Gå til innhold

Hvorfor har kvinner så mange flere krav til menn?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Morten_*
Skrevet

La meg ta et eksempel:

Se for deg 100 menn. De fleste vet at kvinner flest er svært opptatt av at mannen er høyere enn de selv og "minst" 180 cm. Siden den norske gjennomsnittsmannen er 180 betyr det at 50% faller bort. I tillegg er veldig mange opptatt at mannen har like høy eller høyere status enn de selv i form av høy utdannelse. Omtrent 30 % av norske menn har dette.

100 menn er nå redusert til 15. men det stopper ikke der.

Først må vi trekke fra de som er overvektig eller undervektig ( la oss si 20 %)

Deretter kan vi trekke i fra de som ikke er pene nok eller under gjennomsnitt ( 30%)

Så kan vi trekke i fra de som har dårlig økonomi ( ca 25%)

Vi står nå igjen med 6 menn av de oprinnelige 100.

Hvor mange av disse 6 mennene igjen er sjarmerende, trofaste, morsomme, oppmerksomme, snille, interessante, ikke-egoistiske, reiselystne, generøse, romantiske, handlekraftige, mandig og samtidig ingen tøffel?

Jeg ville tippet på kanskje 1

Ikke rart at kvinner er single.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og menn er ikke single?

Menn har ikke krav i det hele tatt?

Selvom menn kanskje ikke er de som skriker høyest om hvilke krav de har, så betyr det ikke at dem ikke har det.

Min mann krever mye av meg . akkurat som at jeg krever en del av ham. Jeg krever iallefall ikke noe mer enn hva han krever av meg.

Skrevet

Skal ærlig innrømme at andelen menn jeg finner attraktive, er marginal. Langt under 1:100. Sikkert langt under 1:1000 også. Og hvorfor ikke, om jeg tør spørre?

Gjest AnneShirley
Skrevet

"Utrolig nok" kjenner jeg menn som er både under 180 cm og lett overvektige som likevel har dame..

Jeg vet også om flere par der kvinnen har høyere utdannelse, mens mannen "bare" har fagbrev.

Kan det være noe feil med teorien din, mon tro?

Skrevet

Jeg har flere kamerater enn venninner, og jeg må si det mangler ikke på krav mine kompiser lekser opp når de beskriver hvordan en kvinne må være

- ikke sterke enn dem

- ikke for høy

- ikke tynn, og ihvertfall ikke tykk, men "akkurat passe" (hva nå det enn betyr)

- feminin

- ikke dollete..

- ikke dum

- ikke smartere enn dem

- må være søt

- må ha god selvtillit

- må ikke la seg overkjøre

- må ikke være bitcy

- skal ha erfaring, uten å ha ligget med mange før dem...

- skal like actionfilmer og thrillere, men igjen på en feminin måte..

- skal like fotball, men samtidig være sjarmerende dum og ikke helt skjønne offsideregelen

osv osv

Grunner de har oppgitt til hvorfor de har dumpet ekser er alt fra "Hun hadde så høye vrister" (!), til "foreldrene hennes var feite, så da blir sikkert hun det også".

Men for all del, dette er jo ikke kresent i det hele tatt. Det er jo null problem å fylle alle kravene på listen...

Skrevet

Jeg ser dette litt annerledes.

For å sette det på spissen:- er det virkelig slik at single menn flest velger den første og beste dama som står foran dem? Ikke rart det er mange skilsmisser,da.

Har sett skrekkeksempler på venninner som har valgt menn utfra kriterier som at de er lei av være alene/alle mine venner har kjæreste/biologiske klokka tikker osv.

Jeg er mest opptatt av at man skal være litt likesinna, snakke på samme frekvens,ha en del felles i livet og sjølsagt kjemi - hvis man skal bygge opp et forhold.

Og da nytter det ikke for meg å "legge godviljen til" og slå meg sammen med en mann som bor på en annen planet, så og si.

Og da har jeg ikke nevnt utseendet, som for meg ikke betyr så mye som "indre krav." Men må jo føle meg tiltrukket av han,da. Det betyr ikke modellutseende, for all del.

Skrevet
Se for deg 100 menn. De fleste vet at kvinner flest er svært opptatt av at mannen er høyere enn de selv og "minst" 180 cm. Siden den norske gjennomsnittsmannen er 180 betyr det at 50% faller bort. I tillegg er veldig mange opptatt at mannen har like høy eller høyere status enn de selv i form av høy utdannelse. Omtrent 30 % av norske menn har dette.

100 menn er nå redusert til 15. men det stopper ikke der.

Først må vi trekke fra de som er overvektig eller undervektig ( la oss si 20 %)

Deretter kan vi trekke i fra de som ikke er pene nok eller under gjennomsnitt ( 30%)

Så kan vi trekke i fra de som har dårlig økonomi ( ca 25%)

Vi står nå igjen med 6 menn av de oprinnelige 100.

Hvor mange av disse 6 mennene igjen er sjarmerende, trofaste, morsomme, oppmerksomme, snille, interessante, ikke-egoistiske, reiselystne, generøse, romantiske, handlekraftige, mandig og samtidig ingen tøffel?

Jeg ville tippet på kanskje 1

Ikke rart at kvinner er single.

Jeg vet ikke om alle disse selvfølgelighetene dine. Mange kvinner liker at mannen er høyere en dem, ja. Det er også mange som ikke synes det er spesiellt viktig når det kommer til stykket, også av de som ville svart at det var viktig, så lenge de var single og ikke hadde noen interessenter for hånden.

At kvinner helst vil ha menn over 180.. har jeg faktikk ALDRI hørt om før, jeg har aldri hørt noen kvinne/venninder si noe om det, nevnt noen spesifikk høyde som er ett minstekrav.

Status kan være så mangt, jeg kjenner flere som er opptatt av at mannen skal være på samme plass i livet som dem (altså i forhold til om de begge er studenter, jobber, er fornøyd i arbeidet sitt, og i forhold til hvor de er iforhold til å ønske partner, festing, samboerskap, barn etc), men ikke vært mye prat med noen av mine venninder om høy utdannelse. Kjenner flere som er sammen med/gift med håndverkere som hovedsakelig har yrkesskole også mange års praksis. De selv er varierende i utdannelse, alt fra det samme, til høyskole og forskjellige typer jobber.

overvektig/undervektig, tja, mange kvinner som selv fokuserer på helse og å være sunne, vil være opptatt av en partner som er det samme. Det trenger ikke ha noe med om de har noen kilo for mye eller for lite, men hva de gjør med kroppen sin. Om de tar vare på den, spiser bra og trener/er aktive.

Kvinner som IKKE er opptatt av helse og trening for seg selv, er vel ikke like opptatt av det hos menn heller.

Dårlig økonomi, ja, jeg vet nok om endel kvinner som ønsker/krever at partneren har KONTROLL på økonomien sin. At han betaler regningene sine og ikke sitter med inkassovarsler til oppover ørene! Og jeg synes ikke det er ett merkelig krav i det hele tatt, det er ett av mine sterkeste krav, etter å ha bodd med en som gjemte regninger i en skuff og jeg satt å betalte alle felles utgifter fordi han ble tvangstrukket og drakk opp resten, så er helt klart det å være økonomisk selvstendig, en vesentlig sak hos en partner.

"sjarmerende, trofaste, morsomme, oppmerksomme, snille, interessante, ikke-egoistiske, reiselystne, generøse, romantiske, handlekraftige, mandig og samtidig ingen tøffel" jepp, her tror jeg du har rett, kvinner ønsker dette i en partner!

Gjør ikke menn det samme?

Bryr ikke menn seg om at kvinnen i deres liv er sjarmerende? er det greit at de er usjarmerende?. Ikke trofaste? Ikke eier en humor mannen har sansen for? ikke er oppmerksom mot ham? gjør det ikke noe om hun ikke legger merke til ham? Gjør det ikke noe om hun ikke er snill? og trenger han ikke finne en partner interessant?

Alle de andre også, jeg fatter ikke at dette ikke er noe også menn ønsker i en partner.

Skal ærlig innrømme at andelen menn jeg finner attraktive, er marginal. Langt under 1:100. Sikkert langt under 1:1000 også. Og hvorfor ikke, om jeg tør spørre?

helt enig, jeg finner helt klart ikke flesteparten av menn interessante, og hvorfor skulle jeg det? Jeg trenger bare å finne en som er rett, og det finnes mange. Bare ikke alle, og overhode ikke flesteparten.

Jeg vil ikke ha en mann som bare synes jeg er grei nok, som en av mange. Jeg vil ha en mann som synes jeg er spesiell, en han virkelig digger å være sammen med! Og jeg ønsker det samme av meg selv og mine følelser for en partner.

Hvorfor skulle vi ikke ønske oss dette?

Og at vi ikke finner 50 av 100 menn interessante, so what? Hvorfor skulle vi det?

Skrevet

Det er overhodet ikke min erfaring. Jeg SNAKKET med en annen mann og da var alt over. Ingen diskusjon. Jeg hadde svært høye krav å leve opp til må jeg si! Selv er jeg en person med få krav, kan til og med godta utroskap. Jeg stilte opp og hjalp han med alt, bl.a kjørte jeg han ofte med min bil, men alt dette var glemt da jeg hadde SNAKKET med en annen mann. Og at jeg gikk ut på byen alene var helt forferdelig, slik jeg alltid har gjort. At han fortsatte med de samme gjøremål som da han var singel, derblandt å overnatte hos ekser og venninner var helt greit for han.

Og dette er IKKE det eneste eksemplet jeg har. Begriper ikke at jeg alltid finner slike menn.....med skyhøye krav og forventninger til meg og noen skikkelig slabbedasker selv.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hva så om jeg finner 1:100 attraktive da? Jeg er helt sikker på at venninna mi ikke hadde likt den samme som meg.

Ellers sier jeg meg bare enig med Aline over her, siden hun forklarer det bedre enn meg!

Skrevet
Det er overhodet ikke min erfaring. Jeg SNAKKET med en annen mann og da var alt over. Ingen diskusjon. Jeg hadde svært høye krav å leve opp til må jeg si! Selv er jeg en person med få krav, kan til og med godta utroskap. Jeg stilte opp og hjalp han med alt, bl.a kjørte jeg han ofte med min bil, men alt dette var glemt da jeg hadde SNAKKET med en annen mann. Og at jeg gikk ut på byen alene var helt forferdelig, slik jeg alltid har gjort. At han fortsatte med de samme gjøremål som da han var singel, derblandt å overnatte hos ekser og venninner var helt greit for han.

Og dette er IKKE det eneste eksemplet jeg har. Begriper ikke at jeg alltid finner slike menn.....med skyhøye krav og forventninger til meg og noen skikkelig slabbedasker selv.

Og jeg kan legge til at jeg ALDRI har vært utro og heller ikke har planer om det.

Selv om jeg er ganske liberal og tolerant overfor min kjæreste.

Men jeg må si det sårer meg dypt at menn ikke har tiltro til meg og illegger med de verste intensjoner. Som regel har jeg hatt høyere utdanning enn de også.

Så heretter skal JEG ha skyhøye krav og forventninger til en mann!!!

Skrevet

...det er godt du evner å se at det er forskjell på folk, da. Generaliseringene lenge leve!

Hilsen ei som har hatt kjærester som er kortere enn seg, smartere enn seg, mindre smart enn seg, fra lavere og høyere status, med statusjobb og arbeidsledige, med hovedfagsutdanning eller ingen ting etter ungdomsskolen, spiltynne, normalvektige, med kosemage, hvorav en av dem har kjøpt blomster til meg...en gang...

Noen av oss går etter personlighet og egenskaper skjønner du, men jeg tviler på at du scorer så veldig høyt der...

Skrevet

Enig med ts. Jeg er for øvrig en beskjeden mann som bare stiller ett eneste krav: Hun skal være perfekt.

Skrevet

Menn er jegerne og kvinnene er byttet. Mennene velger de også, og de har garantert sine krav.

Skrevet

ROFL.

Det er jo en haug med jenter som "ikke" har krav til gutter. De vil bare ha en stødig kar, og visa versa.

Jeg har en haug med krav til jenter, som er en selvfølge fordi jeg praktiserer dem selv.

Skrevet

Det er greit at man ønsker seg en partner man er på samme nivå med og som man føler seg tiltrukket av, men det virker som om mange ønsker en perfekt partner som del av en stor ukeblad drøm om det perfekte liv. Dette gjelder både kvinner og menn.

Skrevet

Mitt krav til ei jente; våt fitte, all day every day.

Skrevet

Alle kvinner har nok ikke samme krav vettu... Og det er jo nok av single menn også ;)

Greit en har kanskje mange "krav", men når en treffer den rette så faller en del av de bort fordi ting som kjemi f.eks. blir mye viktigere! Om man kan kommunisere osv. Da er det ikke så nøye om han ikke er over 180 høy, mørk, kjekk, velutdannet og har en god jobb :P

Skrevet

Det er jo noen positive ting med høye krav. Synes det er bedre at dama du er sammen med synes du er mer attaktiv enn 99% av mannfolkene hun ser rundt seg. Hadde jo vært litt nedtur om du kunne byttes ut med en tilfeldig fyr hun finner på rema.

Du glemte doskålen igjen så jeg bytta deg likesågodt ut mot trygve her, han bruker samme klesstørrelse som deg så du trenger ikke hente sakene dine.

Har forresten alltid datet jenter som har høyere utdannelse og tjent mer penger enn meg. Ikke ett krav, men den typen jeg faller for er tydelig de som gjør noe med livet sitt. Dessverre har forhold der mannen er fattig student og dama gjør det bra en tendens til å ikke fungere i lengden.

Skrevet
det virker som om mange ønsker en perfekt partner som del av en stor ukeblad drøm om det perfekte liv. Dette gjelder både kvinner og menn.

Ja, ukebladdrømmer høres trist ut. Heldigvis involverer ikke mine drømmer hverdagshistorier fra Se og Hør. De blir heller en perfekt blanding av de beste artiklene fra Hustler, The Economist og Powder Mag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...