Gå til innhold

Rengjøre sminkekost

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Nå har jeg hatt kabuki-børsten min i bruk i ca en måned, og da er det kanksje på tide å vaske den? Men, noen som vet hvordan? Og hvor ofte?

Jeg har lest et sted at man kan vaske med shampoo og balsam, gjør man likt som når man vasker håret da? Og har det noe å si hva børsten er laget av?

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Vask den med vanlig shampoo, men kutt balsamen. Jeg pleier å vaske kostene hver uke, og deretter lar jeg dem tørke liggende slik at vannet ikke renner ned i skaftet og løser opp limet som holder busten fast. Jeg vasker alle koster på samme vis, men du bør være obs på at syntetiske koster trenger mye lenger tørketid enn naturhårskoster.

Skrevet

Jeg har hørt at syntetiske koster like gjerne kan vaskes med Zalo. Naturbust vaskes med shampo. Ikke bruk balsam.

Skrevet

Jeg har hørt såpe og vann :)

Gjest Deception
Skrevet

Ja, syntetiske koster kan vaskes med hva som helst. Zalo er bra, for det får fjernet alt av fettstoffer.

Skrevet

Vasker mine koster med shampoo. Vasker de når jeg kommer på det, men er vel ca. en gang hver annen måned..

Skrevet

Jeg har alltid brukt intimsåpe til å vaske kostene mine, men det er kanskje ikke effektivt nok?

Skrevet
Jeg har alltid brukt intimsåpe til å vaske kostene mine, men det er kanskje ikke effektivt nok?

jeg bruker zalo på alle mine koster. i.d sine også.men er dette feil?

synes de blir mye renere med zalo

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Tusen takk for gode svar!

Da blir det kostevask ikveld :jepp:

Skrevet

Jeg bruker en lett skummende ansiktsrens til å vaske kostene mine. Har sensitiv hud, og rester etter shampo eller zalo på børstene hørtes skummelt ut for meg...

Skrevet
Jeg bruker en lett skummende ansiktsrens til å vaske kostene mine. Har sensitiv hud, og rester etter shampo eller zalo på børstene hørtes skummelt ut for meg...

rester? du skyller jo bare godt. du får ikke alle bakteriene vekk med vanlig ansiktsrens

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...