Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale en god fuktighetskrem fra MD eller Dermalogica for tørr hud? Har testet ut en prøve på "Facial cream" fra MD, men blir litt "stram i maska", så jeg trenger

Ønsker en krem som funker bra på tørr hud, som innimellom får noen små kviser (har gått gjennom en Roaccutankur pga. alvorlig akne, og er sånn ca. 97 % helbredet...).

Fortrinnsvis en krem som kan brukes både dag og natt (mulig jeg banner i kirken nå, men jeg har ikke så god peiling :fnise: ).

Har også hørt rykter om en deilig øyekrem fra Dermalogica, noen som tilfeldigvis vet hvilken jeg mener?

Er det noen nettbutikker som selger vareprøver på MD eller Dermalogica?

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei, litt vanskelig å gi råd uten å ha sett din hud, men jeg skal prøve. En god krem fra MD for tør hud er Moisture Defense Antioxidant Crème, se her for link!. Har du i tilleg litt sensitiv hud, er denne bedre.

Du bør i tilleg bruke et godt serum under kremen, et serum jobber dypere og gir raskere og bedre sesultater enn hvis du kun bruker krem. Her er et godt fukt serum fra MD.

Men husk i perioden etter du har tatt Roaccutankur skal du være forsiktig med produkter fra MD.

Hvis du har tørr hud men også har problemer med kviser, kan det være at huden har mangel på fukt. Huden din kan derfor en god ensym peeling (ikke skrubb med korn) etterfulgt av en god fuktmaske, i ny og ned.

Dermalogica har også mange gode produkter. Spørs hvor tør i huden du er, men denne er for veldig tørr hud.. Mulig du ikke er så tør at den kanskje er litt for aktiv for deg. En annen veldig populær krem fra dermalogica er skin smoothing cream, se her!

En god dermalogica booster/serum er skin hydrating booster, se her! Den passer veldig godt under skin smoothing cream, den vil også gi huden din mer fukt enn smoothing cream alene kan.

Men det finnes mange gode produkter der ute, det gjelder bare å finne hva som passer bra for deg.

På ebay selger de mange prøver, men jeg vil anbefale deg å kjøpe et kitt eller små størrelser av det de produktene du har lyst på. Slik at du får brukt dem såpass lenge at du kan danne deg et ordentlig bilde av dem. Det vil faktisk også være billigere enn å bestille prøve etter prøve. Men du kan jo alltids gå innom en hudpleier å få prøver gratis da :)

Håper dette hjalp deg litt iallefall ;)

Endret av Bloggerina
Skrevet

God øyekrem fra Dermalogica, mulig det er denne det er snakk om. Denne er også veldig populær. Denne med solfaktor 15, vet jeg mange også sverger til.

Vet du noe mer om øyekremen enn det du skriver dær, så kan jeg hjelpe å finne den eksakte til deg.

Skrevet

Takk for svar :). Det er seks måneder siden jeg avsluttet Roaccutan-kuren, og huden virker ganske normalisert.

Jeg fikk noen prøver hos en hudpleier på Decleor Harmonie gentle soothing cream, og den er ikke så verst på huden min. Kunne kanskje hatt bittelitt mer fukt, men det gir kanskje en pekepinn på hvordan huden min er.

Har hatt ekstremt tørr hud i mange år pga. aknemedikamenter, og har brukt Decleor Essential Balm både dag og natt i mange år nå.... den har vært helt uvurderlig for huden min! Den fikk meg også helskinnet (bokstavelig talt) gjennom Roaccutan-kuren.

Så huden min er nok ikke så tørr som den har vært, men jeg har nok likevel en tørr hudtype. Har ikke noen typisk fet t-sone heller.

Når det gjelder øyekrem, trenger jeg nok noe rynkeforebyggende.... :). Skulle gjerne hatt noe rynkehelbredende også, men det tviler jeg på eksisterer :).

Skrevet

Ja men da tror jeg MD skal gå helt greit. Det er som regel 6md til 1år etter kuren alt etter hudtype. Noen går bare 3md uten at det har vært noe problem, så vi alle er forskjellige. Men du kjenner din hud best, så lytt til den :)

Sikkert den første jeg skrev om fra AGE smart serien, se her! Den er god på natten syns jeg og kan også brukes på leppene, men den har ikke solfaktor. Jeg liker øyekremer med solfaktor på dagtid, det gir i tillegg beskyttelse mot solens skadelige stråler. Det er solen som aldrer huden mest, så det er viktig å beskytte seg mot den. Men les litt om de forskjellige i linkene, der står det godt forklart.

Når det gjelder krem, så er den du nevner ganske lett. Dermalogicas smoothing cream vil gi huden din mer. men uansett bør du bruke et serum under iallefall en gang for dagen. Tror du kommer til å bli veldig fornøyd med det resultatet.

Skrevet
Når det gjelder krem, så er den du nevner ganske lett.

Takk for svar!

Hvis den Decleor-kremen er ganske lett, tyder det kanskje på at huden ikke er så tørr som jeg tror? Jeg synes det er vanskelig å si hvordan huden min er som "normal og frisk". Den har jo blitt hardt behandlet i snart ti år, og har jo vært kjempetørr som følge av det. Nå som huden min er noenlunde frisk, antar jeg at den vil vise "sitt sanne jeg" med tanke på hudtype.

Skrevet
Dermalogicas smoothing cream vil gi huden din mer. men uansett bør du bruke et serum under iallefall en gang for dagen. Tror du kommer til å bli veldig fornøyd med det resultatet.

Det er mulig jeg høres helt noldus ut nå, men det høres så styrete ut med så mange produkter :). Og dyrt, ikke minst.

Det viktigste for meg er uansett å bruke produkter som klarer å holde kvisene unna. Hadde håpet at Roaccutan skulle gjøre meg helt kvisefri for godt, men har ikke vært så heldig. Når det er sagt, så er jeg jo blitt betraktelig bedre, da. Skal vel kanskje ikke klage.... :sjenert:

Skrevet
Ja men da tror jeg MD skal gå helt greit. Det er som regel 6md til 1år etter kuren alt etter hudtype. Noen går bare 3md uten at det har vært noe problem, så vi alle er forskjellige. Men du kjenner din hud best, så lytt til den :)

Sikkert den første jeg skrev om fra AGE smart serien, se her! Den er god på natten syns jeg og kan også brukes på leppene, men den har ikke solfaktor. Jeg liker øyekremer med solfaktor på dagtid, det gir i tillegg beskyttelse mot solens skadelige stråler. Det er solen som aldrer huden mest, så det er viktig å beskytte seg mot den. Men les litt om de forskjellige i linkene, der står det godt forklart.

Når det gjelder krem, så er den du nevner ganske lett. Dermalogicas smoothing cream vil gi huden din mer. men uansett bør du bruke et serum under iallefall en gang for dagen. Tror du kommer til å bli veldig fornøyd med det resultatet.

Heia,henger meg på her.Blir helt ør i huet av alle disse merkene og kremene men er kommet fram til at jeg vil ha en øyekrem og en dagkrem,er 35 så må vel ha noe mot rynker eh..Og du hadde jo skikklig peiling!!Ikke plaga med noe form for kviser men kansje litt tørr i huden.Kan du være grei å anbefale meg noe? Påforhånd takk ;-))
Skrevet
Heia,henger meg på her.Blir helt ør i huet av alle disse merkene og kremene men er kommet fram til at jeg vil ha en øyekrem og en dagkrem,er 35 så må vel ha noe mot rynker eh..Og du hadde jo skikklig peiling!!Ikke plaga med noe form for kviser men kansje litt tørr i huden.Kan du være grei å anbefale meg noe? Påforhånd takk ;-))

Hei, ikke kupp tråden min da :). Jeg startet tråden fordi jeg gjerne ville ha tips om MD og Dermalogica. Bloggerina har jo gitt mange gode tips her, du kan jo klikke litt på dem og lese om produktene. Sikkert noe som passer for deg :).

Skrevet
Hei, ikke kupp tråden min da :). Jeg startet tråden fordi jeg gjerne ville ha tips om MD og Dermalogica. Bloggerina har jo gitt mange gode tips her, du kan jo klikke litt på dem og lese om produktene. Sikkert noe som passer for deg :).

Jøss da beklager jeg,trodde ikke det gjorde noe..

Gjest *lucky*
Skrevet

Det jeg har lært meg etter mye lesing og testing av produkter er at glycolsyrer er noe som gjør huden godt.

Les om virkningen en rens men syrer har på huden, jeg kunne ikke vært uten! Dette er min favoritt http://eu.strawberrynet.com/productDetail....goChar=D#DETAIL

En rens med syrer skal visst jevnlig peele av døde hudceller og holde huden fri for urenheter. Jeg er ingen ekspert men dette fungerer bra for meg, har kun noen kviser og dette er nok hormonelt.

Og for at huden skal kunne nyttegjøre seg av den fuktighetskremen du bruker bør du bruke et serum med syrer under. Jeg ska prøve dette nå http://www.skin-beauty.com/mdforvitanlo.html til bruk om natten under Dermalogica skin smoothing cream.

Blir mye produkter dette men litt må nok til! På dagtid bør du bruke et c-vit serum og en krem med faktor 30.

DDF sine faktorkremer er de beste jeg har prøvd, fungerer også som fuktighetskrem http://eu.strawberrynet.com/productDetail....goChar=D#DETAIL

Håper dette var til litt hjelp, eller blei du bare mere forvirret??:)

Gjest Deception
Skrevet

Vit-A-Plus er for den litt mer voksne huden, altså ikke for 20-åringer med kviser; da er Continuous Renewal Serum bedre. Brukes under dagkrem og solfaktor, og også under fuktighetskrem om natten.

@Lucky: Jeg har hatt småprøver på Antiaging Serum, og jeg synes det er mer effektivt enn Factor A Plus, men jeg har en hud som er veldig glad i MD Formulations, men som ser ut til å være immun mot Marini.

Gjest *lucky*
Skrevet
Vit-A-Plus er for den litt mer voksne huden, altså ikke for 20-åringer med kviser; da er Continuous Renewal Serum bedre. Brukes under dagkrem og solfaktor, og også under fuktighetskrem om natten.

@Lucky: Jeg har hatt småprøver på Antiaging Serum, og jeg synes det er mer effektivt enn Factor A Plus, men jeg har en hud som er veldig glad i MD Formulations, men som ser ut til å være immun mot Marini.

Aha, jeg valgt dette serumet fordi det gir "tre i en. Glycol, salicyl+vit a. Sikkert litt for mye for ung hud ja!

Jeg kan ikke så mye om MD men etter lang tid nå med Jan Marini må jeg prøve noe annet for å se om det kan stabilisere huden bedre..

Gjest Deception
Skrevet

Første gang jeg testet Antiaging-serumet fikk jeg veldig tørre, sandpapiraktige partier på haken, så den er i hvertfall veldig sterk for min hud, som er ganske sensitiv. Derimot fikk jeg aldri noen sånn reaksjon på Factor A Plus, enda den skal være tilsvarende i virkestoffer. Det er nok greit å skifte på litt innimellom, så føler man mer effekt når man returnerer til det vanlige.

Skrevet
Jøss da beklager jeg,trodde ikke det gjorde noe..

Var ikke vondt ment, da :), jeg så bare for meg at ingen gadd svare hvis det ble en sånn "hva passer for meg da, tar gjerne i mot tips"-tråd. Derfor jeg prøvde å være litt konkret med hva slags produkter jeg er ute etter :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...