Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Leste i et blad i går om at det finnes egne kremer som minsker og tar bort store porer i huden. Humbug eller sant?? Hvis det fungerer, hva er bra og ca pris?

Er ikke veldig plaget, men ser jo at jeg er 32 og ikke 17 lengere. Kan jo putte på masse underlagskrem, etc. men det blir det jo bare större porer av. Og kviser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sliter med porer også. har brukt nautrogena som har en bra serie mot porer, funker bra synes jeg. de har minsket porene mine og gjort dem mindre synlige. billige produkt også. har kjøpt via nettet.

ellers har jeg hørt mye fra om dr. brandts pore no more som skal være bra (sjule porene og fjerne blankhet). en goddel dyrere (425 kr hos estetique)

mange merker som har kremer som skal hjelpe mot porer selvom det ikke går å fjerne dem helt. sjekk ut google feks.

Gjest StoreSky
Skrevet

Skal sjekke ut dr. brandts på taxfree her på flyplassen! (har fire timer på Arlanda...)

Takk for tips.

Skrevet

Dr Brandt er ikke særlig effektiv, dessverre. (Synes denne er ekstremt overpriset i forhold til effekten!)

Salicylsyre (BHA) funker, men må ha riktig konsentrasjon og pH-nivå. (Produktforslag: Paula's Choice 2% BHA liquid)

Azelainsyre (Finacea gel) skal også virke, men det har jeg ikke pers. erfaring med. (resept)

Skrevet

clearin complex av MDformulations.

stryk på porene 2 gng om dagen,det virker.

Skrevet
clearin complex av MDformulations.

stryk på porene 2 gng om dagen,det virker.

Om Clearing Complex: denne virker (virkestoff er salicyl- og melkesyre), men har litt for høy pH-verdi (4) til å være maksimalt effektiv (ca 3,2 er best). Høyt alkoholinnhold, ganske uttørkende. To varianter: vanlig Clearing Complex, en tynn gelé på pumpeflaske, og body spray (tyntflytende som vann). Samme effekt og konsentrasjon av virkestoffer, men sprayen har lavere pris for mye større flaske, så den gir definitivt mest valuta for pengene.

Unngå å smøre for tjukt på, og hvis du påfører med en bomullsdott, må du ikke holde den for lenge mot samme sted på huden: presterte å få særdeles lite lekker etseskade av denne. AU! Bruker den likevel (på dagtid, fordi Paula's Choice gjør meg så blank at den vil jeg bare bruke om natta. Men er mer forsiktig nå.)

Skrevet

Clearing complex to ganger om dagen vil gi selv de med robust hud en brannskade-look. På annet enn bittesmå områder (som en kvise), bør dette produktet begrenses til MAKSIMALT en gang om dagen.

Dessuten gjør den seg ikke under sminke, så å påføre om morgenen blir klinete.

Skrevet
Clearing complex to ganger om dagen vil gi selv de med robust hud en brannskade-look.

Det spørs jo helt hvor vant huden din er til syrer.

Gjest StoreSky
Skrevet

Min hud er ikke vant til noe som helst av tilførsel.. Kun nøytral lotion, hehe!

Men har kjøpt noe greier idag, kostet ikke så mye. Skal fortelle hvordan den virker. ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Ja, hvordan virket det? :) Og hva var det?

Jeg sliter fryktelig med fryktelig store og tette porer og veldig oljete hud. Dog ikke mye kviser. Finner ingenting som virker...

Skrevet

Har dere prøvd vichy serien på apoteket for uren hud å store porer? (den lysegrønne) den funker veldig bra for meg!! Veldig drøy i bruk og..:0)

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet
Dr Brandt er ikke særlig effektiv, dessverre. (Synes denne er ekstremt overpriset i forhold til effekten!)

Salicylsyre (BHA) funker, men må ha riktig konsentrasjon og pH-nivå. (Produktforslag: Paula's Choice 2% BHA liquid)

Azelainsyre (Finacea gel) skal også virke, men det har jeg ikke pers. erfaring med. (resept)

Hvor får man kjøpt Paula's choice? Dyr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...