Gå til innhold

Telefonselgere

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har jeg fått 3... tre! telefoner fra forskjellig folk som

prøver å selge meg vitaminer, bøker eller hva det enn skulle være.

Med så mange forskjellige som skal ha noe eller selge noe

er det fristende å ikke svare når det ringer fra ukjent nummer.

Dette er jo så utrolig dumt for alle de som faktisk vil gjøre noe godt

her i verden.

Tilslutt vil jo ingen svare og da vil jo ikke de humanitære organsisasjonene

få pengene.

Her må kanskje regjeringen gjøre noe?

Kanskje hadde de ikke ringt så ofte ville også jeg støttet opp om.

Dagens samfunn bryr seg mindre og mindre om andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns vi burde ha noe tilsvarende som de har i Tyskland. Der er et slik at du må ha gitt din tillatelse til å bli oppringt. Telefonselgere har ikke lov å ringe til noen som ikke har gitt sin uttrykkelige tillatelse.

Hos oss kan man jo reservere seg. Jeg syns at man burde slippe det. Så jeg nøyer meg med å si nei, jeg skal ikke ha noe, uansett hvem det er som ringer. Dersom det er Redd Barna, Redningsselskapet eller Landsforeningen for Hjrte-og Lunge-syke, hender det at de argumenterer, og da får de en liten forelesning om privatlivets fred og min rett til IKKE å bli oppringt av alle og enhver som både har en sak som varmer dem, og en telefon til å strekke seg inn i hjemmet mitt med.

Jeg kjøper gjerne lodd, jeg gir ved innsamlinger, og jeg ringer telefonene som kan brukes til donasjoner. Men jeg kommer aldri til å gi et øre til en jævel som mener at han har rett til å ringe meg og be om penger eller selge meg noe når det måtte passe for ham. Det passer stort sett aldri for meg.

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Jeg svarer: krimvakta goddag når noen utenfor telefonlisten min ringer, som aller oftest er det telefonselgere.

Da legger de på med en gang dah :gjeiper:

Må da gå an å få seg et anstendig yrke, ikke uten grunn at telefonselgere er så mislikt.

Skrevet (endret)

Jeg har reservert meg mot telefonsalg, men det hender fortsatt at noen ringer... da gir jeg beskjed om at jeg har reservert meg, og da har jeg blitt slettet fra listene deres. Nå ringer ingen meg lenger, heldigvis :)

Før jeg reserverte meg, lot jeg noen ganger vær å ta tlf om det var fra ukjent nr, og sjekket nummeret på gulesider eller Telefonterror.no etterpå.

Endret av Bokormen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...