Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen kvinne som sliter voldsomt.. Har på nytt igjen blitt forlatt pga at mitt sinne og min sjalusi har ødelagt nok et forhold som så absolutt hadde forutsetninger for å bli livslangt.. Og på nytt igjen er jeg langt nede av den grunn. Vil ikke stå opp, klarer ikke spise og gråter mye...

Har veldig liten tro på behandling hos psykolog pga dårlige erfaringer ved tidligere livskriser.

Er d noen som kan hjelpe meg her inne? Noen som, på en eller annen måte, har klart å snu tankegangen ang sjalusiplager? Og/eller noen som har erfaring med sinnemestringskurs etc?

Blir VELDIG takknemlig for svar, for jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre med problemene mine..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig erfaringer med tidligere erfaringer kan jo være pga psykologen, ikke psykologer generelt? Hva med å prøve en annen psykolog?

Jeg har ikke noe forutsetninger for å sette meg inn i situasjonen din, og kan desverre ikke komme med mer råd enn dette.

Gjest TittTitt
Skrevet

Huff, jeg vet hvordan du har det. Jeg har slete, og sliter litt enda med sjalusi. Det ble slutt med meg og typen og, mye pga sjalusi. Men da jeg mistet han, lærte jeg så mye, og så ting på et annet perspektiv!

Du MÅ bare stole på det han sier, vis du stoler på HAN! Er ingenting annet du kan gjøre. Er det spessielle ting han gjør som gjør at du blir sjalu, eller er du bare sjalu? For er det ting han GJØR, som du blir sjalu for, så kan du fortelle det til han, men på en rolig måte. Ellers kan han bli skremt og føle seg "fanget".

En ting jeg og har lært, er å bruke venner og å tenke for seg selv. Ikke gå til han med engang du blir sjalu. For da kommer du som oftest i sinne.

Vis det oppstår en situasjon som gjør at du blir sjalu, grip fatt i deg selv, og DRA deg vekk fra han. UANSETT hvor jææævlig det er. Så tenker du på situasjonen, se fra hans side, og din side. Og bytt om du og han. Gjør det slik at du tenker "hva om jeg var han? Hvordan ville JEG reagert om HAN ble sjalu pga dette?"

Og snakk med venner om det. De kan også komme med råd og sånt. Mye bedre å blåse det ut med bestevenninnen din, enn å blåse det ut på kjæresten din, slik at dere får en kjempe krangel.

Ellers må du tenke at han er sammen med deg for en grunn. Han er sammen med deg fordi han syntes DU er fantastisk, og fordi han elsker DEG! De andre kan være pene og tiltrekkende, men til syvende og sist er det DEG han vil ha. Slik er det jo for deg også!

Prøv å tenk positivt. Husk at du blir det du tenker. Tenker du negativt og du ER sjalu, så blir alt negativt og du ER sjalu.. Men tenker du positivt, og prøver å si "jeg er ikke sjalu. det er jo meg han elsker", så BLIR du positiv..

Men det tar tid. Du må jobbe mye. Hver dag og hele tiden. Og gjerne gi deg selv ros!! Det gjorde jeg, og gjør det fremdeles. Mange ganger jeg tenker no "fy faen, dette hadde jeg klikket for sååååå jævlig mye vis det hadde skjedd for 3-4 mnd siden". Så roser jeg meg selv, fordi jeg taklet det på en bedre måte :)

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...