Gjest Når kan man teste seg? Skrevet 9. oktober 2008 #1 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hei, håper noen kan hjelpe. Min siste mens begynte for 27 dager siden og sluttet for 20 dager siden. Jeg vet ikke helt hva som er regelmessig for meg, men ca en måned mellom hver mens. Det kan være mulig at jeg ble gravid nå på søndag.. det føles sånn! Men når kan jeg teste meg? I følge menskalenderen skal jeg ha mensen nå på lørdag. Men ettersom jeg ikke er helt sikker på når mensen min kommer, vet jeg ikke. Og har dessuten lest at det kan ta en tid før man kan se om man er gravid... så hvis jeg tar en test i morgen, kan det være at det ikke vises ennå, ettersom det bare er fem dager siden søndag? ...hjeeelp... håper bare mensen kommer, så slipper jeg å tenke mer på dette... men noen sier at man kan ha mensen selv om man er gravid?!? stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hysteria Skrevet 9. oktober 2008 #2 Del Skrevet 9. oktober 2008 Dette lurer jeg også på! Når i huleste skal man vite når man skal ta test? ..hehe, jeg tenkte..hva hvis mensen kommer, når skal man ta testen da, haha, men da er det jo ingen bekymringer. Så er vel kanskje bare å vente. Og så er det ikke noe problem å ta den når du egentlig skulle hatt mensen..altså ut i syklusen...hvis man ikke har mensen da, sant? Eller må det være på akkurat den dagen du skulle hatt mens eller FØR den dagen? Wæh..blir gal Anyone?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 9. oktober 2008 #3 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Eggløsning (rundt da du blir befruktet) er ca 14 dager før dagen du får mens. Derfor virker det usannsynlig at du skal ha blitt gravid på søndag. Og hvis du skal ha blitt det, så må du nok vente litt lengre med testen (11-14 dager etter samleie), for da har du ekstra lang syklus denne måneden. Du har ikke mens når du er gravid, men kan få noen blødninger som du kan tro er mens. Du kan få positiv clearblue-test 3 dager før da du skulle hatt mens. Men det er ikke alltid det går. Da bør du vente til dagen du skullle hatt mens (med mindre du er veldig utålmodig, og råd til å kjøpe noen ekstra tester). Endret 9. oktober 2008 av Jade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En som vet Skrevet 10. oktober 2008 #4 Del Skrevet 10. oktober 2008 Er det regler for når man kan sjekke om man er gravid? Visste ikke dette jeg... Er det sånn at man kan ta en test og den kan være negativ selv om du egentlig er gravid? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 10. oktober 2008 #5 Del Skrevet 10. oktober 2008 Eggløsning (da man kan bli gravid) får man som regel ca 14 dager før første mensdag (bortsett fra at når du blir gravid, så får du jo ikke mens). Man kan teste den dagen man forventer mens. Med clearblue (og sikkert andre) kan den slå ut positivt opptil 3 dager før forventet mens. Men den er sikrest "på dagen" om du er redd for å få falsk negativ. Hvis du har et fast antall dager mellom hver mens-start, er det enkelt å vite når du kan teste. Jeg leser her på forumet at det er noen som har fått negativ test flere måneder uti svangerskapet, og gått til lege for å få positiv test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En som vet Skrevet 10. oktober 2008 #6 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg går fortsatt på p-piller, men skal slutte med det om en måned. Jeg begynte å bruke p-piller når jeg var 15 pga uregelmessig mens og har brukt det siden. Nå vet jeg ikke om kanskje jeg har fått mer regelmessig menstruasjon med årene (siden jeg har sammenhengene gått på p-pillen så lenge), men da blir det jo veldig vanskelig for meg å vite når jeg kan teste meg? Huff, kommer til å bli nervepirrende periode i begynnelsen tror jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 10. oktober 2008 #7 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ja, det kan være veldig frustrerende når man venter mensen, den ikke kommer, men testen viser negativt. Når man har uregelmessig mens, er det fordi eggløsningen er uregelmessig. Derfor er det enkelte som tar eggløsningstester eller måler temp. Når man vet når EL er, kan man lettere vite når man kan teste for graviditet, nemlig etter ca 14 dager. Det er to grunner til at man kan teste negativt og likevel være gravid, etter hva jeg har fortsått (rett meg hvis jeg tar feil): 1) Hvis man tester for tidlig. Testen slår ikke ut før tidligst 10-11 dager etter EL/befruktning 2) Hvis man har lav HcG-produksjon i svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #8 Del Skrevet 11. oktober 2008 er 10 dager over tiden. har så å si regelmessig mens,( 2-3 dager fra eller til) har hatt lyst på barn lenge nå,men har blitt skuffet hver gang.Så nå tør jeg ikke håpe for mye.test var negativ ikm8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hysteria Skrevet 12. oktober 2008 #9 Del Skrevet 12. oktober 2008 min test var negativ! jess og så kom mensen like etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå