Gå til innhold

Han eller jeg som er dum?!

Anbefalte innlegg

Gjest Hunndjevelen (?)
Skrevet

Sitter og vurderer om jeg skal være sur på kjæresten min eller ei. Jeg er sur, og ikke minst lei meg og oppgitt, men så lurer jeg på om jeg overreagerer da...

Spørsmål: hvordan ville dere reagert dersom kjærestens eks-kone nekter å ha barna i sitt eget hus når kjæresten skal reise bort, men insisterer på å bo hjemme hos min kjæreste? Årsaken er visstnok at barna (tre tenåringer) skal slippe å måtte dele to soverom, når de har tre soverom hos faren sin, og at mor ikke har TV på soverommene.

Denne damen har lagt meg for hat fra første stund. Det var hun som ville skilles, men hun hadde kanskje ikke trodd at det var definitivt, for hun klikket helt da vi ble sammen og prøvde på alle måter å få ham tilbake igjen. Det har vært et mas med telefoner til alle døgnets tider og til tider trusler på sms. Hun har spredd usanne rykter om meg (ikke så gøy når vi bor på en liten plass...) og gjort alt for å sette kjærestens familie opp mot meg, barna også. Hun har nesten ikke samvær, slik at barna skal være mest mulig hos kjæresten min så han ikke kan være med meg.

Kjæresten min er like oppgitt som meg, men fortsetter etter min mening å være altfor slepphendt med hva hun får lov å gjøre. Setter ingen krav til samværstider og sånt, tar telefonen hver gang hun ringer (det gjør meg snart sprø! At han ikke skjønner at han må slutte, ellers gir hun seg aldri!) og han gir seg i de fleste krangler. Og nå, toppen på kransekaka... en uke før han skal reise bort med noen venner, så får jeg vite at hun skal flytte inn til han de dagene han er borte. Kan allerede se for meg at hun går gjennom tingene, snoker på PCen og roter gjennom nattbordskuffen. Og hun legger helt sikkert igjen masse ting som hun bare hente etter at han er hjemme... det hadde vært kjempetypisk...

Jeg synes det er så dumt å la henne holde på sånn. Hun har et eget hus, så hvorfor skal hun ikke ha barna der som andre foreldre? Ser ikke kjæresten min at det handler om å bestemme og kontrollere? Eller er det jeg som er dum, og dette er sånt jeg bare må tåle?

Har aldri vært sammen med en med en fortid før, som det så fint heter, så jeg vet ikke hva som er vanlig.

Blir kjempeglad hvis noen mener noe om dette her, for akkurat nå tenker hodet at jeg må skjerpe meg og ta meg sammen, mens magefølelsen ikke er god i det heletatt :tristbla: :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Piper
Gjest Hunndjevelen
Skrevet

Samboere nei, jeg har får bare komme på besøk til ham når ingen vet om det (bortsett fra yngste barnet som er veldig pappajente og liker meg). Ellers kan det hende eks-kona får rede på det, og da blir det alltid bråk. Og da gir han seg da, han orker ikke at hun blir sur.

Så det er absolutt hans hus og jeg ser jo at det er han som bestemmer. Det er derfor jeg ikke vet om jeg skal si hva jeg mener eller ikke. Er redd for å være masete. Men jeg synes ikke dette er OK hvis jeg skal være ærlig... :tristbla:

Det er jo kanskje sånn som du sier, at han skjuler noe for meg. Men jeg tror ikke det for vi har det veldig bra sammen. Men jeg tror kanskje du er inne på noe når du sier at han liker å ha henne hengende over seg. Han liker det ikke egentlig, han ønsker henne dit peppern gror men jeg tror han er vant til at hun maser og bråker så hun får det som hun vil. Og derfor tenker han ikke over at det hun egentlig driver med er både kontroll og hersketeknikk.

Kanskje??!??

Skrevet (endret)

Dette hadde jeg ikke giddet! Jeg hater mammadalter som lar moren herse over seg og som ikke klarer å bestemme selv. Enda verre er det i dette tilfellet hvor han er en ekskone-dalt.

Hvis jeg ikke fikk lov til å komme på besøk uten å skjule det, så fikk det jammen være det samme. Er det viktigere å "være trofast" mot sin ekskone, enn å pleie sitt nåværende forhold (hvis man kan kalle det et forhold)?

Stakkars unger som må dele soverom, og som ikke en gang har TV på soverommene!!! Er det mulig? Barnevernet neste?!? Kan hun ikke be kjæresten din kjøpe et større hus til henne da? Og 3 TVer også? Han sier sikkert ikke nei, han?

AT du gidder, sier bare jeg... (joda, jeg skjønner at du er glad i han, men ikke finn deg i sånt tull, ihvertfall!)

Endret av Jade
Skrevet
Samboere nei, jeg har får bare komme på besøk til ham når ingen vet om det (bortsett fra yngste barnet som er veldig pappajente og liker meg). Ellers kan det hende eks-kona får rede på det, og da blir det alltid bråk. Og da gir han seg da, han orker ikke at hun blir sur.

Så det er absolutt hans hus og jeg ser jo at det er han som bestemmer. Det er derfor jeg ikke vet om jeg skal si hva jeg mener eller ikke. Er redd for å være masete. Men jeg synes ikke dette er OK hvis jeg skal være ærlig... :tristbla:

Det er jo kanskje sånn som du sier, at han skjuler noe for meg. Men jeg tror ikke det for vi har det veldig bra sammen. Men jeg tror kanskje du er inne på noe når du sier at han liker å ha henne hengende over seg. Han liker det ikke egentlig, han ønsker henne dit peppern gror men jeg tror han er vant til at hun maser og bråker så hun får det som hun vil. Og derfor tenker han ikke over at det hun egentlig driver med er både kontroll og hersketeknikk.

Kanskje??!??

Eh? er det ikke kjæresten din? er det ingen som skal vite om deg?

Dette hva rart å lese, tror ikke du er kjæresten hannes i hannes øyne! men vis du var det så synes jeg du ikke skal akseptere dette at hun skal bo der. men jeg er nesten sikker på at du i hannes øyne ikke er noe annet en ...... !!

Gjest Hunndjevelen (?)
Skrevet
Eh? er det ikke kjæresten din? er det ingen som skal vite om deg?

Dette hva rart å lese, tror ikke du er kjæresten hannes i hannes øyne! men vis du var det så synes jeg du ikke skal akseptere dette at hun skal bo der. men jeg er nesten sikker på at du i hannes øyne ikke er noe annet en ...... !!

Oj her ble det visst en misforståelse. Det er mange som vet om meg, og vi er et par blant venner og familie... i hvert fall min familie... Det er ikke sånn at det er et hemmelig sexforhold. Han har også snakket om framtida, at han har lyst til å flytte sammen på sikt. Men hvordan i all verden skal det gå til, når han ikke tør si til sin eks-kone at jeg er på besøk en gang, for da blir hun vanskelig og sur og lager problemer for ham?

Jeg syns det er vanskelig å mene så mye om det også, for det er jo ikke min sak hvordan de ordner seg med barn og samvær og sånt. Men tanken på at hun skal tilbringe flere netter i hans seng (og sikkert rote gjennom alt på nattbordet mens hun har sjansen, hun har snoket masse før og blant annet slettet meldinger vi har sendt hverandre), der jeg nesten aldri får lov til å være, er rett og slett ekkel.

Jade, du har nok rett i mye av det du sier. Ekskone-dalt var et morsomt ord, og det passer desverre godt her... :tristbla: Tror han vil være snill og samarbeidsvillig, men når hun er så negativ til meg og gjør alt for å ødelegge, så syns jeg det er litt dårlig gjort av ham å ikke sette foten ned. Men jeg håper jo at han ser det fra min side en dag.

Skrevet

Helt ærlig så synes jeg at kjæresten din bør sette ned foten og si at nok er nok.

Aldri i verden om jeg hadde latt en eks herje på sånn. Jo mer han føyer seg og godtar, jo mer vil hun forlange!

Skrevet
Oj her ble det visst en misforståelse. Det er mange som vet om meg, og vi er et par blant venner og familie... i hvert fall min familie... Det er ikke sånn at det er et hemmelig sexforhold. Han har også snakket om framtida, at han har lyst til å flytte sammen på sikt. Men hvordan i all verden skal det gå til, når han ikke tør si til sin eks-kone at jeg er på besøk en gang, for da blir hun vanskelig og sur og lager problemer for ham?

Jeg syns det er vanskelig å mene så mye om det også, for det er jo ikke min sak hvordan de ordner seg med barn og samvær og sånt. Men tanken på at hun skal tilbringe flere netter i hans seng (og sikkert rote gjennom alt på nattbordet mens hun har sjansen, hun har snoket masse før og blant annet slettet meldinger vi har sendt hverandre), der jeg nesten aldri får lov til å være, er rett og slett ekkel.

Jade, du har nok rett i mye av det du sier. Ekskone-dalt var et morsomt ord, og det passer desverre godt her... :tristbla: Tror han vil være snill og samarbeidsvillig, men når hun er så negativ til meg og gjør alt for å ødelegge, så syns jeg det er litt dårlig gjort av ham å ikke sette foten ned. Men jeg håper jo at han ser det fra min side en dag.

Du kan jo prøve å se for deg hvordan framtiden med denne mannen vil bli, så ser du fort at denne hendelsen bare er en bagatell i sammenligning. Ikke at det gjør den bra av den grunn, altså.

Den mannen kommer til å ha ekskona hengende over seg (og deg) i årevis. Ser du deg i det bildet? Mht samvær, ferier, penger, dirigering og manipulering? Hva når dere får barn sammen, hva skjer da? Forsvinner hun? Neppe! Hun blir vel bare verre. Setter han foten ned da? Tror ikke det når han godtar alt nå.

Gå din vei og se deg ikke tilbake. Sånne problemer trenger du ikke i livet ditt.

Skrevet
Oj her ble det visst en misforståelse. Det er mange som vet om meg, og vi er et par blant venner og familie... i hvert fall min familie... Det er ikke sånn at det er et hemmelig sexforhold.

Eh.. tror ikke jeg misforstår, jeg bare leser det du skriver er ikke tanke leser heller! men vis du er kjærest med han?? hvorfor bor du ikke sammen med han da? og hvorfor sier du at "i hvert fall min familie" og da er dere ikke det i hannes? prøver bare å få en forståelse på hva du er fornoe med han! eller aha dere er bare kjærester når han har lyst til det hm.. Nei tror det er bare du som vil at dere skal være kjærester og ikke annet en det, for hadde han vært kjærest med deg i hannes øyne så hadde han ikke sluppet inn xen i boligen sin/deres!! tror han har deg kunnnn for ..... !!

Skrevet
Eh.. tror ikke jeg misforstår, jeg bare leser det du skriver er ikke tanke leser heller! men vis du er kjærest med han?? hvorfor bor du ikke sammen med han da? og hvorfor sier du at "i hvert fall min familie" og da er dere ikke det i hannes? prøver bare å få en forståelse på hva du er fornoe med han! eller aha dere er bare kjærester når han har lyst til det hm.. Nei tror det er bare du som vil at dere skal være kjærester og ikke annet en det, for hadde han vært kjærest med deg i hannes øyne så hadde han ikke sluppet inn xen i boligen sin/deres!! tror han har deg kunnnn for ..... !!

Glemte en ting. hvor lenge har dere vært kjærester?

Skrevet
men vis du er kjærest med han?? hvorfor bor du ikke sammen med han da?

Må man bo sammen for å kunne være kjærester?!?

Gjest Hunndjevelen (?)
Skrevet
Glemte en ting. hvor lenge har dere vært kjærester?

Straks to år.

Og takk til alle dere som bruker tid på å svare. Er litt forvirret og sliten akkurat nå og vet ikke hva jeg skal tro (fikk vite dette med barnepass hos ham i kveld) så jeg blir kjempeglad for alle meninger.

Skrevet
Straks to år.

Og takk til alle dere som bruker tid på å svare. Er litt forvirret og sliten akkurat nå og vet ikke hva jeg skal tro (fikk vite dette med barnepass hos ham i kveld) så jeg blir kjempeglad for alle meninger.

Staks to år, og xen vet ikke om dere? bare den yngste dattra? nei rart dette assa, har dere et åpent forhold da?

Skrevet
Du kan jo prøve å se for deg hvordan framtiden med denne mannen vil bli, så ser du fort at denne hendelsen bare er en bagatell i sammenligning. Ikke at det gjør den bra av den grunn, altså.

Den mannen kommer til å ha ekskona hengende over seg (og deg) i årevis. Ser du deg i det bildet? Mht samvær, ferier, penger, dirigering og manipulering? Hva når dere får barn sammen, hva skjer da? Forsvinner hun? Neppe! Hun blir vel bare verre. Setter han foten ned da? Tror ikke det når han godtar alt nå.

Gå din vei og se deg ikke tilbake. Sånne problemer trenger du ikke i livet ditt.

Må si meg helt enig med dette innlegget, og spesielt siden du ahr vært kjæreste med han i ca to år. Du er en hemmelig kjæreste, og det har du vært i ca to år. Hvorfor skal tingene forandre seg? Du stiller ikke krav til han,f or du er redd for å være masete. Men det er akkurat det du må, stille krav til han. Si at du ikke kan akseptere å ha det slik lengre, så får du se hvor viktig du er for han. Så lenge han vet at du er der uansett, så vil han heller ikke forandre på noe. Men orker du å leve slik i mange år?

Skrevet

La meg gjette: han trenger bare litt tid. Han må bare ordne opp først, så skal det gå seg til. Han skal bare komme på bedre talefot med x'en sin, og skal bare forberede barna litt bedre? Og skal bare? Og skal bare?

Særlig! :skratte:

Så lenge x'en får bestemme, er det klart hun gjør det. Og så lenge han ikke setter foten ned, så kommer ingenting til å forandre seg. Sorry, men dette her høres helt dødfødt ut, med mindre du liker å være dørmatte da. Sier ikke at han ikke er glad i deg eller noe sånt, men noen menn er helt uten evne til å stå opp mot x'en sin, og det kommer IKKE til å gå over!

Vil ikke ha barna hjemme hos seg selv, kjøper han virkelig den?

Eldste trikset i boka jo! :legrine:

Skrevet
Sitter og vurderer om jeg skal være sur på kjæresten min eller ei. Jeg er sur, og ikke minst lei meg og oppgitt, men så lurer jeg på om jeg overreagerer da...

Spørsmål: hvordan ville dere reagert dersom kjærestens eks-kone nekter å ha barna i sitt eget hus når kjæresten skal reise bort, men insisterer på å bo hjemme hos min kjæreste? Årsaken er visstnok at barna (tre tenåringer) skal slippe å måtte dele to soverom, når de har tre soverom hos faren sin, og at mor ikke har TV på soverommene.

Denne damen har lagt meg for hat fra første stund. Det var hun som ville skilles, men hun hadde kanskje ikke trodd at det var definitivt, for hun klikket helt da vi ble sammen og prøvde på alle måter å få ham tilbake igjen. Det har vært et mas med telefoner til alle døgnets tider og til tider trusler på sms. Hun har spredd usanne rykter om meg (ikke så gøy når vi bor på en liten plass...) og gjort alt for å sette kjærestens familie opp mot meg, barna også. Hun har nesten ikke samvær, slik at barna skal være mest mulig hos kjæresten min så han ikke kan være med meg.

Kjæresten min er like oppgitt som meg, men fortsetter etter min mening å være altfor slepphendt med hva hun får lov å gjøre. Setter ingen krav til samværstider og sånt, tar telefonen hver gang hun ringer (det gjør meg snart sprø! At han ikke skjønner at han må slutte, ellers gir hun seg aldri!) og han gir seg i de fleste krangler. Og nå, toppen på kransekaka... en uke før han skal reise bort med noen venner, så får jeg vite at hun skal flytte inn til han de dagene han er borte. Kan allerede se for meg at hun går gjennom tingene, snoker på PCen og roter gjennom nattbordskuffen. Og hun legger helt sikkert igjen masse ting som hun bare hente etter at han er hjemme... det hadde vært kjempetypisk...

Jeg synes det er så dumt å la henne holde på sånn. Hun har et eget hus, så hvorfor skal hun ikke ha barna der som andre foreldre? Ser ikke kjæresten min at det handler om å bestemme og kontrollere? Eller er det jeg som er dum, og dette er sånt jeg bare må tåle?

Har aldri vært sammen med en med en fortid før, som det så fint heter, så jeg vet ikke hva som er vanlig.

Blir kjempeglad hvis noen mener noe om dette her, for akkurat nå tenker hodet at jeg må skjerpe meg og ta meg sammen, mens magefølelsen ikke er god i det heletatt :tristbla: :tristbla:

Nei, synes du har god grunn til å reagere, uansett om dere er samboere eller ei i hans hus. Dere er kjærester.

Hun ville ha skilsmisse, men var kanskje ikke helt ferdig med han og klar for skilsmilssen likevell. Det kan jeg skjønne.

Men så mister jeg litt tålmodighet med henne, av å lese om at hun legger ut falske rykter, ringer hele tiden og at du forventer at hun vil legge igjen ting i huset hans bare for å komme hente det siden. Og det høres ut som at det er helt åver med dem og at han er lei av maset hennes.

Hun høres kontrollerende og nesten litt dramaqueen ut, en type jeg sjeldent aner hvordan jeg skal behandle. Så blir vanskelig å råde deg/han.

Men nei, han må ikke ligge under klørne hennes. De har barn sammen og må jo ha mye med hverandre å gjøre. Men kanskje du kan legge frem at de to skal gå til familieterapi sammen?

Og jeg hadde ikke ville hatt henne i huset, forresten. Nei, nei og atter nei;) Ikke når hun er som hun er nå.

Ang reaksjonene til kjæresten din, så virker han litt passiv. Men han har jo barn med et kontrollerende og bestemt kvinnemenneske, og det skal kanskje ikke undervurderes ;) Huff. Men rett skal være rett, han må nesten vokne opp og bli en far, mann og kutte ut denne passive dumme rollen sin oppi alt dette og gjøre noe fornuftig ut av det hele. Hadde jeg vært barna deres hadde jeg vært helt forvirra

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet

En veldig sår situasjon du er i.

Det hele handler om at du må finne ut om du vil være i den situasjonen og såååå langt ned på hans priorietetliste.

For meg så hadde det vært greit å være bak hans barn i prioritet........men jeg ville savnet følelsen av respekt i forhold til hans x.......at han respekterer hennes behov mer enn dine.

Du må se hva du selv kan leve med. Jeg tror kanskje ut fra hva du skriver at du her har med en struts å gjøre........stikke hode ned i sanda og la det bare passere, liksom (noen menn er kløppere på det). Så enten får han kjempe for seg selv og sin selvstendighet - eller så får du bare finne ut hva du greier å leve med.

Jeg tror også at det for meg ville føltes ganske galt og måtte kjempe for respekt..... har du ikke det - vel så er det vel ikke sånn da, tenker jeg......en sloss vel ikke for det i ett forhold?

Gjest Hunndjevelen (?)
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg er fremdeles forvirret men svarene fra dere hjelper meg til å se litt klarere...

Til siste gjest som svarte: jeg er enig i det du skriver om å komme bak barna. Det gjør meg ingenting å komme bak barna hans og at han prioriterer dem! Tenker at det er sånn en pappa skal være, han skal ta vare på barna først! Så det er helt greit... det er verre når det er eks-kona lurer i kulissene og han alltid feiger ut på mine vegne. Det svir litt. Noen ganger tenker jeg at jeg skulle være like bråkete og masete som henne men det er liksom ikke min stil...

Og til deg som nevnte dramaqueen: hun har nok en del tendenser til det ja. Det har vært mange rare episoder etter at kjæresten min og jeg ble sammen. Vil ikke nevne så mange detaljer her på forumet, men politiet har vært innblandet. Hun har også drevet hærværk, uten at jeg vil gå nærmere inn på det. Hun setter de to eldste barna opp mot faren sin og ber dem om å ringe hver gang han går ut på kvelden (den yngste gjør ikke det, hun er mer pappajente som sagt). Den første tiden etter vi ble sammen hadde jeg 10-15 tapte anrop på mobilen hver morgen når jeg våknet. Og hun ringer stadig foreldrene hans for å innynde seg og få deres sympati.

Og han er passiv, jeg er enig i det. Men jeg tror virkelig han er glad i meg og gjør sitt beste. Kanskje det er jeg som må bli bedre til å stille krav. Men siden en av de tingene han mislikte så fælt med eks-kona var at hun var så kranglete og masete synes jeg det er vanskelig å krangle og mase jeg også. Men jeg tar med meg rådet ditt, Piper. Takk til alle sammen.

Når jeg leser det jeg skriver, er det nesten utrolig at det er voksne mennesker i vanlige jobber det er snakk om. Det virker jo ikke sånn :tristbla:

Skrevet

Jeg sier det en gang til: tenk på hvordan framtida blir sammen med ham og påhenget. Det er det du virkelig må tenke på!

Skrevet
Når jeg leser det jeg skriver, er det nesten utrolig at det er voksne mennesker i vanlige jobber det er snakk om. Det virker jo ikke sånn :tristbla:

Hva er det du vil ha til svar da? tar jo bare utgangspunkte i det du skriver om ditt problem! og så er du ikke så flink til å svare på det folk spør om. kunne jo ha blit andre svar vis du hadde gjort det.........

du skriver at han har vært gift og har barn! hvor gammel er han og hvor gammel er DU? for meg virker det som (av det du skriver) at du er du ei ung jente som har funnet deg en kar som bruker deg når han har lyst på kontakt, du skriver også at dere har vært sammen i nesten 2år! 0g det er bare din familie og den yngste dattra hannes som vet om dere! hvorfor er det sånn at det er bare de som vet om dere?? tenke tenke?? JO FORDI AT HAN VIL IKKE HA DEG SOM KJÆREST MEN SOM ...... og ikke annet en det!! sånn får jeg en forståelse av det du skriver... håper du kan svare litt på det som personer her inne spør deg om så er jeg sikker på at du vil få anna svar!!!!

for sånn du skriver det er det ikke en normalt at han er sånn mot deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...