Gå til innhold

Hvilken bank har merkedets beste innskuddsrente?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags type konto tenker du på da?

Brukskonto med ubegrenset antall uttak osv, eller tenker du på høyrente/sparekonto? Isåfall hvor mye penger har du stående?

Skrevet

Glitnir har høyest med 7 %. Dette gjelder flytende rente, og fra første krone man setter inn.

Skrevet
Glitnir har høyest med 7 %. Dette gjelder flytende rente, og fra første krone man setter inn.

Islandske banker er nok ikke de bankene som trekker flest kunder om dagen...

Så urolig som markedet er for tiden er det ikke lett å finne ut hvor det er best betingelser. Den banken som hadde best betingelser i går, er gjerne ikke den beste i morgen. Dette gjelder for både innskudds og utlånsrente. Så sant det ikke er veldig stor forskjell på de betingelsene du har i dag og det du kan få i annen bank, ville jeg sett an situasjonene en liten stund. En del banker har satt opp renten kraftig på både lån og innskudd i det siste, men den kan like fort bli satt ned igjen hvis pengemarkedsrenten går ned.

Skrevet

Jeg anser det som rimelig sikkert å ha pengene i Glitnir. Nå er de eid av den islandske stat, og om det går til helvete er de sikret gjennom norske banksikringsfondet. Så lenge man ikke har mer enn 2 millioner går det fint! Hehe!

Hvis alle tar ut pengene sine i panikk går det hvertfall ikke bra!

Skrevet
Jeg anser det som rimelig sikkert å ha pengene i Glitnir. Nå er de eid av den islandske stat, og om det går til helvete er de sikret gjennom norske banksikringsfondet. Så lenge man ikke har mer enn 2 millioner går det fint! Hehe!

Hvis alle tar ut pengene sine i panikk går det hvertfall ikke bra!

TS:

Jeg tenkte egentlig bare å sette sparepengene mine inn på en høyrentekonto, har tenkt å investere i bolig, har ca 300 000....

Men en islandsk bank i disse dager, høres jo risikabelt ut:)

TS

Skrevet

Glitnir i Norge er i ferd med å selges, og kommer sannsynligvis til å omprofileres eller bli en del av en større norsk bank snart nok.

Skrevet

Hvis du ikke trenger pengene på en stund så har du flere gode fastrente-produkter her

her. Det er bindingstid på disse produktene, fra 3 mnd. og oppover. Her kommer du helt opp i eff.rente på 7,6%

Uten bindingstid og med flytende rente er det Skandiabanken som vinner med en rente på 7% her

Skrevet
Uten bindingstid og med flytende rente er det Skandiabanken som vinner med en rente på 7% her

Greit nok opptil 500 000 svenske eller 435 000 norske, som er Skandiabankens garanti i det svenske garantifondet.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Greit nok opptil 500 000 svenske eller 435 000 norske, som er Skandiabankens garanti i det svenske garantifondet.

Siden ts har ca 300.000 så burde det gå greit.

Men nå er jo skandiabanken snart medlemmer de også. Men kanskje greit å vente til da med å ha mer enn 500.000 sek stående der.

Skrevet
Hvis du ikke trenger pengene på en stund så har du flere gode fastrente-produkter her

her. Det er bindingstid på disse produktene, fra 3 mnd. og oppover. Her kommer du helt opp i eff.rente på 7,6%

TS: Takk for svar:)

TS

Skrevet

Bank2 tilstreber å være blant de 3 beste på innskuddsrente til enhver tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...