Gjest Gjest_væren_* Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg skal til gyn på mandag, har mensen nå og blir nesten helt ferdig til mandag... Hva kan hun se på innvendig ultralyd da? Kan hun se om jeg har hatt eggløsning og/eller om jeg kommer til å ha det? Og hvor "fruktbar" jeg er? Eller? Har nemlig prøvd i et halvt år nå siden jeg sluttet på p-piller og begynner å bli lei nå kjenner jeg... Tror ikke jeg har eggløsning nemlig, virker hvertfall ikke sånn... Lett å miste motet i denne prøvinga gitt...=(
NemoLinn Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg skal til gyn på mandag, har mensen nå og blir nesten helt ferdig til mandag... Hva kan hun se på innvendig ultralyd da? Kan hun se om jeg har hatt eggløsning og/eller om jeg kommer til å ha det? Og hvor "fruktbar" jeg er? Eller? Har nemlig prøvd i et halvt år nå siden jeg sluttet på p-piller og begynner å bli lei nå kjenner jeg... Tror ikke jeg har eggløsning nemlig, virker hvertfall ikke sånn... Lett å miste motet i denne prøvinga gitt...=( Gyn. vil kunne se livmoren din, livmorhalsen, og om eggstokkene er normale. Hvorvidt hun kan se om du har hatt EL eller ikke, tviler jeg på da EL oppstår 10 til 14 dager før neste mensen. Så tror det er vanskelig å se om det er et egg som er på vei til å modnes. For å finne ut om hvor fruktbar du er så er det normalt å ta blodprøver. Hvorvidt om hun vil utrede deg for ufrivillig barnløshet det vet jeg ikke, da de aller fleste vil at man skal ha prøvd et år først. Men når man kommer til den utredningen er det vanlig å teste mannen sin sædkvalitet først da det er enklere å teste mannen enn det er å teste kvinnen. Utredning av en kvinne er mer utfyllende.
Eirene Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Blodprøve på 7 dager etter EL og en av de første dagene i syklus event. vil kunne bekrefte EL. UL vil som Nemolinn sier vise tykkelse på livmorslimhinne, eggstokker, event cyster og dermed også PCOS. Be om rekvisisjon til sædanalyse og blodprøver til deg selv.. Da føler du deg litt tryggere når du vet at ting er ok! Et halvt år føles ekstremt lenge, men det er glemt så snart du tester positivt. Husk 50% blir gravide før et år er godt og 50% etter..i alle fall gjelder dette for de som er bikket 30.
pleiepike Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Om hu kan se om du har EL er litt vanskelig å si, min gyn kunne se jeg hadde EL da jeg var te gyn for ei tid tebage, men det var pga jeg nærmet meg EL.. Å ha prøvd i nesten halvt år er jo ganske normalt.... Men ja, det er vanvittig vondt å vente lenge.... Stå på, det ska gå bra! :D
Gjest Fisk73 Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Det er ingen problem å ta innvendig UL selv om du har mensen, men hun kan ikke se alt... Som sagt før her, OM du har EL kan bare påvises med å ta en blodprøve rundt dag 7 etter EL, man kan anta du har EL ved å teste positivt for EL eller ved temping. Temping er vel forholdsvis en sikker måte for å finne ut om du har EL eller ikke, men jeg har ingen erfaring med det. Hun kan se om ting ser bra ut, om du har noen cyster eller lignende, men hun vil ikke se om egglederne dine er åpne for eksempel. For mange kan det ta opptil ett år før p-pillene er ute av kroppen, sett bort fra den første måneden etter pilleslutt, da kroppen faktisk er mer mottagelig for å bli gravid. Ellers er det ikke unormalt å måtte vente en stund. De færreste blir gravid på en, to, tre.... Lykke til! Endret 9. oktober 2008 av Fisk73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå