hjertesukka Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Idag kjøpte jeg flere julegaver. Siden jeg for en gangs skyld hadde tid og anledning til å snoke litt rundt. Blant annet i en bokhandel som hadde masse gode tilbud (pga flytting). Og man finner som regel en bok som passer til de fleste. Er kjempefornøyd med det jeg fikk tak i. Og så syns jeg det er lurt å bli ferdig med mesteparten i god tid. Hastverk er som kjent lastverk. Har dere begynt med julegavene? Endret 10. oktober 2008 av hjertesukka
MissStiles Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg sier hvert år at jeg skal begynne tidlig.. men gjør det aldri.. jeg kjøper noe hvis jeg ser en ting som jeg kan gi til noen.. Jeg vil egentlig ikke si at jeg har begynt for fullt enda..
Furstina Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Jag fixar vanligtvis mina kring månadsskiftet november-december. Det som är lite trist med släktingar som fixar julegaver väldigt tidigt är gaverna redan är klara. Jag menar att de riskerar att mottagaren redan köper just den boken/filmen eller skaffar sig själv en ny mp3-spelare eller vad de nu redan köpt. Dessutom blir det svårt att önska sig något om man vill det. Ex: jag är ute och handlar tillsammans till min mor/syster/man och säger; jag önskar mig ett par nya handskar. varpå jag får svaret: Jag har redan köpt julklapparna till dig. Det är ju omtänksamt men lite trist på något sätt. Förtar inte det lite av känslan att önska sig? Att se fram emot jul? att förbereda? Visst är det lurt att köpa saker när man hittar något, och att fördela kostnaden men det känns lite väl tidigt? /Furstina (som faktiskt köpte julegaver i augusti ett år...)
Saeria Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Tja. De som det er kjøpt til er små barn, så det går nok greit. Det er også kjøpt til den ene søsteren min, men det er noe hun ønsker seg, og som hun ikke kommer til å kjøpe selv. Ellers skal jeg kjøpe resten i slutten av november/begynnelsen av desember.
Gjest Pysepus Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er nesten ferdig med julegavene jeg! Grunnen er at jeg skal snart ut i praksis (og vet av erfaring at da er jeg veldig sliten etter en dag på "jobb") og rett etter det er det eksamenskaos og masse jobb fram til 21. desember. Derfor har jeg kjøpt de fleste nå Og det har _aldri_ skjedd før
Alvelin Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har vært på høstsalget på Hadeland Glassverk og kjøpt julegaver til de aller fleste i familien. Nesten alle samler på glass-serier/serviser så det er greit å kjøpe gaver til dem. Og så kan jeg fordele kostnadene litt utover. Praktisk.
¤Tiili¤ Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 Idag kom første julegavene i posten, lager kalendere hvert år til foreldre og søsken:) Er alltid ferdig med julegavene før desember, da går det ellers så mye penger, at det er godt å blitt ferdig!
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Selv har jeg bare igjen 3 av 10 gaver. Har to til, men de skal jeg lage så de må jeg vente nærmere til jul med.
Gjest Raptuza Skrevet 11. oktober 2008 #10 Skrevet 11. oktober 2008 Eg har og storparten av julepresangane i boks. Det vil sei i gåveskuffa mi på kontoret. Kjøpte alt julegåver i januar. Så eg stressar ikkje med det. Manglar berre å ta papir på dei og skriva på lappar.
MeLi Skrevet 25. oktober 2008 #11 Skrevet 25. oktober 2008 Handler julegaver hele året jeg. Har MANGE å kjøpe til, så jeg følger alltid med når det er salg overalt. I vår familie har vi ønskelister, med en satt pris, som alle følger. Sånn sett får alle det de ønsker seg, og vi slipper å springe rundt for å bytte gaver.
Gjest Gjest_Julemusa_* Skrevet 25. oktober 2008 #12 Skrevet 25. oktober 2008 Gaver kjøper jeg i desember, og ikke før. Synes det er superkoselig å handle julegaver når det er juleutstillinger i butikkene og julemusikk over høyttalerne. Litt ekstra mas med masse mennesker gjør meg ingenting, men jeg tar meg gjerne en fridag for å kunne handle julegaver tidlig en dag midt i uka. Er som oftest litt færre mennesker i butikkene da. Men jeg tenker gjerne over hva jeg kan kjøpe til de forskjellige i god tid før jeg starter handelen.
Gjest Phoenix Skrevet 25. oktober 2008 #13 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har kjøpt noen, og planlegger å gjøre meg ferdig tidlig i år. Vet hva de fleste skal få
nanya Skrevet 25. oktober 2008 #14 Skrevet 25. oktober 2008 De gangene jeg har forsøkt å kjøpe julegaver tidlig ender jeg alltid opp med å bruke mer penger enn ellers. Klarer nemlig ikke å dy meg fra å tusle rundt i julepyntede butikker og handle enda en liten ting til hver sånn rett før jul, syns jo det er halve kosen!
Henkama Skrevet 26. oktober 2008 #15 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har kjøpt til de aller fleste. Venter med å kjøpe til mannen min og barna til nærmere jul. Barna er små og forandrer jo ønsker innimellom så det de ønsker seg i oktober er ikke nødvendigvis det de ønsker seg i desember.
Furstina Skrevet 26. oktober 2008 #16 Skrevet 26. oktober 2008 Tidigt är bra men för tidigt är tråkigt tycker jag. Jag försöker vara effektiv och tänka ut vad alla mottagare ska få för något, och så tar jag all shopping på en helg eller en vecka i slutet av november. Då hinner idéer och tips inte bli för gamla.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #17 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg er allerede godt i gang. Det skal handles inn ca 40 gaver - og da må man starte tidlig for å komme i mål. Dessuten syns jeg alt køstyret i desember er verdt å styre unna.. Da vil jeg heller kose meg med barna - og gå på kino, bake kaker, lage julegaver fra barna, pakke inn gaver osv.. Enig med Fürstina at det er tidlig og at mange kan ha kjøpt seg det i mellomtiden. Jeg kjøper til alle barna (venners barn, søskenbarn) tidlig, og tar de voksne i familien til sist. Men jeg skal ha gjort unna de aller fleste ila november. Til mannen min blir vel noe av det siste tenker jeg - og da er det mulig kalenderen viser desember :-) Det beste med å starte (og bli ferdig) tidlig er å slippe kømaset i butikkene i desember - OG at desemberlønningen ikke flyr ut med en gang.. Det går en del til mat også så det er greit å fordele litt..
hjertesukka Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #18 Skrevet 26. oktober 2008 - OG at desemberlønningen ikke flyr ut med en gang.. Det går en del til mat også så det er greit å fordele litt.. Akkurat det tenkte jeg også på. Det er mange fristelser i desember:-) og det er en del ting og tang man bare MÅ ha, på matfronten hvertfall. Kanskje man blir fristet til å kjøpe nye juleklær også. Ellers litt enig med Furstina, man kan "forkjøpe" seg. Og dumt å oppdage at folk har kjøpt det du tenkte å gi dem, sjølsagt. Men det verste jeg kan tenke meg, i denne sammenhengen, er å springe rundt å kjøpe upersonlige gavepakninger siste dagen:-)
Fun Light Skrevet 26. oktober 2008 #19 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg begynte å tenke ut julegaver for ca. en måned siden, og lista over de jeg skal kjøpe til ble skrevet for et par uker siden. Dette året skal jeg gi bort endel ting som ei venninne lager, av såper, badesalt, salver, syltetøy osv.. Koselig å gi, og forhåpentligvis koselig å få! Ellers har jeg en sånn gaveboks stående hele året.. Oppi der har jeg småting jeg kjøper når jeg finner det, til å gi bort når venner og familie er syke, trenger en oppmuntring osv. Jeg samler også gaver jeg får to av.. Og ikke kan byttes. I år er det blant annet en kjempefin bok jeg skal gi til pappa, fordi jeg har fått et eksemplar og har ett fra før. Jul er koselig, og gavekjøp er godt å få unna litt etter litt! Dumt å stresse rundt når man heller kan kose seg med besøk og kafè i desember.
Brunhilde Skrevet 26. oktober 2008 #20 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg liker å tusle rundt i butikken i desember og handle gaver, jeg, så jeg er absolutt ikke i gang enda, langt i fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå