Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Crispy Chicken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan man kan lage slik crispy blanding selv så man slipper å kjøpe en hel pakke med alt som følger med?

Skrevet

Har ikke smakt denne, men "typisk" tex-mex krydderblanding består av f eks (malt) spisskummen, malt koriander, cayennepepper, paprikapulver og kanskje kanel. Og salt og pepper, kanskje :)

Vet ikke om det er noe som gjør blandingen spesielt sprø, ost muligens, eller bare at man blander det i olje :klø: Sjelden jeg steker kyllingfilet i ovn, og helstekt kylling med skinn blir liksom alltid sprøtt...

Skrevet

Tja, det er nok mer vanlig pulver.

Dette kunne se ut som noe kavring lignende i små smuler, men er usikker.

Kyllingbitene skal ende opp med å se ut som nuggets, men smaken av dem er litt spicy og god.

Skrevet

Da der det kanskje noe brødrasp/kavring i :) Det kan man jo lage selv, eller kjøpe veldig billig i bakehylla i butikken. Eller kanskje de bruker knust nachochips?

Skrevet

Jeg har laget noe lignende en gang

her er oppskriften:

* 4 fileter kyllingfilet skåret i strimler

* 1/2 dl teryaki saus

* 1 ss chilisaus

* 1 ss yoghurt naturell

* 2 ts karripulver

* 100 g knust cornflakes

* 40 g sesamfrø

* 35 g parmesan revet

1. Vend kyllingfilet i en bolle med teryakisaus, chilisaus, yoghurt og karri. Bland godt, dekk til bollen og la den stå i kjøleskapet over natten.

2. Forvarm ovn til 190 grader. Bland cornflakes , sesamfrø og parmesan i en grunn skål. La overflødig marinade renne av kyllingen. Dekk kyllingstrimlene i smuleblandingen.

3. Legg strimler på smurt stekebrett/bakepapir. Stek i 20-25 min til de er sprø og gylne.

Har servert de et par ganger til venner og de har blitt veldig begeistret! Det høres kanskje snodig ut med cornflakes, men det er godt :)

Skrevet

Takk for oppskriften, Mischa! Hadde tenkt å spørre deg om den (du nevnte den et sted), men så glemte jeg det. :)

Og jeg kan skrive under på at cornflakes funker, jeg har brukt det til nuggets jeg også, bare uten tex-mex-vrien.

Skrevet

Tusen takk for oppskriften - den skal definitivt prøves ut en dag veldig snart :)

Må bare huske på å lage marinaden og legge i kyllingen dagen før - vi er så impulse av oss at det er litt vanskelig å huske på slikt så lenge i forkant hehe

Skrevet

MMmmm.....den crispy chicken-greia er veldig god! Og det må jo være mye sunnere enn vanlige tacos som er laget med kjøttdeig (siden kyllingfiletene stekes i ovnen mener jeg)

Den oppskriften til Mischa hørtes spennende ut!

Skrevet

SKUFFA!!

Hadde lyst til å kjøpe detta igår, men det er gluten i det.

Da blir det ikke no crispy chicken på meg...

Skrevet
Og jeg kan skrive under på at cornflakes funker, jeg har brukt det til nuggets jeg også, bare uten tex-mex-vrien.

Javisst funker cornflakes!

Har aldri lagd nuggets, men her i huset er ungenes favorittrett "Fisk med cornflakes" :ler: Ikke alle utenforstående som skjønner hva vi skal ha til middag da...

Skrevet
Javisst funker cornflakes!

Har aldri lagd nuggets, men her i huset er ungenes favorittrett "Fisk med cornflakes" :ler: Ikke alle utenforstående som skjønner hva vi skal ha til middag da...

:fnise:

• 4 måneder senere...
Skrevet (endret)

Den så jammen spennende ut den oppskriften din, Mischa!! Den må prøves ut!! Foreløpig har jeg bare snekret sammen en mye enklere variant, men den blir veldig god!! Se her om du er interessert!!! (den er med cornflakes den også, funker flott!!)

Endret av iden
Skrevet

Den har jeg lyst til å prøve den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...