Gjest care Skrevet 10. juni 2003 #1 Skrevet 10. juni 2003 http://www.klassekampen.no/kommentarer/goto?lid=180405 Dette bekrefter mine holdninger mot kapitalfolka;: trø konstan på andre for å opphøye seg selv. Utrolig hva de gidder å henge seg opp i. Jeg synes han er patetisk.
Sandman Skrevet 10. juni 2003 #2 Skrevet 10. juni 2003 Det har jo gått til de grader inflasjon i begrepet patetisk, og noen bruker det uten egentlig å vite hva det betyr... Sakser fra Ordboka: pate´tisk a2 (fra gr, se patos) (overdrevent) følelsesfull, gripende p- stil / medynkvekkende et p- syn For noen år siden, så var det skjellsord med litt snert i, men det har mistet sin effekt... Spetalen er jo ikke noe annet enn en liten børs-cowboy, med en litt tragisk og patetisk(!?) fotballinteresse... men...det er nok en del mennesker i mediabildet, som godt kunne passe inn i betegenelsen... Synnøve Svabø f eks...
Gjest care Skrevet 10. juni 2003 #3 Skrevet 10. juni 2003 Spetalen er jo ikke noe annet enn en liten børs-cowboy, med en litt tragisk og patetisk(!?) fotballinteresse... men...det er nok en del mennesker i mediabildet, som godt kunne passe inn i betegenelsen... Synnøve Svabø f eks... Vel, jeg vil være forsiktig med å si at noen er patetiske, men at handlingen eller oppførselen er patetisk. Å tråkke på andre for å komme seg høyere på stigen er patetisk, spør du meg. Særlig når jappeøkonomer tror de er fan så glupe og kule. Men når det gjelder S. så var du karkateristikk treffende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå