Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest babygull
Skrevet

Jeg skal begynne å ta Wild Yam! Men jeg lurte på NÅR jeg skal ta den? Siden jeg har lest jeg må ta det ETTER eggløsning ( Eller var det FØR og ikke etter? ) Ehhh, blir tullete jeg..hehe

Men jeg har ikke hatt verken mensen eller eggløsning på flere mnd, så da blir det vanskelig for meg å vite når jeg skal begynne på Wild Yam... Noen som vet? Skal jeg bare begynne....?

OG tilslutt... Noen som har erfaringer om Wild Yam? Er pillene eller kremen best?

Og så har jeg hørt at Wild yam også kan brukes som prevensjon, hvorfor det og hvordan da? Det vil vi jo vertfall ikke! :O

Hilsen meg og oss som prøver <3

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Slik jeg fikk det forklart så skulle man starte med Wild Yam etter at eggløsning var inntruffet og en uke etter. Men det er jo så mange forskjellige mininger om når og hvordan at jeg prøvde det aldri, da pga at det kunne virke mot sin hensikt og da blir det jo prevensjon.

Lykke til :)

Skrevet

Man skal ta wild yam ETTER eggløsning og i en uke. Om man tar den før EL kan den virke som prevensjon, og man skal heller ikke ta det når man er gravid, derfor skal man ikke ta det lenger enn 1 uke. Jeg har nettop kjøpt meg et pilleglass og tenker å teste ut denne mnd :)

Men om du ikke vet når du har EL blir det jo litt vanskeligere.. har du prøvd å tempe?

Skrevet

gjelder dette samme med kremen? Jeg har tempet, men jeg har ikke eggløsning i hele tatt! Så kanskje begynne på pillene TIL jeg får mensen og så ikke ta noe før etter EL.( som før i tiden var ca 14dager etter første dag av mensen ) Så hovedgreia nå er å få tilbake mensen...kanskje pillene gjør susen !

Skrevet
gjelder dette samme med kremen? Jeg har tempet, men jeg har ikke eggløsning i hele tatt! Så kanskje begynne på pillene TIL jeg får mensen og så ikke ta noe før etter EL.( som før i tiden var ca 14dager etter første dag av mensen ) Så hovedgreia nå er å få tilbake mensen...kanskje pillene gjør susen !

Er ikke sikker på om det er så lurt. Mener å ha lest at de kan hindre EL, og at det derfor er viktig at de tas ETTER EL. Om du ikke vet om du har hatt EL, tror jeg ikke jeg hadde tatt sjansen. Men kansje don quai kan være noe for deg. Det skal visstnok hjelpe å stabilisere syklus.

Skrevet

Hørt at Dong Quai er litt risiko ting... eller? Noen som har erfaring om Dong Quai da? :) Hvordan man bruker det... hele tiden, eller etter EL det også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...