Gå til innhold

Alderforskjell..

Anbefalte innlegg

Gjest Alderforskjell...
Skrevet

Lurer på hva dere her inne hadde tenkt om deres veninne på 28 år fikk seg en elsker/kjæreste på 21 år..??

Om situasjonen er snudd og det er mannen som finner seg ei ung ei er det jo liksom greit, fungerer det slik andre veien også??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lurer på hva dere her inne hadde tenkt om deres veninne på 28 år fikk seg en elsker/kjæreste på 21 år..??

Om situasjonen er snudd og det er mannen som finner seg ei ung ei er det jo liksom greit, fungerer det slik andre veien også??

Jeg er sammen med en som er 12 år yngre enn meg. Fungerer kjempebra. Alder er bare et tall:-)

Skrevet

Tror ikke noen hadde reagert så veldig mye på det hvis dama hadde vært 25 og mannen 42 og sett ung ut. Men andre veien, huff og hu for et ramaskrik det hadde blitt! Menn blir ansett etter kvalifikasjoner, sportslighet, virilitet og penger. Damer over 40 er bare gamle....

Skrevet (endret)

En 21-åring er da voksen nok til å ha et forhold til en annen voksen person. Uansett om de er mann eller kvinne, eller det er 10 eller 50 år imellom dem.

Det er en fordel om de er like gamle "til sinns". så ikke den ene flyr på fest på ungdomsklubben, mens den andre går på bingo.

Endret av Jade
Skrevet

Hei hei

Jeg er 29 år og samboer med en gutt på 23 år :yvonne:

Det fungerer selfølgelig kjempe fint. Mine venninner har ikke reagert noe på dette, ble selfølgelig litt spøking i begynnelsen, men ikke noe mer enn det...

Det jeg syns er viktig er at en tenker det samme om fremtiden og at en har lik alder i tenke og væremåte..

Om mine venninner hadde begynt å kritisere kjæresten min pga alderen hans, så hadde jeg nok ikke syns de var noe særlig til venninner.... :lur:

Skrevet

Synes ikke 7 år er så mye uansett hvilken vei det går. Så lenge yngste parten ikke er for ung, kan jeg ikke se noe problem i det. Det er kanskje litt originalt at dama er eldst, men jeg ser det slett ikke som noe negativt! :)

Skrevet

Jeg er selv sammen med en på 20, og er selv 26.

Dette fungerte ganske bra i begynnelsen når vi var nyforelsket og ikke tenkte så mye fremover.

Men nå begynner det å rakne, siden jeg begynner å tenke på å bli en familie (jeg har en gutt fra før med en annen) Jeg er klar for søsken til han, og egen bolig sammen, men han sitter fremdeles hjemme på gutterommet i kjelleren til foreldrene og sier at ting er bra som det er akkurat nå.

Så i min situasjon begynner aldersforskjellen å merkes...

Gjest Gjest_mann28_*
Skrevet

Dama mi er 38, altså 10 år eldre. Hun har en gutt fra før og vil ikke ha flere unger, jeg har aldri ønsket meg barn - så der er vi enige.

Merker kanskje forskjellen best med at hun er mer fokusert på å få etablert oss skikkelig. Kjøpe bolig, bil (som jeg nå har gjort) og sånne mer fysiske ting som bekrefter forholdet vårt. Hun har også hatt mange flere sexpartnere og forhold enn meg. Dette har blitt grunnlag for noen betente situasjoner for oss. Men vi kommer oss alltid gjennom det. Hadde jeg vært 10 år eldre så hadde jeg også sikkert hatt et annet grunnlag enn jeg hadde da jeg møtte henne. :)

Alt i alt så har vi det kjempebra. At hun har en kropp som en 19-åring, er rå i senga, har et herlig lynne og humor samt en tvers igjennom ærlig personlighet - så håper jeg det blir oss for alltid. :) Vi har nå vært sammen i snart 1,5 år, og vært samboere i ett år. :)

Har heller ikke fått noen reakjsoner på aldersforskjellen. :) De som ikke kjenner oss tror jeg at jeg er eldst :)

Skrevet

Min venninne er gift med en mann som er 7 år yngre enn henne, og de har vært gift i 18 år og sammen i 20 år. Fungerer kjempefint det. En kollega er gift med en mann som er 11 år yngre enn henne, de har vært sammen i 22 år.

Alder er hva du gjør det til selv.

Gjest Gjest småbarnsmor
Skrevet

Ei i min barselgruppe er 38 år, og er sammen med en på 22. De fikk et barn sammen i fjor, og hun har to barn på 18 og 15 år fra før. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan det kan funke, men dem om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...