Lovinda82 Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Noen som har erfaring med disse pcène: MSI WIND U100, Lenovo ThinkPad SL300, Acer Aspire 5930G eller Acer Aspire 2930Z??? Jeg vurderer å kjøpe en av disse og ønsker å få tilbakemelding på hvordan de fungerer, evt hva dere er fornøyd/misfornøyd med. Selv bruker jeg mest dataen til skrivearbeid og internettsurfing. Den må være helt stillegående og ikke ha noe særlig varmeutvikling. Blir også en del reising frem og tilbake mellom universitetet, så den bør ikke være veldig tung. Acer Aspire 5930G skiller seg ut fra de andre pcène jeg har sett meg ut. Den er større og tyngre enn alle de andre, men igjen har den kommet best ut i en test på din side eller pcworld sine nettsider. MSI Wind U100 har også kommet godt ut i tester sammenlignet med andre minipcèr. Jeg lurer også på om MSI Wind U100 vil bli en for liten pc (med sine 10 tommer) til å fungere som hovedpc når jeg skal skrive masteroppgave om ett år. Dette er kanskje den pcèn jeg mest kunne tenkt meg, men den blir jo min hovedmaskin og da lurer jeg på om den egentlig er beregnet som pc nr to i hjemmet, og ikke egner seg til mitt bruk. Lurer også på om det er stor forskjell på de to Acer Aspire maskinene. Den sistnevnte er 13 tommer, noe jeg i utgangspunktet foretrekker. Men siden jeg ikke finner noen tester på den, er jeg usikker på hvor god den egentlig er og om den bråker og blir varm. Har hørt veldig mye bra om Lenovo pcèn i en test (fikk terningkast 6), men ble litt skeptisk når testpanelet sa at vifta går litt mye, og at den dermed ikke er av de mest stillegående, på den annen side hadde den ingen sjenerede ulyder. Jeg har veldig lyst på en av de minste pcène, men vet ikke om jeg tør satse på det når Acer Aspire 5930G kommer så godt ut i sin test nå i september. Har ikke lyst å gjøre en ny bommert, siden mitt forige pc kjøp gikk så dårlig. Den bråker ENORMT, kan ikke bruke den i skolesammenheng og den blir veldig varm. Denne Packard Bell Easy Note pcèn kjøpte jeg i jan 2006. Vel, håper noen kan hjelpe meg med dette
Gjest Lommerusk Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Lovinda82 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2008 Takk for råd! Skal sjekke ut Lenovo pcèn på datakjeden på mandag og høre om de har den inne og om de har noe mer å fortelle om den. Er som sagt litt bekymret over viftestøy, da min nåværende maskin høres ut som en flymotor... Tar gjerne imot flere råd og erfaringer
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg bruker Lenova T-serie på jobb, og det er en stille maskin med bra potensiale.
feuerstein Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 SL er ikke en ekte Thinkpad, det er mer en arvtaker etter 3000-serien. Ikke dermed sagt at det er en dårlig maskin, men den er ikke i samme klasse som T/W-serie, SL er bare enda en maskin på samme nivå som Acer/Dell/HP/de andre plastkassene. Er gode tilbud på X61 (en ekte Thinkpad i miniutgave) nå som de er utgående modell, ser komplett.no har X61 til 8695 og X61s til 9990, røverkjøp!
Gjest TS Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Noen som vet hva det vil koste for 1 GB mer i minne, tenker da i forhold til Lenovo pc`en.
feuerstein Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Såvidt jeg kan se leveres den med 2 x 1 GB minne til vanlig, men jeg vet ikke om den har 2 eller 3 minnesokler. Har den 3 er det greit, da er det fra kr 139 for en ekstra brikke på 1 GB. Har den 2 betyr det at du må bytte ut den ene 1 GB som står i fra før med en 2 GB, de begynner på kr 249. Priser hentet fra komplett.no
Gjest TS Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 Takk for svar! Det var jo ikke ille priser, går da for en Lenovo SL300. Har funnet best pris på datakjeden.no Stikker innom butikken på mandag for å høre mer om den. Er fremdeles bekymret for evt viftestøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå