Gå til innhold

vask av acryl- og ullplagg

Knøttet

Anbefalte innlegg

Kan jeg vaske acryl- og ullplagg sammen? Acrylplaggene bør jo tåle Milo (alt som tåler vann, tåler Milo, vistnok) og ullprogrammet er jo ganske skånsomt, eller?

Har nemlig noen gensre i strikket (?) akryl og de blir så ekle i stoffet om jeg vasker de "vanlig" og da tenkte jeg det hadde vært greit å vaske de med ullplaggene. Men nå kom jeg på at jeg har hørt at ullplagg kan få nupper av å vaskes sammen med syntetiske plagg? :klø: :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hørt det om mulighet for nupper på ullplagg. Nå har jeg faktisk ingen plagg i akryl ettersom jeg får helt hetta av å ha det på meg, men jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen... Hva med å vaske akrylplaggene for seg selv med Milo, dersom det er noen av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt at acryl og ull ikke skal vaskes sammen pga nupper. Vask de hver for seg, men på ullprogram med Milo :) Jeg synes også at acrylplagg har en tendens til å bli ekle og "knitrete" ved vanlig vask. Har opplevd litt det samme på ullprogram, men det hjalp med Milo skyllemiddel i vasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...