Gå til innhold

Angrer...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest mjaumjau

Nå har jeg netopp vært hos systuen og prøvd brudekjolen etter at den skulle sys inn. Ble kjempeskuffet! Kjolen var ikke fin lenger og passet slett ikke min fasong.. Nå angrer jeg virkelig på kjolen og har grått uten stans i flere timer. Hva skal jeg gjøre? Det er ikke lenge til bryllupet heller..En måned! Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Med bare 4 uker igjen har du dårlig tid så da kan du ikke kaste bort tiden på gråt, ta kontakt med systuen og hør om du kan heve kjøpet, dette er jo bryllupsdagen din og du fortjener den perfekte kjolen... så er det ut i morgen på brudekjolejakt men du har som sagt meget meget dårlig tid.

Har du råd så kontakt en stylist som kan hjelpe deg.

Lykke til.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, da! Det var leit :( Jeg skjønner godt at du er lei deg og skuffa!

Kanskje du kan leie en kjole i stedet?

Hvor stor var den du prøvde, da? Hvis det er brudesalongen som sa at "det bare er å sy inn", så kan det jo være at de er behjelpelige med å finne en god erstatning til en billig penge. Sa du i systuen at du var misfornøyd? Har du alt betalt?

Jeg aner ikke hva slags budsjett du ligger på.... men finne en ny? I Oslo, København, London.... Er det en mulighet?

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mjaumjau

Har snakket med systuen og jeg kunne ikke heve kjøpet. Det er ikke så kjekkt å se på ny kjole når den gamle ikke er solgt heller.. Har så lite lyst å gå i den kjolen nå, å de på systuen hadde ingen medfølelse :cry: Det skulle jo være en perfekt dag, men nå må jeg gå i en kjole som ikke passer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt også på qxl.no, gibud.no, KGs markedsplass, dbas.no sin markedsplass og ellers andre steder som formidler nye og brukte brudekjoler - kanskje du kan gjøre et kjempekupp der?

Lykke til - men som Minnie sier, du har dårlig tid, heng i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med systuen og jeg kunne ikke heve kjøpet.

Hva var begrunnelsen?

Ifølge kjøpsloven burde det jo være en god nok grunn til å heve kjøpet at kjolen ikke passet, såvidt jeg har skjønt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okey, her må du bite tenna sammen.

Tenk først og fremst på bryllupet og en ny kjole. Du må bare komme deg ut døra i en fykende fei og se etter ny kjole å kjøpe eller leie (selv om det ikke er det du har særlig lyst til nå).

Så kan du etter bryllupet krangle mer med systua. Kanskje kople inn forbrukerrådet..... Det er bare en tanke, jeg vet jo ikke hva slags avtale du hadde med systua/der du kjøpte kjolen og hvilke rettigheter du har som forbruker her.

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mjaumjau

På systuen sa de bare at kjolen passet meg perfekt og at den skulle være slik. Jeg sa at jeg ikke var fornøyd, men da sa de bare at det ikke var noe de kunne gjøre for de hadde gjort va de skulle. De mente at jeg ikke hadde forklart meg godt nok og at hvis jeg ikke likte den nå burde jeg ikke ha kjøpt den kjolen i det hele.. Problemet er at kjolen var finere før, det er jeg sikker på. Og den har mistet hele fasongen på meg..off!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan be dem sy den inn anderledes? Fortell dem hva du ønsker, og betal ekstra for det, det kan da ikke bli så mye.

Det høres ut som at du kanskje har fått litt dårlig service når du kjøpte kjolen / ikke ville høre, ettersom du er overrasket over hvordan den passet når den var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Hva var begrunnelsen?

Ifølge kjøpsloven burde det jo være en god nok grunn til å heve kjøpet at kjolen ikke passet, såvidt jeg har skjønt?

Forskjell på at noe er ødelagt og ubrukelig og "ikke fint"...

Hva med å ta den til en skredder eller sydame? Kanskej noen er flinkere til å sy enn butikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...