Gjest TittTitt Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg holder på å PRØVE å slutte å røyke. Må si det er litt tungt. Det går greit, men idag har jeg hatt voldsomt sug. Har holdt meg nesten 1 uke, så er ikke så lenge. Men, er det noen som har klart å slutte, men som røyker litt når de drikker? For jeg vil GJERNE ta meg en røyk eller to, når jeg skal bli full. Det er jo grisegodt med røyk da, og vet ikke om jeg klarer meg uten.. Klarte det fint før, da sluttet jeg og røykte, men begynte som fest røyking.. Men begynte jo igjen fast da, etter lang stund.. Jeg drikker heller ikke ofte.. Veldig skjeldent. Hva er "lov" i en slik situasjon?
Sekretæren Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Vel, siden du spør i overskriften: NEI!! Hadde ikke hatt sjangs til å slutte, om jeg hadde festrøyka. Det var totalkutt fra dag 1, og det funket. Kan ikke festrøyke den dag i dag, og det er 6,5 år siden jeg slutta. For det første så frister det ikke, for det andre har jeg fremdeles mareritt om at jeg røyker! HOLD UT!!!
Lise_ Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Enig med Miss Shorty. TOTALKUTT. Ikke festrøyk!!!! Det er det dummeste man gjør. Og da er det fryktelig vanskelig å slutte igjen.
Gjest TittTitt Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Ja, vet jo det er dumt. Men kommer jo og på hvor mye du røyker. Er jo forskjell på en 10 pakning, enn et par røyk. Men vet ikke. Du blir jo så utrolig røyksyk når du drikker og. Brude bare kutte ut å drikke og da, på lenge. Weee!!
Sekretæren Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Ja, vet jo det er dumt. Men kommer jo og på hvor mye du røyker. Er jo forskjell på en 10 pakning, enn et par røyk. Men vet ikke. Du blir jo så utrolig røyksyk når du drikker og. Brude bare kutte ut å drikke og da, på lenge. Weee!! Selvfølgelig er det forskjell. Men jeg mener det er å lure seg selv. Når du allerede har disse tankene, er det stor sjanse for å sprekke. Klart det er mange som har klart det på denne måten, men det er desto fler som har sprukket. Kjenner alt for mange som "slutter" annerhver måned.
Gjest TittTitt Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 Ja, men an blir så svak for røyk når man drikker. Kjæresten min og har sluttet maaaaange ganger. Jeg klarer jo slutte, jeg har såpass viljestyrke. Men er litt it rass alderen jeg. Hele tiden. Blir jeg sint, så tenner jeg meg en røyk Er det noen her som kalrer å bare være fest røyker? Bestevenninnen min klarer det forresten.. Hun røyker kun når hun drikker.. Men så drikker jo hun og myyye oftere enn meg..
Lise_ Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 Det er litt dumt visst man havner på den at man må drikke, fordi man har lyst på røyk
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har aldri røyket fast, bare festrøyket. Vel - i stressa perioder da jeg var student har jeg av og til røyket til hverdags også, i maks en uke eller to. Så jeg tror jeg klarer å fortsette å bare festrøyke, men det kan være fristende å ta en øl eller fler for å "få lov til" å røyke også, og da må man være bevisst. Det er jo ikke akkurat sunt å legge seg til å drikke og røyke oftere enn man ville gjort om ikke de to lastene var gjensidig avhengighetsskapende... Når man røyker fast dreier det seg mye om a) rutiner i hverdagen hvor man har lagt inn røyk. Etter mat, pauser på jobb, sammen med kaffen osv og b) at man lar seg få lov til å røyke/definerer seg som røyker. Om man da slakker på røykeslutten med å la seg festrøyke, virker det som veien er veldig kort tilbake til å røyke til hverdags også. Sånn det virker på de av vennene mine som har sluttet helt å røyke, er det lurt å ta røykesluttprosessen alvorlig og følge et eller annet opplegg eller bok (eks Endelig ikke-røyker) hvor du jobber grunnleggende med innstillingen din til det å røyke, framfor å prøve litt nå og litt da å ikke røyke, mens du fortsetter å festrøyke, snuse e.l...
Duracella Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg holder på å PRØVE å slutte å røyke. Må si det er litt tungt. Det går greit, men idag har jeg hatt voldsomt sug. Har holdt meg nesten 1 uke, så er ikke så lenge. Men, er det noen som har klart å slutte, men som røyker litt når de drikker? For jeg vil GJERNE ta meg en røyk eller to, når jeg skal bli full. Det er jo grisegodt med røyk da, og vet ikke om jeg klarer meg uten.. Klarte det fint før, da sluttet jeg og røykte, men begynte som fest røyking.. Men begynte jo igjen fast da, etter lang stund.. Jeg drikker heller ikke ofte.. Veldig skjeldent. Hva er "lov" i en slik situasjon? slutta. røkte når jeg drakk. drakk sjelden. funka fint.
The Kitten Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg holder på å PRØVE å slutte å røyke. Må si det er litt tungt. Det går greit, men idag har jeg hatt voldsomt sug. Har holdt meg nesten 1 uke, så er ikke så lenge. Men, er det noen som har klart å slutte, men som røyker litt når de drikker? For jeg vil GJERNE ta meg en røyk eller to, når jeg skal bli full. Det er jo grisegodt med røyk da, og vet ikke om jeg klarer meg uten.. Klarte det fint før, da sluttet jeg og røykte, men begynte som fest røyking.. Men begynte jo igjen fast da, etter lang stund.. Jeg drikker heller ikke ofte.. Veldig skjeldent. Hva er "lov" i en slik situasjon? Enten har man sluttet å røyke, eller så har man ikke det. Hvis man festrøyker har man ikke sluttet å røyke.
Gjest TittTitt Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 Enten har man sluttet å røyke, eller så har man ikke det. Hvis man festrøyker har man ikke sluttet å røyke. Åh, sier du det? Lurer bare på om noen som kun røyker når de drikker, og om de klarer det fint uten røyk ellers? Husker ihvertfall for noen år siden, da jeg kun røykte når jeg drakk, det gikk fint, men tror jeg er mer svak for røyk no Men fysj, røyk er ekkelt, er enig om at enten slutter man helt, eller ikke. Vanskelig det der..
*MEDUSA* Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg sluttet å røyke, holdt i tre år til jeg begynte å fest røyke... Ble mere og mere festing og nå røyker jeg hver dag Så dum var jeg Men folk er forskjellig Lykke til..
Gjest ¤bella¤ Skrevet 12. oktober 2008 #13 Skrevet 12. oktober 2008 Sluttet å røyke tvert. Ikke noe festrøyk heller. Gjorde nemlig det en gang før. Sluttet å røyke, men kunne jo ta meg en røyk når jeg drakk. Skal si det ble noen glass med vin på kveldstid da ja. Eller om kjøper seg røyk til fest, også har man igjen noen dagen-der-på.. Kan bli veldig lett å falle for fristelsen. Sier som en over her. Festrøyker man har man ikke sluttet å røyke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå