Gjest -TS- Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Dette er en situasjon som jeg virkelig ikke unner noen. I desember i fjor, så gikk jeg fra min kjære... Vi hadde vært sammen i 7 år og samboere i 4 av dem. Vi er begge 24 år. Grunnen til at jeg gikk fra han var vel at jeg var litt lei det "gamle kjedelige" og ønsket meg mer spenning.. Utrolig teit jeg vet det! Han tok bruddet utrolig hardt, det knakk han fullstendig.. Vi solgte leiligheten vår, han fikk leid seg leilighet og jeg flyttet hjem til mine foreldre. For 3,5 måneder siden ble jeg kjent med en utrolig mann. Vi flørtet og jeg likte det å få bekreftelse på at jeg fortsatt var atraktiv... Etter noen uker, så ble vi faktisk sammen, og skal ikke legge skjul på at vi har det utrolig bra sammen. Han er 3 år eldre enn meg og kansje mer "mannen" i forholdet hvis dere skjønner? Han har en god og stødig jobb, ordentlig bosted og et ryddig liv. Han behandler meg som en prinsesse og gjør alt for meg. Det storet minuset her er at han har vært utro i et par forhold før, og siste forhold hadde han er samboer i 5 år, og han var faktisk utro med venninnen hennes. Hun gikk fra han på dagen og han mistet mye.. Jeg kan jo håpe og tro at han har lært av dette. Men jeg sliter utrolig mye med å stole på han.. Siden vi ble sammen så har han reist en god del, noe i forbindelse med jobb som er helt greit, men reising med kompiser og gutteturer og nå er han i utlandet i 1 uke og fester. Jeg har sagt at jeg ikke liker dette så godt da det er tungt å ikke stoler på han, men han sier at han skal kutte ned på dette, men de turene var planlagt før vi ble sammen.. Han lovet å ikke drikke mye.. Og når jeg ringer han kl 21 i går kveld, så var han så sørpefull og har en skikkelig hangover i dag. Jeg klarer bare ikke å slå meg til ro med at han ikke rører andre damer... Jeg bruker veldig lang tid på å stole på en jeg er i forhold med.. De siste ukene så har jeg tenkt utrolig mye på eksen, har jo tenkt mye på han fra den dag det ble slutt også, men nå er det virkelig savne følelser... Han har ikke hatt andre damer enn meg, og jeg trodde at når det ble slutt, så ville han feste mye og prøve ut litt med andre damer, men han overrasker med at han ikke er klar for sånt, og han syns faktisk ikke andre damer er noe å se på.. Dette vet jeg da han er ikke så flink med damer rett og slett, sier de dummeste tingene og er kansje for sjenert.. Jeg stoler så blindt på denne gutten... Kunne satt han i et boblebad med 10 nakne modeller og noen flasker tequilla, og han hadde ikke sett på de engang.. Jeg innser kansje nå hvor viktig tillit og trofasthet er... Vi hadde det jo bra på mange måter når vi var sammen. Det som kansje var mindre bra var vel at vi begynte å ta hverandre for gitt, ble for gode venner enn kjærester, og sexen dabbet MYE av siste 2 årene. Han tente meg ikke lenger faktisk.. Kansje fordi jeg så på han som en bestevenn? Jeg vet at mye av det som gikk galt vil man kunne rette på.. Er dette vanelig? Å savne eksen etter nesten et år? Han var min første store kjærlighet og jeg virkelig elsket han over alt på jord, og jeg kommer nok aldri til å slutte å elske han.. Jeg har det jo utrolig bra med kjæresten min nå, og vi har jo ikke vært sammen lenge... Men han gjør meg usikker på mange måter.. Og han reiser så mye bort.. Jeg sitter med en stor klump i magen når han er borte og jeg klarer ikke å slappe så godt av.. Hva burde jeg egentlig gjøre? Er virkelig i villredet her nå...
Lissi Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg hadde gått tilbake til min store kjærlighet, bekjempet 7 årskrisa, begynt å ta vare på hverandre, da er også intimitet viktig. Jobbe for å bli kjærester igjen:) Jeg hadde ikke orket en mann som hadde utroskap på dagsorden. Men nå har jeg egentlig nulltoleranse for sånt svik. Høres ut som du har sett at det ikke er så mye grønnere på den andre siden. Vil dine eks fortsatt ha deg tilbake så er du heldig:)
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Dette er en situasjon som jeg virkelig ikke unner noen. I desember i fjor, så gikk jeg fra min kjære... Vi hadde vært sammen i 7 år og samboere i 4 av dem. Vi er begge 24 år. Grunnen til at jeg gikk fra han var vel at jeg var litt lei det "gamle kjedelige" og ønsket meg mer spenning.. Utrolig teit jeg vet det! Han tok bruddet utrolig hardt, det knakk han fullstendig.. Vi solgte leiligheten vår, han fikk leid seg leilighet og jeg flyttet hjem til mine foreldre. For 3,5 måneder siden ble jeg kjent med en utrolig mann. Vi flørtet og jeg likte det å få bekreftelse på at jeg fortsatt var atraktiv... Etter noen uker, så ble vi faktisk sammen, og skal ikke legge skjul på at vi har det utrolig bra sammen. Han er 3 år eldre enn meg og kansje mer "mannen" i forholdet hvis dere skjønner? Han har en god og stødig jobb, ordentlig bosted og et ryddig liv. Han behandler meg som en prinsesse og gjør alt for meg. Det storet minuset her er at han har vært utro i et par forhold før, og siste forhold hadde han er samboer i 5 år, og han var faktisk utro med venninnen hennes. Hun gikk fra han på dagen og han mistet mye.. Jeg kan jo håpe og tro at han har lært av dette. Men jeg sliter utrolig mye med å stole på han.. Siden vi ble sammen så har han reist en god del, noe i forbindelse med jobb som er helt greit, men reising med kompiser og gutteturer og nå er han i utlandet i 1 uke og fester. Jeg har sagt at jeg ikke liker dette så godt da det er tungt å ikke stoler på han, men han sier at han skal kutte ned på dette, men de turene var planlagt før vi ble sammen.. Han lovet å ikke drikke mye.. Og når jeg ringer han kl 21 i går kveld, så var han så sørpefull og har en skikkelig hangover i dag. Jeg klarer bare ikke å slå meg til ro med at han ikke rører andre damer... Jeg bruker veldig lang tid på å stole på en jeg er i forhold med.. De siste ukene så har jeg tenkt utrolig mye på eksen, har jo tenkt mye på han fra den dag det ble slutt også, men nå er det virkelig savne følelser... Han har ikke hatt andre damer enn meg, og jeg trodde at når det ble slutt, så ville han feste mye og prøve ut litt med andre damer, men han overrasker med at han ikke er klar for sånt, og han syns faktisk ikke andre damer er noe å se på.. Dette vet jeg da han er ikke så flink med damer rett og slett, sier de dummeste tingene og er kansje for sjenert.. Jeg stoler så blindt på denne gutten... Kunne satt han i et boblebad med 10 nakne modeller og noen flasker tequilla, og han hadde ikke sett på de engang.. Jeg innser kansje nå hvor viktig tillit og trofasthet er... Vi hadde det jo bra på mange måter når vi var sammen. Det som kansje var mindre bra var vel at vi begynte å ta hverandre for gitt, ble for gode venner enn kjærester, og sexen dabbet MYE av siste 2 årene. Han tente meg ikke lenger faktisk.. Kansje fordi jeg så på han som en bestevenn? Jeg vet at mye av det som gikk galt vil man kunne rette på.. Er dette vanelig? Å savne eksen etter nesten et år? Han var min første store kjærlighet og jeg virkelig elsket han over alt på jord, og jeg kommer nok aldri til å slutte å elske han.. Jeg har det jo utrolig bra med kjæresten min nå, og vi har jo ikke vært sammen lenge... Men han gjør meg usikker på mange måter.. Og han reiser så mye bort.. Jeg sitter med en stor klump i magen når han er borte og jeg klarer ikke å slappe så godt av.. Hva burde jeg egentlig gjøre? Er virkelig i villredet her nå... Du har gjort ditt valg. Du har dumpet eksen din. DU har gitt han muligheten til å gå videre. Det er for sent å innse at gresset ikke er så veldig mye grønnere på den andre siden.
Lissi Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Du har gjort ditt valg. Du har dumpet eksen din. DU har gitt han muligheten til å gå videre. Det er for sent å innse at gresset ikke er så veldig mye grønnere på den andre siden. Er det virkelig for sent? Om han fortsatt sitter på gjerdet og elsker sin eks? Hva vet du om han har gått videre? Er det ikke lov å gjøre feil? Slik jeg ser det har ikke TS vært utro mot sin eks, men avsluttet på en skikkelig måte for så å finne en annen. Fint å ha noe å sammenligne med for så å vite at dette er mannen i hennes liv. Man har lov å gjøre feil! Denne er ikke den største jeg har sett
Jade Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Hvis du vil ha tilbake eksen, og han vil ha deg, så er det vel ikke noe å lure på. Hvem elsker du? Eksen din, eller han nye? Det er ikke sikkert at han nye kommer til å være utro mot deg. Det er vel bare han selv som vet.
Gjest men Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 Høres ut som det er tryggheten du savner, og at du derfor sammenligner dem nå når du er usikker på din nye kjæreste. Eksen din savner gjerne deg, men hans tillit til deg vil ikke ha blitt styrket av at du dumpet ham og flyttet inn hos en ny. Han vil gjerne lure på når du neste gang går lei av ham og slutter å bli tent av ham, og han mister deg igjen. Synes du skal ta det rolig og tenke dette over, og ikke løpe tilbake fordi du har blitt usikker og sjalu. Han fortjener ikke å bli såret igjen, og er du sikker på at din nye kjæreste fortjener å bli mistrodd nå?
Gjest -TS- Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg vet ikke om min nye kjæreste ville vært utro mot meg, men jeg tenker det værste nå som han er i utlandet og jeg er ikke så gla i fester, alkohol og fulle folk rett og slett. Jeg har jo festet mye før, og jeg ser ofte hva som også skjer på fester når alkohol er inne i bildet, og dette skremmer meg. Sier ikke at dette skjer med alle, men jeg har sett mye utroskap.. Men jeg tenker jo at alle fortjener jo en ny sjanse, og håper at han har lært når han fikk se hvor mye han mistet når hans eks-samboer dro fra han på dagen. Men det som sistnevnte sier.. Min eks-samboer fortjener virkelig ikke å bli såret igjen, jeg sliter enda med å tilgi meg selv for at jeg flyttet fra han og såret han så mye som jeg faktisk gjorde. Det var virkelig stygt av meg... Men da så så jeg ingen mulighet, jeg tok bruddet så pent mulig jeg klarte mot han, og lot han få de fleste av tingene mine og våre og jeg betalte på leiligheten i 4 måneder, til og med strømregning og trappevask til han fant seg et nytt bosted. Men likevel så ble han knust, og det skjønner jeg jo. Det som kansje har skjedd er at jeg glemmer mye hvorfor det ble slutt nå siden jeg savner han, bare de positive tingene dukker opp... Han hadde et ganske stort sexbehov, og han var klar så og si hele tiden, jeg var aldri det. Og det var vondt å avvise han, det gjorde noe med han sitt selvbilde og selvtilitt. Han er en kjekk kar, men han ble nesten som en bror/bestevenn for meg følte jeg, og det var litt rart å ha sex med han de siste 2 årene.. Vi gikk i en litt skummel felle vil jeg tro. Men ja... Jeg savner den tryggheten, det at han sjelden så på andre jenter, hadde få jentevenner, aldri vært utro,festet svært lite.. Han var livet mitt rett og slett, min bedre halvdel Vi har kjent hverandre siden vi var 15 år gamle og begynte da allerede og kysse og leie hverandre i hånda på skolen, men vil ikke kalle det for et ordentlig forhold før vi var 17 år gamle, men vi hadde bare opplevd hverandre.. Som dere sikkert skjønner så kjenner vi hverandre ut og inn... vet hele tiden hva den andre tenker og føler.. vet alt om hverandre, det er en enorm trygghet i seg selv.. Jeg er sikker på at hvis jeg hadde vært sammen med min nåværende kjæreste i et par års tid, så ville jeg nok vært mer sikrere på ting... Det er nytt for meg å være med en ny kar rett og slett.. Men han har mange goder sim min eks ikke hadde.. Han har egne meninger, behandler meg som kjæresten sin, tar meg ikke for gitt, lager middag til meg, vasker bilen min for meg, holder rundt meg når vi ser på tv, holder rundt meg og stryker meg i håret til jeg sover... Jeg har virkelig savnet å ha en ordentlig kjæreste... Det å føle meg som "lille jenta hans" Det er mange tanker ute å går her...
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg synes ikke du skal gå tilbake til eksen din. Ihvertfall ikke før du er sikker i din sak. Følelsene dine er normale iht situasjonen du er i nå. Selvfølgelig er det litt skummelt i ett nytt forhold når du kjente din gode gamle eks ut og inn. Men det går seg til. Tror du, innerst inne, at du ønsker deg tilbake til eksen?
Gjest -TS- Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg synes ikke du skal gå tilbake til eksen din. Ihvertfall ikke før du er sikker i din sak. Følelsene dine er normale iht situasjonen du er i nå. Selvfølgelig er det litt skummelt i ett nytt forhold når du kjente din gode gamle eks ut og inn. Men det går seg til. Tror du, innerst inne, at du ønsker deg tilbake til eksen? Jeg ønsker mye av det vi hadde... Vi hadde det utrolig bra sammen. Er en grunn til at vi var sammen i såpass mange år, og vi var også forlovet... Men ja.. jeg må nok være helt sikker på mine følelser hvis jeg evt. skulle gå tilbake til han, han fortjener virkelig ikke å bli såret en gang til. Han fortjener kun det beste.. Men vet at han venter ikke evig på meg.. Er kansje derfor jeg "stresser" litt... Har aldri bedt han om å vente, men en dag vil han finne seg en ny jente, og jeg vil ikke prøve å få han tilbake hvis jeg ser at han har det bra med hun jenta da, det vil ikke være rettferdig for han..
poia Skrevet 10. oktober 2008 #10 Skrevet 10. oktober 2008 I og med at det er mange tanker i hodet ditt for tida er det ikke rart at du savner eksen din. Det er jo (som jeg leser det) den personen du er/var vant til å være sammen med. Men desverre har du valgt å gå fra han, for å finne noe annet. Jeg hadde ikke tatt kjæresten min tilbake hvis jeg ble forlatt på den måten, med selging av leilighet osv. Du får ha lykke til videre, uansett hvordan det blir med kjærlighetslivet
maria19 Skrevet 10. oktober 2008 #11 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg forstår deg så utrolig godt! Var i en lignende situasjon for vel et halvt år siden.. Jeg gjorde det slutt med min kjære etter 7-8 mnd tid og angret ikke et sekund. Han ble knust og sveket fra den han trodde elsket han.. Jeg kjente mer det samme som deg, at vi var mer som venner enn noe annet og jeg sluttet å tenne på han.. Etter 1 månedstid fant jeg en ny og det endte til slutt med at jeg gikk tilbake til eksen ettersom jeg forstod at gresset ikke var grønnere på den andre siden.. Vi har nå vært sammen i tilsammen 15 mnd og kunne ikke vært mer lykkelig! Jeg anbefaler deg å kjenne på følelsene dine og legge fornuften til side.. Dette vennskapet, nærheten og kjærligheten kan vare livet ut hvis du bare gir det en ny sjanse:)
Gjest mann26 Skrevet 11. oktober 2008 #12 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg er i samme situasjon som eksen til trådstarter. Eksen min dumpa meg for en skikkelig player. En slik høy, mørk og muskuløs fyr som damene henger rundt. De var sammen en liten stund før han fant seg ei ny jente. Dessuten har hun lagt på seg nå. Så gresset var ikke grønnere på den andre siden. Jeg er kommet meg videre og er sammen med verden beste og søteste jente nå. I det siste har eksen min tatt mer og mer kontakt med meg, spesielt i fylla tar hun motet til seg. Jeg elsket henne virkelig den gang, men hun dumpa meg på værste mulige måte, gav meg til og med klamydia etter å ha vært utro. Gi meg en eneste grunn til å slå opp med den nye dama mi for så å gå tilbake til eksen. Nei. Jeg har litt selvrespekt og ville aldri i mitt liv gått tilbake til ei jente som dumpa meg, før skulle jeg gått resten av livet uten dame. Så til trådstarter. Glem eksen din. Det var du som feilet. Lær av dine feil og gå videre.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #13 Skrevet 11. oktober 2008 jeg syntes at du skal snakke med eksen din jeg. si til han det du skriver her, at du savner han, men at du syntes det var for liten romantikk i forholdet. at du ønsker på en måte tilbake, om dere klarer å være kjærester. se hva han sier. dessuten bør du dumpe han nye, siden han har vært utro så mange ganger, er han det nok littt igjen. å din eks var også kjærlig i starten, sant? såntnoe kan fort dabbe av.. så min mening er at du bør snakke med eksen din, se hva dere begge føler, så om det stemmer, kan dere jo prøve igjen
Jade Skrevet 11. oktober 2008 #14 Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Gjest: Han som var utro tidligere, skal han aldri mer få seg dame da? Siden du mener at man skal dumpe noen pga at de har vært utro mot andre? Og det er ingen garanti for at eksen aldri kommer til å være utro. Endret 11. oktober 2008 av Jade
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #15 Skrevet 11. oktober 2008 er normalt og savne en x.man tenker alltid på det gode i forholdet.ikke alt det negative.går man tilbake til hverandre tar det som regel ikke lang tid før det er slutt igjen.fordi man opplever de negative tingene igjen.husk:det er en grunn til at det ble slutt!er det slutt,så er det slutt.mange som bryter og går tilbake til hverandre opptil flere ganger før dem innser at man må bare kutte ut.man henger ofte igjen følelsesmessig lenge etter ett forhold,men det betyr ikke at forholdet er liv laga!
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #16 Skrevet 11. oktober 2008 Du må først bestemme deg for om du vil dumpe din nåværende kjæreste. Etter et eventuelt brudd, kan du vurdere om du skal gjøre fremstøt mot din eks. Du kan ikke prøve ut begge samtidig, dessverre. Ellers vil jeg jo si at det at din kjæreste var utro mot sin eks med venninnen hennes, er et meget dårlig tegn - om det ikke var virkelig kjærlighet og han ville satse på den venninnen.
Gjest -TS- Skrevet 11. oktober 2008 #17 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg vet ikke helt om jeg kan prate med eksen min om dette her, jeg vet at han vil gjøre alt for at vi kan bli sammen igjen, og vil ikke gi han falske forhåpninger, tilfelle det ikke skulle gå, han skal ikke bli såret... Men ja... Jeg er kansje redd for at vi vil være sammen i 3-4 år, så bli det kansje slutt igjen, det ville jeg aldri gjort mot han, men det er jo ingen garanti... Jeg skulle kansje ønske at han var mer voksen av seg, tok avgjørelser, og sto på litt.. Han blir en litt "pushover" i mange settinger, prøver å la han få styre og fortelle hva han vil og mener, men han liker det at jeg er "stolpen" og han føler at det gir han trygge rammer.. Jeg savner kanskje det å være forelsket igjen... jeg er jo det i min nåværende kjærerste, og jeg var det med min eks for endel år siden også. Og ja.. han var jo kjærlig mot meg. Han var ikke noe særlig kosete, han klådde mest egentlig *ler* Til deg som sier at du er i samme situasjon som trådstarter: Jeg var aldri utro mot min eks, jeg forlot han aldri for en annen kar. Jeg gikk fra han fordi jeg følte ikke at forholdet gikk så mye fremover eller at det var så mye kjærlighet der... Jeg har faktisk ikke rørt eller sett på en annen kar før min nåværende kjæreste etter at jeg gikk fra min eks. Så vil ikke kalle situasjonen mye lik her.
Gjest Betty89 Skrevet 11. oktober 2008 #18 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg synes du skal gå tilbake til eksen din. Jeg tror du kommer til å trege viss du ikke gjør det. Om du skal gå tilbake til eksen din, bør du ikke vente så lenge, for det fins andre jenter som kan smelte hjertet hans. Synes dere virket som et "ment to bee" par Dere var kjærester, men alikevell bestevenner, det tror jeg er meget viktig. Du kommer nokk ikke til å få det slik med en annen mann. Jeg forstår at du gikk ifra han, i og med at du var ung. Og ikke skikkelig hadde opplevd andre gutter, og at du savnet den nyforelskede følelsen. Men det er vel ikke vert å miste den man elsker for? Gå tilbake du Du vet vel inderst inne at dere passer best sammen :? Forresten: Kunne satt han i et boblebad med 10 nakne modeller og noen flasker tequilla, og han hadde ikke sett på de engang.. > Nå overdrev du kanskje litt, hehe. Hehe ingen menn hadde sett "den andre veien"
Gjest HH Skrevet 11. oktober 2008 #19 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg synes du skal gå tilbake til eksen din. Jeg tror du kommer til å trege viss du ikke gjør det. Om du skal gå tilbake til eksen din, bør du ikke vente så lenge, for det fins andre jenter som kan smelte hjertet hans. Synes dere virket som et "ment to bee" par Dere var kjærester, men alikevell bestevenner, det tror jeg er meget viktig. Du kommer nokk ikke til å få det slik med en annen mann. Jeg forstår at du gikk ifra han, i og med at du var ung. Og ikke skikkelig hadde opplevd andre gutter, og at du savnet den nyforelskede følelsen. Men det er vel ikke vert å miste den man elsker for? Gå tilbake du Du vet vel inderst inne at dere passer best sammen :? Forresten: Kunne satt han i et boblebad med 10 nakne modeller og noen flasker tequilla, og han hadde ikke sett på de engang.. > Nå overdrev du kanskje litt, hehe. Hehe ingen menn hadde sett "den andre veien" Jeg er heeeelt enig! Du kan forresten gjøre som en gjest her oppe sier: Snakk med eksen din. ikke si at du savner han, å gi han falske forhopninger. men om du gjør det slutt med din nåværende kjæreste og finner tilbake til din eks, så kan du si at det ble lite kjærlighet og kos. og dette om egene meninger, kan du også ta opp med han. har en sikkert villig til å prøve litt mer for deg jeg er av typen som tror det er vanskelig å finne en kjæreste som også er bestevenn. så når du først har funnet denne, HOLD FAST VED HAN!! og kjærligheten er alltids noe dere kan prate om, å prøve å frikse på. LYKKE TIL
Gjest gjet_meg Skrevet 11. oktober 2008 #20 Skrevet 11. oktober 2008 Beklager om dette høres noe krasst ut, men du får nok ikke min sympati her. Det var du som slo opp med din "trygge og kjedelige" kjæreste, og gikk for en som fungerer som en mer spennende partner, og som du selv formulerer deg, "mannen" i forholdet. Slikt sett virker det som om i tråd med de andre her er mer interessert i tryggheten i det gamle forholdet, men at du kanskje at "bad boyen" er mer attraktiv sett med dine øyne. Vel, det var ditt valg, på lik linje med andre kvinner som hele tiden skal ha mer spenning i forholdet og således ofrer "trygge, kjedelige og lite attraktive menn". Jeg håper virkelig at at eksen din tar motet til seg og går videre istedet. La heller din eks få muligheten til å finne seg ei som ikke har slike verdier, for det finnes faktisk noen, selv om man innser at de blir færre og færre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå