Que Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Vil kanskje ikke kalle meg aktiv prøver, men har sluttet på pilla og jeg og sambo har bestemt oss for å ta det som det kommer. Blir det barn, så blir det det;D Skal prøve å gjøre dette så oversiktlig som mulig. - I midten av juli sluttet jeg på pilla (pga konstante blødninger som var veldig plagsomt). Fikk såklart "pillemens" få dager etterpå. Deretter gikk det ganske nøyaktig 4 uker før jeg fikk mensen igjen. Jeg ble glad og tenke "Jøss, kroppen henta seg jo inn med en gang"! - I neste syklus tok jeg en angrepille (dette var før vi bestemte oss for at vi bare skulle ta det som det kommer). Pga angrepilla (antar jeg) kom mensen 4 dager før forventet og varte i hele 8 dager! Første mensdag var 16 sept. - På dag 10 i syklusen kjente jeg til tider smerter på venstre side nederst på magen. Har pleid å kjenne EL tidligere og dette var ganske like smerter, bare litt sterkere. Men jeg synes det var litt tidlig å få EL på dag 10! Hadde ikke forventa det. Hadde forresten samleie dager etter. - Nå er det nøyaktig 14 dager siden jeg kjente det jeg antar var EL smerter og jeg forventet jo egentlig at jeg skulle få mensen i dag, men det er ingen antydning til at den er på vei. Nå er jeg rett og slett en smule forvirra. Var det kanskje ikke EL jeg kjente? Kom smertene i før, under eller etter EL? Og når kommer mensen? Er vel ikke noe særlig dere kan gjøre med dette, men jeg trengte bare å lufte tankene og kanskje få noen synspunkter...
NemoLinn Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Vil kanskje ikke kalle meg aktiv prøver, men har sluttet på pilla og jeg og sambo har bestemt oss for å ta det som det kommer. Blir det barn, så blir det det;D Skal prøve å gjøre dette så oversiktlig som mulig. - I midten av juli sluttet jeg på pilla (pga konstante blødninger som var veldig plagsomt). Fikk såklart "pillemens" få dager etterpå. Deretter gikk det ganske nøyaktig 4 uker før jeg fikk mensen igjen. Jeg ble glad og tenke "Jøss, kroppen henta seg jo inn med en gang"! - I neste syklus tok jeg en angrepille (dette var før vi bestemte oss for at vi bare skulle ta det som det kommer). Pga angrepilla (antar jeg) kom mensen 4 dager før forventet og varte i hele 8 dager! Første mensdag var 16 sept. - På dag 10 i syklusen kjente jeg til tider smerter på venstre side nederst på magen. Har pleid å kjenne EL tidligere og dette var ganske like smerter, bare litt sterkere. Men jeg synes det var litt tidlig å få EL på dag 10! Hadde ikke forventa det. Hadde forresten samleie dager etter. - Nå er det nøyaktig 14 dager siden jeg kjente det jeg antar var EL smerter og jeg forventet jo egentlig at jeg skulle få mensen i dag, men det er ingen antydning til at den er på vei. Nå er jeg rett og slett en smule forvirra. Var det kanskje ikke EL jeg kjente? Kom smertene i før, under eller etter EL? Og når kommer mensen? Er vel ikke noe særlig dere kan gjøre med dette, men jeg trengte bare å lufte tankene og kanskje få noen synspunkter... Mensen kommer mellom 10 til 14 dager etter EL. Det er det som er vanlig, men det kan jo være individuelle forskjeller slik at det kan gå færre og lengre dager mellom EL og mensen. Om de smertene du kjente var EL det kan være, og det trenger ikke å være. Noen kjenner det veldig godt på kroppen og kjenner kroppen sin veldig godt, andre merker ikke EL i det hele tatt.
Que Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2008 Vet det er mest vanlig å få mensen 10-14 dager etter EL. Derfor synes jeg det er litt rart at den ikke er kommet ennå, spesielt siden EL (hvis det var det de smertene jeg kjente var) kom så kort tid etter første mensdag. Jeg er ikke gravid, så vidt jeg vet. For jeg tok en test i dag tidlig. Er jeg det så var det i så fall for tidlig å teste.. Får vel bare smøre meg med tålmodighet (som jeg ikke har) og vente å se, hvis EL var senere enn jeg trodde, så bør i hvert fall mensen komme i løpet av en ukes tid..
Strix Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg ville nok tatt det hele med ro siden det kan være litt tidlig å få EL på dag 10 i syklusen. Men om du venter en uke til så bør vel svaret komme på en eller annen måte
Que Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2008 Ja det var jo det jeg stussa på også... Synes det var veldig tidlig, men det virka liksom så logisk pga de smertene jeg kjente.. Får nok bare vente å se, mensen bør i hvert fall komme innen fredag uansett;)
Chiquita Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Det er mest vanlig å få mens 12-16 dager etter EL, mens 10-18 dager også regnes som normalt!
flickan Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Det kan være EL-smerter du har kjent, men det er vanskelig å vite NÅR i syklusen du får disse smertene. om det er før, under eller etter at egget har løsnet. Dette varierer fra kvinne til kvinne og er umulig å vite. De fleste tror at det er selve eggløsningen eller gangen i eggstokkene man kjenner, men dette trenger alstå ikke være tilfelle. Derfor kan det god hende at IKM er 1 dag eller 2 senere enn du trodde. I tillegg kan lutealfasen være opptil 16 dager utan at det er veldig unormalt, så se det an et par dager til du
Que Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2008 ja nå har det gått enda to dager og det er ingen tegn til mensen... Men jeg tror den kommer snart for jeg har vært helt gal et godteri i hele helga, konstant søtsug og det er typisk for meg like før mensen.. Eller så er det muligens noe annet som skjer i kroppen min, men jeg har bestemt meg for at hvis mensen fortsatt ikke er her innen torsdag, da skal jeg nok vurdere å ta en test...
Que Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2008 Jaja.. da er det torsdag og jeg tok en test da jeg sto opp i dag.. Negativ var den, men mensen er det fortsatt ikke tegn til.. Og nå burde den ha vært her uansett altså... Kjenner jeg blir litt småirritert. Kan ikke mensen bare komme da? Gidder ikke gå og lure lenger. Det tar så mye energi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå