Frk Johansen Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Jeg fikk plutselig ånden over meg i dag tidlig så nå har jeg laget opp 40 medisterkaker som står og godgjør seg i ovnen. Dermed skal endel tas av dette lasset til julaften og resten har vi til noen middager utover høsten. Bare litt over to måneder igjen! Andre som har begynt å tenke på mat eller kaker? Endret 11. oktober 2008 av Frk Johansen
momajoja Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Åh, så flink!! Jeg er ikke akkurat i gang, men jeg har handlet inn lever og spekk til leverpostei, et par tynnribber til sylte og fårikålkjøtt som jeg bruker i lammerullen. Alt ligger og venter i fryseren, og det må det nesten gjøre til masteroppgaven leveres i november men fra da av blir det jul, jul og bare jul!!
Saeria Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg skal begynne med julebaksten i slutten av november. Akkurat nå har jeg det beintravelt på skolen, så jeg venter til det blir roligere, slik at jeg kan kose meg med bakinga!
skrue Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Andre som har begynt å tenke på mat eller kaker? Jepps. Tanken er å få spist opp de siste medisterkakene fra forrige jul innen en måned. Dernest skal jeg sjekke oppskrften skikkelig slik at det ikke bilr kjøpt to ggr mer ingredienser enn det som er planen.
Fjellsippa Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Da jeg først så tråden din tenkte jeg at det er da alt for tidlig, men ved nærmere ettertanke kom jeg på at jeg har nok startet jeg også. I går sydde jeg to lammeruller som ble lagt i fryseren til jul. Om en uke skal jeg ha et par feriedager, og da har jeg tenkt å bake lefser. Både mørlefse og tynnlefse. Så er det gjort. Det er greit med alt som kan gjøres i god tid, og puttes i fryseren.
Leanne Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg fikk plutselig ånden over meg i dag tidlig så nå har jeg laget opp 40 medisterkaker som står og godgjør seg i ovnen. Dermed skal endel tas av dette lasset til julaften og resten har vi til noen middager utover høsten. Bare litt over to måneder igjen! Andre som har begynt å tenke på mat eller kaker? steker du medisterkaker i ovnen?? Hvordan gjør du det da? Har alltid stått å stekt de i steke pannen jeg... men da tar det jo evigheter.....
Frk Johansen Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2008 steker du medisterkaker i ovnen?? Hvordan gjør du det da? Har alltid stått å stekt de i steke pannen jeg... men da tar det jo evigheter..... Jepp, så derfor steker jeg de kun gyldne i panna også setter jeg de på høykant i langpanna, slår på litt vann og dekker godt med aluminiumsfolie. 1 time på 100 grader så har du god kraft også til å lage saus av. Veldig tidsbesparende!
Leanne Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 Jepp, så derfor steker jeg de kun gyldne i panna også setter jeg de på høykant i langpanna, slår på litt vann og dekker godt med aluminiumsfolie. 1 time på 100 grader så har du god kraft også til å lage saus av. Veldig tidsbesparende! det skal jeg jammen prøve på en dag jeg og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå