Gjest gh Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 hei dere som lager kort! lurer på å lage invitasjoner til bryllupet vårt. lurte bare på hvor mye et hjemmelaget kort i snitt koster? har fått tilbud om å kjøpe noen fine håndlagde kort til 15-20 kr pr kort og syns det høres fristende ut. eller klarer vi å lage de billigere selv? konvorlutter kommer i tillegg...
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Vi brukte 79kr på finere papir, 17kr til silkebånd, 118kr på ulike stickers. Og da printet vi de ut selv. Totalt til 50 invitasjoner ble det 214kr. Altså ca 4kr pr kort. Konvulutter printet vi monogram på helt vanlige C5. Så det kan gjøres billigere..
latte Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Om de er håndlaget syns jeg det er ok pris. Klarer sikkert å lage billigere selv, men det er jo litt arbeid med det.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Vi brukte 79kr på finere papir, 17kr til silkebånd, 118kr på ulike stickers. Og da printet vi de ut selv. Totalt til 50 invitasjoner ble det 214kr. Altså ca 4kr pr kort. Konvulutter printet vi monogram på helt vanlige C5. Så det kan gjøres billigere.. hm, ja d var billig! har du noe bilde å dele..?
Gjest Pupsilure Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Hva med å kjøpe f.eks et slikt kit?
NemoLinn Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 Lagde selv alle innbydelser og bordkort til bryllupet. Med papir, stikcers, bånd og konvolutter ble det på det nette sum av 200 kroner. Vi hadde 20 gjester så det ble 20 innbydelser og 20 bordkort: 5 kroner pr stk.
Gjest ts Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 Lagde selv alle innbydelser og bordkort til bryllupet. Med papir, stikcers, bånd og konvolutter ble det på det nette sum av 200 kroner. Vi hadde 20 gjester så det ble 20 innbydelser og 20 bordkort: 5 kroner pr stk. har du noe bilde å dele? hvor gjorde du innkjøpene for å få det så billig?
Gjest ts Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 Hva med å kjøpe f.eks et slikt kit? takk for god ide!!
NemoLinn Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 har du noe bilde å dele? hvor gjorde du innkjøpene for å få det så billig? Kjøpte papir ( litt stivere papir, men ikke kartong) på bokhandel, kjøpte stickers som var sølvhjerter, og bånd hons bokhandelen. Teksten som skulle stå i innbydelse og bordkort ble printet ut på vanlig skriver. Teksten ble et dikt på rim i innbydelsene og bordkortene. Fant en fin skrifttype som jeg syntes var fin og printet de ut. Jeg fikk 3 bordkort av 1 A4 ark. Innbydelsene brukte jeg 1 A4 ark på. Har desverre ikke bilder å dele,men se i blader, se på hobbybutikker, og hent inspirasjon og det er utrolig mye man kan lage selv.
TuttaV Skrevet 11. oktober 2008 #10 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har nettopp styrt med å lage forslag til invitasjoner selv, og når jeg regner på det nå, så kommer jeg til følgende pris per person: 23 kr. Den prisen inkluderer da invitasjon, bordkort og sanghefte/meny (per person). Synes dette var en veldig ålreit pris, men blir jo selvsagt litt arbeid, da dette skal gjøres til rundt 110 personer Hvis du vil se bilder, så gå inn i min bryllupsdagbok. Nettopp lagt ut bilde der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå