Gjest Angelish Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg og min samboer har vært sammen i snart 3 år. Det siste året har det vært mye krangling og turbulens i forholdet. Hovedproblemet midt oppi alt dette er egentlig meg selv. Jeg er veldig usikker som person, og trenger svar og bekreftelser på at alt er i orden. Han har aldri vært typen som har likt å gå ut, men nå skal han ut 2 helger på rad med jobben. Så jeg kjenner at jeg blir veldig usikker og begynner å spørre om ting som angår forholdet vårt. Dette har nå gått så langt at min samboer sier at han vet ikke om han takler maset mitt mer. Jeg vet så innmari godt at jeg må slutte å spørre hver dag om alt er bra mellom oss (har gjort dette over lang tid), om dette er noe han vil... Det er som om det utløses noe i hodet mitt så spør jeg... Han blir like sint hver gang og sier at hvis jeg ikke slutter ønsker han at jeg skal flytte.. Dette er ikke noe jeg ønsker i det hele tatt... Jeg har prøvd å tenke meg godt om før jeg plumper ut med spørsmålene mine. Nå har jeg klart å holde meg i 2 dager, og det har vært UTROLIG vanskelig. Når jeg er så usikker som jeg er, og føler at jeg trenger en bekreftelse på at alt faktisk er i orden, noe jeg håper det blir når jeg klarer å slutte for alvor med maset mitt..... Når er det i orden for meg å spørre han helt rolig om han synes jeg har vært flink til å slutte å mase og om alt faktisk er i orden mellom oss??? Hvor lenge bør jeg vente før jeg spør???? jeg vil ikke miste ham, og jeg vil virkelig klare dette.. Så tips og råd mottas med STOOOR takk...
Gjest Gjest_kylie_* Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg tror det beste du kan gjøre er å IKKE spørre, ikke tenk på når du kan spørre igjen. Når sånne spørsmål får samboeren din til å bli så lei og opprørt, så må du ta det signalet alvorlig. Ikke bare vente en liten periode før du spør igjen. Hadde jeg vært i dine sko tror jeg at jeg ville søkt om psykologhjelp for å få bukt med den lave selvtilliten. Kanskje samboeren din vil sette pris på å se at du tar problemet på alvor og at du er villig til å gjøre det som må til for å bli kvitt det.
Gjest Gjest_Aina_* Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg og min samboer har vært sammen i snart 3 år. Det siste året har det vært mye krangling og turbulens i forholdet. Hovedproblemet midt oppi alt dette er egentlig meg selv. Jeg er veldig usikker som person, og trenger svar og bekreftelser på at alt er i orden. Han har aldri vært typen som har likt å gå ut, men nå skal han ut 2 helger på rad med jobben. Så jeg kjenner at jeg blir veldig usikker og begynner å spørre om ting som angår forholdet vårt. Dette har nå gått så langt at min samboer sier at han vet ikke om han takler maset mitt mer. Jeg vet så innmari godt at jeg må slutte å spørre hver dag om alt er bra mellom oss (har gjort dette over lang tid), om dette er noe han vil... Det er som om det utløses noe i hodet mitt så spør jeg... Han blir like sint hver gang og sier at hvis jeg ikke slutter ønsker han at jeg skal flytte.. Dette er ikke noe jeg ønsker i det hele tatt... Jeg har prøvd å tenke meg godt om før jeg plumper ut med spørsmålene mine. Nå har jeg klart å holde meg i 2 dager, og det har vært UTROLIG vanskelig. Når jeg er så usikker som jeg er, og føler at jeg trenger en bekreftelse på at alt faktisk er i orden, noe jeg håper det blir når jeg klarer å slutte for alvor med maset mitt..... Når er det i orden for meg å spørre han helt rolig om han synes jeg har vært flink til å slutte å mase og om alt faktisk er i orden mellom oss??? Hvor lenge bør jeg vente før jeg spør???? jeg vil ikke miste ham, og jeg vil virkelig klare dette.. Så tips og råd mottas med STOOOR takk... Skal ikke mase om hva som har vært et problem. Men jeg lurer på om det er noe som har gitt deg denne usikkerheten, som gjør at du kan ha en god grunn? For da blir situasjonen en annen. Evt at dere må jobbe med tillit og begge to må akseptere at forholdet har fått en brist. Som gjør at man trenger å jobbe med behovene som fordrer det. Men om usikkerheta di virkelig bare er ditt problem, så synes jeg først og fremst at du virker kjempe flott som ser at det er et problem for han som skal være sammen med deg, og at du ønsker å gjøre noe med det Det krever innsikt. Er altfor mange som har problemer,som de ikke tar hensyn til at kan være krevende for den andre partneren. At man undervurderer hvordan det er å være sammen med en som er vanskelig på diverse. Så det er godt å endelig se at den problematiske parten faktisk gjør dette. Jeg ville vurdert psykolog, og beklaget meg for at jeg er vanskelig på dette området for kjæresten. Men at du gjør noe med det, som å gå til psykolog, samtidig være takknemlig for at han er der for deg og er tålmodig med deg! Han må fårstå at ting som dette ikke bare kutter seg ut på et knips, men åver tid. Og du må fortsette å være så flink som du er, å skjønne at det er vanskelig å være på den andre siden og, som beroliger. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå