Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen en vekkerklokke som de våkner behagelig av?

Jeg blir mordersisk av vekkerklokke-radioen min. Enten står jeg i senga når alarmen ringer fordi den er så skjærende og ubehagelig. Eller så snoozer jeg i mange mange 10-minutter fordi sangen på radioen er så fin..

Mobilen min har jeg gitt opp å bruke som vekkerklokke..

Fins det vekkerklokker der ute med noe annet en pip-pip-lyder eller rrrrrrrrrrrrrrring-lyder?

Håper på tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke svar, men akter å abbonnere på tråden i fall det kommer noen gode svar. Lyden av vekkerklokka irriterer meg vanvittig, og det er ikke fordi jeg hater å stå opp om morgenen, men fordi selve lyden er fæl.

Garantert dårlig start på dagen hvis jeg våkner av alarmen. (Heldigvis pleier jeg som oftest våkne av meg selv noen minutter før.)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Skulle akkurat til å foreslå den :) Den er super! :jepp:

Skrevet

Jeg er helt enig, knallbra produkt.

Skrevet

Sånn vil jeg også ha, særlig nå som det begynner å bli mørkt om morgenen. Mobilen min har jeg blitt så vant til at jeg integrerer lyden i drømmene mine, snoozer den og sover videre...

Litt langsomt lysere og lysere soverom, med fuglekvitter eller bølgesus vil gjøre starten på dagen hakket bedre vil jeg tro.

Takk for tipset Antoinette :)

Skrevet

Jeg har fryktelig lyst på sånn.

Det eneste som stopper meg er at jeg synes den er så stygg. Mye plast, rett og slett.

Skrevet

Har de?!!!! Så bra!! Du har ikke tilfeldigvis link vel?

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Hva med denne?

Soozing blir ikke et problem mer! Men kanskje du blir mer morderisk :fnise:

Skrevet
Hva med denne?

haha så søt :fnise:

Skrevet

:kjefte: Det innlegget så jeg akkurat 2 minutter etter at jeg hadde bestilt den gamle modellen på nett. (Men gleder meg til å våkne av fuglesang så får klokka bare se så fæl ut som den vil.)

Skrevet
Hva med denne?

DEN er jeg redd ville ødelagt hele dagen for meg, ved at den ville laget et totalt helvete av selve oppvåkningen.

Jeg skal garantert kjøpe lysvekkerklokke til oss alle i julegaver i år. Rolig oppvåkning må gi gode dager, sant?

Skrevet
Jeg har fryktelig lyst på sånn.

Det eneste som stopper meg er at jeg synes den er så stygg. Mye plast, rett og slett.

Hvis du synes den er stygg er Sunrise System 100 fra Nordic Light Care et alternativ. Den kan du koble til den lampen du selv ønsker forutsatt at lampen bruker vanlige lyspærer av typen E27.

Jeg står vanligvis opp ca. kl. 05.15 nettopp på grunn av denne klokken. "Soloppgangen" starter kl. 05.00 og alarmen går 05.30, men jeg våkner "av meg selv" ca. halvveis og det er uendelig mye bedre enn å våkne i mørket til en kakafoni av lyder av ett eller annet slag. Jeg er ikke glad i å stå opp, men takket være denne klokken vil jeg påstå at jeg får en mye bedre start på dagen enn jeg ellers ville ha fått.

Skrevet

Nå skal jeg anbefale noe jeg ikke har prøvd selv, men som jeg har veldig troen på :)

Hva med vekkerklokken som overvåker søvnen gjennom natten og som vekker deg når du er i lett søvn? Det værste som finnes er jo å bli dratt ut av dyp drømmesøvn...

Noen som forresten vet hva denne klokken heter, eller hvor man får tak i en slik?

Skrevet
Hva med vekkerklokken som overvåker søvnen gjennom natten og som vekker deg når du er i lett søvn? Det værste som finnes er jo å bli dratt ut av dyp drømmesøvn...

Interessant, men hvis ikke periodene med lett og tung søvn stemmer overens med når man faktisk må opp, så har det vel lite for seg? (Mulig jeg spør dumt, nå men...).

Når det er sagt så tror jeg at jeg selv har mye lettere for å stå opp i tidsrommet 04.00 - 06.00 enn i tidsrommet 06.00 - 08.00 nettopp på grunn av dette.

Skrevet
Interessant, men hvis ikke periodene med lett og tung søvn stemmer overens med når man faktisk må opp, så har det vel lite for seg? (Mulig jeg spør dumt, nå men...).

Når det er sagt så tror jeg at jeg selv har mye lettere for å stå opp i tidsrommet 04.00 - 06.00 enn i tidsrommet 06.00 - 08.00 nettopp på grunn av dette.

Det er visst slik at søvnen svinger ganske hyppig mellom lett og tung søvn. Så

man må bare stille inn når man senest må vekkes.

Mener det var noe med at man kunne risikere å bli vekket inntil en halvtime før det gitte tidspunktet dersom det er mest gunsig der og da!

Høres likevel helt supert ut synes jeg! Tenk å kunne våkne opplagt en halvtime tidligere enn man egentlig hadde tenkt. Og istedenfor å sove 30 minutter lenger og likevel være dødtrøtt så får man heller en halvtime med ekstra tid på morningen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...