Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sammen med kjæresten min for ca 6 mnd siden hadde vi vært pulekompiser i ca en måned. Vi snakket om tidligere sex partnere og andre slike ting. Han fortalte meg hvor mange han har hatt sex med, og jeg fortalte mitt antall.

Saken er bare det at han har hatt sex med under 5 stk, mens jeg har hatt sex med 19. Jeg har nesten aldri hatt one-night stand og jeg har alltid vært klart på bruk av kondom. Jeg har rett og slett tatt veldig veloverveide beslutninger før jeg har hatt sex med noen(for det meste i allefall)

Men nå har altså kjæresten min bestemt seg for at han har et problem med at jeg har hatt sex med flere enn ham.

Han har faktisk uttalt at det ville ikke vært et problem hvis det hadde vært snudd på hodet. Han har liksom ikke en grunn til problemet, bare at han syns det er ekkelt.

Jeg ble kjempe trist og visste ikke hva jeg skulle svare jeg.

Har aldri hatt dette problemet med tidligere kjærester og for min del ser jeg ikke hvorfor det skulle være et problem at all!

Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vaere en tradisjonell greie med at det er greiere for menn aa ha mange sexpartnere og leke seg litt her og der, mens kvinner er forventa aa skulle vaere 'renere' enn menn og dermed ikke ha saa mange sexpartnere. Det kan bli spesielt ille for han siden han er gutt og kanskje det at du har hatt sex med mange foeles feil fordi du har gjort noe han forventer av andre gutter (og til en viss grad seg selv) men som han forventer jenter skal vaere for gode til.

Men dette blir bare synsing fra min side, du boer nok prate med han og spoerre hvorfor det er et problem for han. Helst uten aa gjoere et problem ut av det, ikke faa han til aa gaa i forsvar, om du skjoenner, for det er mer sannsynlig at du finner fram til kjernen om problemet om han ikke foeler han maa forsvare seg (det er i alle fall min erfaring).

Jeg har foroevrig ogsaa hatt sex med flere enn min samboer, siden han var jomfru da vi ble sammen og jeg ikke var det. Det ser ikke ut til aa vaere et problem for han, men jeg er ogsaa bevisst paa aa ikke nevne noe om det.

Skrevet

Akkurat derfor man ikke bør snakke med en partner om hvor mange man egentlig har hatt sex med... Jeg kunne aldri ha drømt om å fortelle partneren min om at jeg har hatt sex med nærmere 50 før han...

Skrevet

Sannsynligvis så er det det mannlige egoet som har fått seg et slag, siden du har hatt deg mer enn han.

Du kan enten stryke han med hårene og beklage deg eller du kan gi han beskjed om at det er sånn historien din går. Vil han ha deg så får han tåle det, og slutte å se ned på deg på den måten.

Jeg er enig med siste gjest, man burde ikke snakke om sånne ting med partneren med mindre man er sikker på at h*n tåler det.

Skrevet

Nei hva skal man si? Som man spør får man svar. Dette ligger i fortiden, det er ingenting noen av dere kan gjøre noe med. Enten får han leve med det, eller så må han takke for seg. Det er jo faktisk så enkelt. Han kan ikke gjøre dette til en greie som kommer opp med jevne mellomrom. Du får ikke endret på noe, så da blir det bare en stadig gjenvendende plage for å gi deg dårlig samvittighet. Sånn jeg ser det er dette noe han må takle helt selv. Du kan jo være forståelsesfull og sånn innledningsvis, men jeg synes absolutt ikke du skal unnskylde deg eller føle noe ansvar for at han sliter med dette. Du har ikke gjort noe mot ham. OG du må ikke tillate at han gnager på dette mye lenger synes jeg.

Skrevet

Hvis du driver og forklarer for han i detaljer for å rettferdiggjøre ting og sier du nesten aldri har gjort ditt og datt så virker det som du angrer eller prøver å unnskylde deg for fortiden din. Dette utnytter han selvfølgelig, for da er det du som må jobbe for å beholde ham, mens han bare kan lene seg tilbake og ikke gjøre noe.

Hadde det ikke vært dette, hadde det nok vært noe annet han hadde prøvd å gi deg skyldfølelse for.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Nå må menn bare skjerpe seg, eller holde seg unna ;)

Skrevet (endret)

Du har ikke gjort noe galt, og skal ikke trenge å unnskylde eller forklare deg. Hvis han ikke kan godta din fortid, så får han gå fra deg. Hvis han blir, så får han slutte å mase om det.

(korrigering: hadde skrevet fremtid istedet for fortid)

Endret av Jade
Skrevet

Det går ikke an å reversere sex, så han får bare bestemme seg om han vil godta at fortiden er det den er eller ikke.

Å mase om det må du ikke godta.

Skrevet
Saken er bare det at han har hatt sex med under 5 stk, mens jeg har hatt sex med 19. Jeg har nesten aldri hatt one-night stand og jeg har alltid vært klart på bruk av kondom. Jeg har rett og slett tatt veldig veloverveide beslutninger før jeg har hatt sex med noen(for det meste i allefall)

Noen tanker?

Jeg kan forstå at han ikke likte å høre det.

For en annen gangs skyld går det å uttale seg noe mer diplomatisk framfor å nevne et konkret tall.

Skrevet

Han er utrolig barnslig. Tror jeg ville mistet litt respekten for han hvis kjæresten min viste meg en sånn holdning.

Du bør ihvertfall ikke la det bli ditt problem. Hev deg over hans umodenhet. At du har hatt flere sexpartnere enn han er så uviktig i den store sammenheng at det er bare å sette i gang med å skrattle. :legrine:

Skrevet
Akkurat derfor man ikke bør snakke med en partner om hvor mange man egentlig har hatt sex med...

Enig i dette. Jeg har levd etter denne regelen i alle mine forhold, og har aldri hatt en krangel om tidligere kjærester/sexpartnere. Det kommer aldri noe godt ut av å diskutere tidligere erfaringer.

Ellers sier jeg meg enig i alle som sier at han her viser en veldig barnslig holdning. Jeg er også enig i at du bør gi han klar beskjed om at dere godt kan snakke ut om dette om han ønsker det, men at han ikke under noen omstendigheter skal gå og kritisere deg for dette.

Skrevet
Nei hva skal man si? Som man spør får man svar. Dette ligger i fortiden, det er ingenting noen av dere kan gjøre noe med. Enten får han leve med det, eller så må han takke for seg. Det er jo faktisk så enkelt. Han kan ikke gjøre dette til en greie som kommer opp med jevne mellomrom. Du får ikke endret på noe, så da blir det bare en stadig gjenvendende plage for å gi deg dårlig samvittighet. Sånn jeg ser det er dette noe han må takle helt selv. Du kan jo være forståelsesfull og sånn innledningsvis, men jeg synes absolutt ikke du skal unnskylde deg eller føle noe ansvar for at han sliter med dette. Du har ikke gjort noe mot ham. OG du må ikke tillate at han gnager på dette mye lenger synes jeg.

Enig med deg. Det er ingenting hun kan gjøre for å endre på det som skjedde i fortiden, så han må enten velge å leve med det eller dra sin vei. Det er han som har et problem.

Jeg tror ihvertfall ikke det er lurt å svare på enda flere spørsmål om fortiden din hvis han begynner å grave. Det gir bare grobunn for mer sjalusi, og det kommer neppe noe godt ut av det.

Skrevet

Jeg har også fortalt typen min hvor mange sexpartnere jeg har hatt før han. Han likte det heller ikke. Jeg har også hatt flere enn han men han spurte om det og jeg sa flere ganger at han ikke kommer til å like det. Men som sagt før, det ligger i fortiden. Det betyr ingenting! Det er ikke så mye jeg kan få gjort med det, ikke han heller! Nå er det han og meg, og ingen andre. Det er det viktigste!

Skrevet

Gah, ok men hva tenker han om fremtiden da? Du kan jo ikke redusere antall mennesker du har hatt sex med.. spist er spist. Vil han gå fra deg pga det da?

Er slitsomt med problemer man ikke kan gjøre noe med. Lykke til

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Selv er jeg 26 år og min samboer er 29. Jeg har ligget med 15 jenter, og hun har da sagt at hun har ligget med 15 menn.. Dette tror jeg egentlig ikke på.. Egentlig bare noe dumt vi begynte å snakke på i fylla en gang.. MEN, jeg bryr meg ikke om det! derfor har jeg aldri nevnt det noe mer.. Hun vil ikke si hvor mange det er, og det er greit.. Om hun hadde sagt 25 stk så hadde jeg alikevel ikke brydd meg.. Se på det som trening og erfaring! Skulle hun liksom gå rundt og tenke som så at hun skulle spare seg til hun traff meg??? HAHA, nei.. hun har vært voksen mye lengre enn meg, og slik er det bare!!

Men nå er jeg da heller ikke av den sjalu typen...

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Herregud det er din fortid og den kan du uansett ikke endre på! Hallo for en fyr. Enten tar han det som den du faktisk er og på de erfaringene du har opplevd, som faktisk har gjort deg til den fantastiske jenta du er i dag. Eller så får han til heveltte gå sin vei og finne ei annen jente meed mindre erfaring i livet!

Skrevet

Lurer egentlig hva han har tenkt at du skal gjøre med det for å redde forholdet. Gå i kloster? Få sydd inn ny jomfruhinne?

15 stykker... fordelt på en del år skulle jeg tro? Skulle skjønt han litt om du hadde deg 2 nye hver helg. En haug med OneNightStands uten kondom :/

Skrevet

Du får ta han på ordet og be han om å gå ut og forhøye sitt antall sexpartnere. Så får han heller komme tilbake til deg etterpå, når dere er "jevnbyrdige" på det området. Lurer på hva han sier til det. :legrine:

Skrevet

I motsetning til enkelte andre her, gir jeg deg ingen analyse av en mann jeg ikke kjenner. Men for min egen del ville et stort antall sexpartnere hos min kjære vært problematisk for meg av følgende grunn:

Sex er noe av det mest intime som finnes. Jeg deler det bare med min kjære. Om sex er noe som min kjære kan dele med "hvem som helst", så ville jeg følt at min gave, intimiteten, ikke hadde vært like mye verd for min kjære som for meg. Intimiteten i forholdet ville blitt problematisk for meg, og jg ville også følt meg degradert til en "hvem som helst", på linje med alle andre som hadde fått ta del i tilsvarende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...