg vet om spesielt to typer.

Det er de som tror de "eier hele verden", bare for å si det enkelt, også har vi de som ikke tåler de som tror de "eier hele verden".

Jeg er ingen av dem, men av en eller annen grunn så er de som ikke tåler de som tror de "eier hele verden" de jeg ikke liker, eller like minst på en måte.

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg ser veldig ofte disse "ikke tålerene" på internett som sutrer og klager og kommer med sine fordommer. De som tror de "eier hele verden" de har jeg enentlig ikke sett så mye til, heller ikke hatt noe problemer med.

Jeg har så klart ikke hatt noe problem med " ikke tålerene" heller, men de er kun de jeg har sett som slipper ut alle mulige fordommer mot andre personer og ofte så fokuserer de på "feil" ting.

Jeg får da problemer med å få sympati for den personen jeg egentlig burde hatt sympati for.

Men det er jo så klart mitt problem, så hvorfor skrev jeg da dette innlegget?

Jeg bare følte for det går jeg ut i fra. Selv jeg kanskje bare prater tull.

Egentlig ikke, men det hørtes så mye bedre ut i hodet mitt. Men så brukte jeg 15 minutter på å skrive dette så helle meningen bak det glemte jeg på veien.

Ja ja. Kanskje noen er enig med av like vel?

Nå var for så vidt ikke dette 100% siktet til TS heller.

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet

Jeg synes vel ikke du har veldig gode grunner for å mislike personen så sterkt som du gir uttrykk for, ei heller å løpe til sjefen...

Ser ut som du er på leting etter ting å mislike henne for. Hva med å være litt mer generøs til andre??

Det må seriøst være lov å hente seg kaffe så ofte man har behov for i løpet av en arbeidsdag. Kanskje hun er sliten for tiden og trenger mer kaffe enn deg. Jeg synes heller ikke du skal bruke deg selv som mål på hva som er normale mengder kaffe å drikke..

Du sier denne jenta er litt tjukk, men har veldig kort skjørt. Enn om hun har brukt lang tid på å kvinne seg opp til å tørre å gå i slike klær, på å akseptere seg selv slik hun er? Og så har ikke du annet enn negative kommentarer.

Jeg kjenner også en jente som grafser til seg mat, og hun vet jeg gjør det fordi hun er veldig selvsentrert og har total mangel på empati. Andre kan gjøre det av mangel på oppdragelse, eller fordi hun trodde alle hadde fått. Såvidt jeg vet er det heller ikke vanlig å ta en spørrerunde om alle har fått før man forsyner seg en gang til. Enten er gruppen så liten at du ser det, ellers er gruppen så stor at et slikt spørsmål er helt malplassert.

Gjest Gjest_GJEST_*
Skrevet

Jeg har vansker med folk på jobben som henger seg opp i alle andre, som du gjør. Jeg blir så lei av å høre på sytina deres...

Skrevet

Det er de som tror de "eier hele verden", bare for å si det enkelt, også har vi de som ikke tåler de som tror de "eier hele verden".

Jeg er ingen av dem, men av en eller annen grunn så er de som ikke tåler de som tror de "eier hele verden" de jeg ikke liker, eller like minst på en måte.

Ganske enig. Blir en dobbelmoral og anntydning til sjalusi som vekker en skepsis, fra min sin side.

Skrevet
Jeg irriterer meg fælt over folk som ikke har lært seg å bruke enter-knappen riktig, du irriterer deg over folk som bruker for korte skjørt. Vi er vel ulike, da.

Tidenes svar!!! :pls:

Skrevet
Høres ut som om noen er litt misunnelig :fnise:

Ikke sant? :fnise:

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Jeg liker ikke folk som legger ut om alt de ikke liker ... :)

Skrevet

Jeg øliker ikke folk som teller hvor mange pizzastykker andre spiser. :)

Skrevet
Det er en gruppe mennesker jeg bare ikke tåler.

Disse som bare skal gjøre hva som helst for å få oppmerksomhet.

Altså det er ei jente på arbeidsplassen min som har begynt å oppføre seg litt merkelig.

Alle hadde blitt lovet pizza om de jobbet over tid på mandag, og det viste seg

at det ble litt mange, men alle skulle liksom få da.

For å si det slik, er det ikke vanlig å spørre om alle andre har fått ett pizza stykke

føre man forsyner seg for andre gang!?

Og for to uker siden kom hun på jobb med det minste skjørtet jeg kanskje har sett,

og hun har ikke akkurat den kroppen.

Noen tror visst avstanden mellom telefonen og kaffemaskinen er en catwalk.

Det er nettopp denne typen mennesker som tror jorden bare snurrer rundt dem.

Man prøver å forholde seg proffesjonell på en arbeidsplass, men til slutt

bobler det bare over.

Det endte med at jeg til slutt måtte si ifra til sjefen over meg over at noen på arbeidsplassen kanskje tok litt vel mange pauser i løpet av dagen bare for å hente kaffe.

han var igrunn enig, men sa at det ikke var grunnlag nok for å kalle henne inn på teppet.

Jeg tror du får det mye bedre hvis du slutter å irritere deg over henne.

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg ser veldig ofte disse "ikke tålerene" på internett som sutrer og klager og kommer med sine fordommer. De som tror de "eier hele verden" de har jeg enentlig ikke sett så mye til, heller ikke hatt noe problemer med.

Jeg har så klart ikke hatt noe problem med " ikke tålerene" heller, men de er kun de jeg har sett som slipper ut alle mulige fordommer mot andre personer og ofte så fokuserer de på "feil" ting.

Jeg får da problemer med å få sympati for den personen jeg egentlig burde hatt sympati for.

Men det er jo så klart mitt problem, så hvorfor skrev jeg da dette innlegget?

Jeg bare følte for det går jeg ut i fra. Selv jeg kanskje bare prater tull.

Egentlig ikke, men det hørtes så mye bedre ut i hodet mitt. Men så brukte jeg 15 minutter på å skrive dette så helle meningen bak det glemte jeg på veien.

Ja ja. Kanskje noen er enig med av like vel?

Nå var for så vidt ikke dette 100% siktet til TS heller.

Fint innlegg. Men du er ikke økonomistudent?

Skrevet

Jeg liker ikke folk som løper til sjefen for å baksnakke medkolleger. Det er meget mulig din sjef heller ikke er overbegeistret over slike, som ofte kalles for "backstabbere".

Beklager, men den kan godt falle tilbake på deg.

Skrevet

Er dette noe du irriterer deg over har du nok litt for få bekymringer i livet ditt.

Uansett hvilken arbeidsplass du velger vil du alltid finne noen som irriterer deg tror jeg. Du må heller gå litt i deg selv.

Skrevet

Burde du ikke heller klage til sjefen (direkte.. ikke bak ryggen!) om at man må passe på å bestille inn nok pizza dersom man vil at folk skal jobbe overtid og ikke får nok mat servert ?

Skrevet

Ja, det var virkelig tidenes meningsløse innlegg. Jeg skjønner ikke helt hva du irriterer deg over jeg da. Hun bruker korte skjørt selv om du mener at hun ikke kler det? Hun drikker for mye kaffe, eller at det tar for mye tid å gå til kaffemaskinen for å hente den? Spiser for mye pizza - var det kanskje du som var så treg til å forsyne deg at du ikke fikk, eller hva skjedde?

Konsentrer deg om å gjøre en god jobb du, og la andre folk gå kledd i så korte skjørt og drikke så mye kaffe de gidder. Det er da virkelig ikke ditt ansvar eller problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...