Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg og sambo har felles økonomi, og har det helt greit økonomisk. Eller burde iallefall ha det. Har begynt å dumpe en del inkasso-krav ned i postkassa i det siste, Vanligvis er jeg flink å betale regninger, men har vært deprimert en periode, og mistet helt oversikten. Vil gjerne komme på rett kjøl igjen, men klarer ikke selv å få oversikt... Er det noen som jeg kan kontakte som kan hjelpe meg å få oversikt o.l? Namsmannen? Sosialen? Noen som vet?
Noli Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Kommunen din skal tilby økonomisk rådgivning. Ta kontakt med NAV.
Gjest Utlogget nå Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Dersom det bare er krav fra den siste tiden; Ta kontakt med selskapene, si at du ønsker å gjøre opp, men trenger nedbetalingsavtale. Dersom det virkelig har hopet seg opp og virkelig blitt uhåndterlig (bla påleggstrekk fra lønn) ; ta kontakt med NAV-sosial og be om samtale med gjeldsrådgiver. En slik rådgiver kan bla hjelpe deg med; Få oversikt over gjeld Utarbeide gjeldsordninger med kreditorer Forsøk først gjeldsrådgiver via nav/kommunen, kanskje hjelper det med bare en prat- kanskje må du ha mere hjelp. Dersom du mener relativt ny inkassogjeld så er faktisk det aller beste rådet: Ring de mest kjente selskapene- og be om en oversikt over hva du skylder og evt muligheter for å forhandle om rente-ettergivelse mot en nedbetalingsordning. Og for all del; ÅPNE konvolutter!!! Det er mye billigere å ta en telefon å si at du ikke har penger før om forex 4 mnd, men med spørsmål om de kan "fryse" saken til avtalt dato- enn hva det vil koste å overse det hele. Med ønsker om alt godt og lykke til hilsen fra en som har tatt tak og får hjelp av kommunal rådgiver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå