Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg får besøk av en gammel brevvenninne fra Australia en helg om to uker.

Hun er 28 år og veldig reisevant. Jeg bor i Oslo.

Noen som har noen forslag til hva jeg kan vise henne i Oslo?

Hun vil se fjorder og the country side, men hva annet bør jeg vise henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør rundt Hurumhalvøya, så vil hun oppleve både countryside og fjorder. Stopp på Hernestangen og gå en liten tur rundt den lille odden.

Kjør også en tur nedom verket, så ser hun over til Svelvik som kun ligger få meter unna, men som man likevel må ta ferge for å nå.

-Kjør utover Drammensveien, ta av mot Slemmestad. Da passerer dere blant annet nydelige Vollen hvor dere kan drikke en kopp kaffe.

- Når dere kommer til Slememstad, følger dere skiltene til Nærsnes.

- Så følger dere skiltene til Åros/Sætre.

- Kjør gjennom Sætre mot Filtvet/Tofte (ikke på RV23, for det er motorvei og ikke så koselig.

- På Filtvet kan dere jo stoppe på Villa Malla og spise tapasbuffet nede ved Oslofjorden.

- Så kjører dere gjennom Tofte og runder Hurumhalvøya mot Verket. Dere kan godt kjøre nedom Holsbu også, veldig koselig lite tettsted med sørlandsidyll.

- Så kan dere kjøre til Verket og se over til Svelvik.

- Etterpå gjør dere en stopp på Hernestangen. Gå på beina rundt den lille odden/tangen. Står noen gamle hus der også. Mange trær gjør at dere "vasser" i løv mens dere går helt nede i vannkanten.

Så kan dere reise hjem igjen.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har hatt flere (4 tror jeg) venner fra Australia på besøk. Det er jo litt individuelt hva man liker, men de fleste har faktisk hatt veldig sansen for Hovedøya, av alle ting. Mange australiere lar seg fascinere av ruiner og gamle hus, for de har lite av det i Australia.

Og nærmest ALLE utlendinger som jeg har hatt på besøk har syntes at Vigelandsparken er veldig spesiell.

Vikingskipene er jo noe man ikke kan se andre steder, i hvert fall ikke i så god stand. Og så er jo folkemuseet litt morsomt, litt annerledes med så gamle trehus for mange.

Ellers har noen likt tur i marka veldig godt, men det spørs om de er vant til å gå i skogen eller ikke.

Skrevet

Takk for gode forslag!

Frognerparken er vel obligatorisk, men Hurum var et veldig godt forslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...