Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Hei. Har veldig lyst på tatovering. Jeg vet godt hvilken jeg vil ha! Denne: http://i115.piczo.com/view/3/m/c/2/6/b/k/1...519_56792_7.jpg Noen som har forslag til plasering? Hvor tror du den passer å være? Takk for svar Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod) Endret 10. oktober 2008 av Skya
Gjest postsekk Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Fant ingen betydning for det tegnet på hverken japansk, kinesisk eller koreansk. Hva betyr det liksom? Jeg vil anbefale å putte den over rumpa. Skal det være tramp stamp så skal det være..
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Fant ingen betydning for det tegnet på hverken japansk, kinesisk eller koreansk. Hva betyr det liksom? Jeg vil anbefale å putte den over rumpa. Skal det være tramp stamp så skal det være.. Det står jo Linn under da ?! ;b Tegnet er navnet Linn
Gjest postsekk Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Hvor i all verden har du det fra? På hvilket språk? Hverken på japansk eller kinesisk er det mulig å skrive 'Linn'. For ikke å snakke om at den kombinasjonen av radikaler ikke eksisterer.. Endret 10. oktober 2008 av postsekk
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Hvor i all verden har du det fra? På hvilket språk? Hverken på japansk eller kinesisk er det mulig å skrive 'Linn'. For ikke å snakke om at den kombinasjonen av radikaler ikke eksisterer.. Jeg har funnet den på en tatoveringsside på nettet, og har sjekket meg fram til at det står Linn .. De skriver jo ikke akk navna slik vi skriver hell da - hvis du trur det ?! .. :D
EmmaW Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg hadde aldri latt meg tatovere med et skrifttegn jeg ikke hadde fått verifisert av en 100% pålitelig kilde, eksempelvis en foreleser i asiatiske språk ved et universitet. Navnet Lin finnes jo (med en N), men å la seg tatovere med et navn du ikke vet hva betyr på opprinnelsesspråket er skummelt. Språkreglene er ganske anderledes enn hva vi er vant til. Dessuten er asiatiske skrifttegn veldig lite i tiden, i likhet med tribals.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg hadde aldri latt meg tatovere med et skrifttegn jeg ikke hadde fått verifisert av en 100% pålitelig kilde, eksempelvis en foreleser i asiatiske språk ved et universitet. Navnet Lin finnes jo (med en N), men å la seg tatovere med et navn du ikke vet hva betyr på opprinnelsesspråket er skummelt. Språkreglene er ganske anderledes enn hva vi er vant til. Dessuten er asiatiske skrifttegn veldig lite i tiden, i likhet med tribals. Betyr vel egentlig ingenting hva som er i tiden eller ikke, så lenge Linn liker tatoveringen selv Men jeg er enig med EmmaW i at du bør sjekke 100% sikkert at tegnet betyr "Linn". Litt kjedelig å finne ut at det er et annet navn/ord og ha tatoveringen i all evighet liksom...
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Betyr vel egentlig ingenting hva som er i tiden eller ikke, så lenge Linn liker tatoveringen selv Men jeg er enig med EmmaW i at du bør sjekke 100% sikkert at tegnet betyr "Linn". Litt kjedelig å finne ut at det er et annet navn/ord og ha tatoveringen i all evighet liksom... Ja, jeg har jo selvfølgelig også tenkt til å få sjekket at det er 100% Selvfølgelig! Jeg bryr meg lite om hva som er "in" i tatovering - er det navnet mitt, så vil jeg ha det i et sånt tegn
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Ja, jeg har jo selvfølgelig også tenkt til å få sjekket at det er 100% Selvfølgelig! Jeg bryr meg lite om hva som er "in" i tatovering - er det navnet mitt, så vil jeg ha det i et sånt tegn
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 Men hvor synes du/dere den hadde passen å vært?
Gjest Miley Skrevet 15. oktober 2008 #12 Skrevet 15. oktober 2008 Men hvor synes du/dere den hadde passen å vært? Der du ønsker å ha en tatovering for resten av livet. Det som passer for meg passer kanskje ikke for andre.
Gjest postsekk Skrevet 15. oktober 2008 #13 Skrevet 15. oktober 2008 Ja, jeg har jo selvfølgelig også tenkt til å få sjekket at det er 100% Selvfølgelig! Jeg bryr meg lite om hva som er "in" i tatovering - er det navnet mitt, så vil jeg ha det i et sånt tegn Tegn tar aldri navn som betydning. Uttalen kan høres ut som navnet ditt ja, men det vil bety noe helt annet. Ta de tegnene her for eksempel. Det er et vanlig japansk navn, 'Tanaka', bygd opp av tegnet for risfelt, og tegnet for bl.a. 'midten'. Samtidig så kan det være andre navn som har samme uttaleform, men annerledes tegn blir brukt, for betydningen av navnet er ikke det samme. Folk med vestlige navn som tatoverer kanjier/kinesiske skrifttegn for å representere navnet deres... det er bare dumt, for det funker ikke. Sorry. Forresten, det var en venn av meg som studerer kinesisk som sa at tegnet ikke finnes. Mulig han tar feil, men av han og en tatovør, så vet jeg hvem jeg ville stolt på. Det blir egentlig bare enda morsommere når du evnt. viser tegnet til en kineser senere og får beskjed om at det ikke eksisterer da Lykke på reisa
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 15. oktober 2008 #14 Skrevet 15. oktober 2008 Tegn tar aldri navn som betydning. Uttalen kan høres ut som navnet ditt ja, men det vil bety noe helt annet. Ta de tegnene her for eksempel. Det er et vanlig japansk navn, 'Tanaka', bygd opp av tegnet for risfelt, og tegnet for bl.a. 'midten'. Samtidig så kan det være andre navn som har samme uttaleform, men annerledes tegn blir brukt, for betydningen av navnet er ikke det samme. Folk med vestlige navn som tatoverer kanjier/kinesiske skrifttegn for å representere navnet deres... det er bare dumt, for det funker ikke. Sorry. Forresten, det var en venn av meg som studerer kinesisk som sa at tegnet ikke finnes. Mulig han tar feil, men av han og en tatovør, så vet jeg hvem jeg ville stolt på. Det blir egentlig bare enda morsommere når du evnt. viser tegnet til en kineser senere og får beskjed om at det ikke eksisterer da Lykke på reisa Eh, det intresserer meg ikke ang. hva dere mener om det. Eksisterer det ikke, tar jeg tegnet som navnet mitt betyr.. Spørsmålet mitt var: HVOR TROR DU/DERE ER SÅNT TEGN HADDE PASSET?
Gjest *lucky* Skrevet 16. oktober 2008 #15 Skrevet 16. oktober 2008 På innsiden av håndleddet hadde vært kult! Ellers så er det jo praktisk og kult å ha tatovering i nakken siden du lett kan vise den kun når du vil, litt andeledes visst du har den på håndleddet. -ikke så mange med sans for tatoveringer her gitt.. Sett igang å ta tatoveringen du, har du først tatt en vil du nok snart ønske deg flere!!!
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 16. oktober 2008 #16 Skrevet 16. oktober 2008 På innsiden av håndleddet hadde vært kult! Ellers så er det jo praktisk og kult å ha tatovering i nakken siden du lett kan vise den kun når du vil, litt andeledes visst du har den på håndleddet. -ikke så mange med sans for tatoveringer her gitt.. Sett igang å ta tatoveringen du, har du først tatt en vil du nok snart ønske deg flere!!! Tusen takk for et ordentelig svar Jeg har faktisk tenkt en del på begge de stedene, nå gjelder det bare å bestemme seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå