Gå til innhold

Kafeer i Bergen, litt eldre aldersgruppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om det er noen som kan komme med noen anbefalinger til noen koselige/stilige kafeer & kaffi barer i Bergen! Ser ikke etter typisk student-steder, men steder for litt eldre, hovedsaklig kvinner i 30-50 års alderen!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, Moliere kanskje? Men der er det kanskje mer alle typer mennesker, men også en del "eldre" venninnegjenger, spesielt på champagnelunsjen deres.

Skrevet (endret)

Moliere passer for unge voksne, såvel som eldre voksne. De gangene jeg har vært der (er 28), så har det vært flest voksne over 35 der. Koselig kafe, alldeles nydelige kaker!

Ellers har jeg bitt meg merke i at de gangene jeg har gått forbi Brunellos vinkrok, så har det nesten bare vært voksne i 40-åra i sofaen med rødvinsglasset i hånda. Det ser ut sm de har det riktig så koselig der. :)

Aura i Marken tiltrekker seg mange aldersgrupper. Det er en kjempekoselig kafe. Jeg har sjelden sett småbarn der, da det ikke er så veldig godt egnet for småtasser, men alt fra 25-60 sitter der. De har en drepende god Chaï, og deilig suppe og kaker! Har til gode å smake andre retter enn tomatsuppen, for den er så god!

Endret av Saeria
Gjest Gjest_tone_*
Skrevet

jeg er 23, de gangene jeg ha besøk av foreldrene mine går vi på bocca, som ligger rett ovenfor den blå stenen, på høyre side. stilig sted med alle aldersgrupper, men med deilig fravær av skrålete tenåringer.

inne på kjøttbasaren er det også veldig hyggelig, men kanskje ikke for den dype samtalen pga. en del trafikk av handlende.

cafe aroma, rett nedenfor fløyen har god plass, utsikt og bra utvalg av kaffe. ikke minst er det stilig der og avslappet stemning. perfekt sted for venninnegjenger med innestemme :-) ligger på høyre side når du står med front mot fløystasjonen.

Skrevet

Flott! Tusen takk for mange spennende forslag! :D

Nå gleder jeg meg til kafetur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...