Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Hei! Jeg skal til Egypt neste uke og har planer om å dykke. Jeg tok sertifikatet for noen år siden og har ikke dykka på nesten to år, og nå kan jeg ikke finne sertifikatet mitt!! Er det mulig å få dykket uten å vise frem sertifikatet? Jeg må vel være registrert i noe register etc (Er PADI sertifisert)? Kommer sannsynligvis til å ta advanced kurset der nede, og da får jeg jo nytt uansett, pluss at søknad om erstatning og det nye kortet sendes jo til Sverige via post, så tror ikke jeg kan få det nye iløpet av en uke...? Håper noen kan hjelpe meg med dette!!
Bonsai Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Hei! Jeg skal til Egypt neste uke og har planer om å dykke. Jeg tok sertifikatet for noen år siden og har ikke dykka på nesten to år, og nå kan jeg ikke finne sertifikatet mitt!! Er det mulig å få dykket uten å vise frem sertifikatet? Jeg må vel være registrert i noe register etc (Er PADI sertifisert)? Kommer sannsynligvis til å ta advanced kurset der nede, og da får jeg jo nytt uansett, pluss at søknad om erstatning og det nye kortet sendes jo til Sverige via post, så tror ikke jeg kan få det nye iløpet av en uke...? Håper noen kan hjelpe meg med dette!! Hei Jeg har dykket en del rundt i verden og jeg har alltid maatte vise frem sertifikatet mitt, saa tror det blir vanskelig om du ikke har noe bevis.. Men kan du ikke ta og kontakte dykkersenteret der du tok der og be om aa faa et nytt sertifikat eller et midlertidig bevis? Om du ikke har dykket paa over to aar saa er det anbefalt aa ta et oppfriskningsdykk sammen med en divemaster. Det kan du gjoere her i Norge foer du drar. Du skal helst dykke en gang i halvaaret eller minst en gang i aaret for aa holde kunskapen ved like. Er utrolig hvor mye som lett gaar i glemmeboka om du ikke holder det ved like, saa best aa vaere paa den sikre siden.. God tur og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå