Gå til innhold

hva skjer?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hm_*
Skrevet

For et halvt år siden var jeg endel med en fyr. Før jeg ble kjent med han var jeg fascinert av han, men på den tiden vi begynte å henge sammen så jeg på han som en venn. Han derimot var betatt av meg og konfronterte meg med det noen dager før jeg skulle ut å reise.. Jeg taklet det veldig dårlig og sendte helt sikkert forvirrende signaler, rett og slett fordi jeg var forvirret. Sommeren gikk uten at vi hadde kontakt, og uten at jeg savnet han nevneverdig. Men plutselig NÅ klarer jeg ikke la være å tenke på han. Jeg ser han av og til, men vi unngår hverandre litt tror jeg. Jeg føler han er avvisende. Jeg har kontaktet han et par ganger over msn, men null respons..Har hatt en samtale med han, vi møttes tilfeldig. Følte den samtalen var treig og lite givende. Ryktet sier at han er på vei til å få seg dame. Så jeg innser jo det at løpet er kjørt for meg på den fronten.. men må vel gå an å være venner?? Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg plutselig har blitt så opphengt i han igjen..Det føles ikke som en forelskelse. Tror interessen kom da jeg skjønte at han var ferdig med meg. Jeg vil alltid ha det jeg ikke kan få. Og det er jo helt idiotisk! Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte bare konkretisere det for meg selv.

Men hvorfor tror dere at han har trekt seg unna meg? :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet
Det sier seg selv, gjør det ikke?

Du vet sikkert godt at det gjør vondt når følelser ikke gjengjeldes, og det å trekke seg unna på denne måten er en ren forsvarsmekanisme. Ved å få deg på avstand, så er det også lettere for ham komme seg videre.

De fleste av oss ønsker å omgås mennesker de kan stole på og som liker oss for den vi er. Premisser og forventninger må også være de samme hos begge parter for at relasjonen skal kunne fungere. Kort fortalt: Han hadde forventninger om et kjæresteforhold, ble skuffet og har nå trukket seg unna. Du kan jo ikke forvente at han skal fortsette å holde hånden over varmen dersom han brenner seg.

Enten lar du ham være i fred, eller så får du forsøke å overbevise både deg selv og han om at et forhold eller vennskap er liv laga. Dette innebærer en viss ydmykhet og varsomhet fra din side, og du må kunne ta et nei for et nei dersom han ikke er interessert. Innspillet er ditt.

Jo, jeg skjønner forsåvidt at det kan være en forsvarsmekanisme å holde seg unna. Men om ettersom han har fått seg dame/vært betatt av ei annen i mellomtiden, så skjønner jeg ikke at han har bruk for den forsvarmekanismen. Det må vel være et tegn på at hans følelser for meg har kjølnes?

Innspillet er mitt ja.. jeg er så feig når jeg plutselig har ballen på min side. Vet ikke hvordan jeg skal angripe den.

Skrevet
må vel gå an å være venner??

Det kunne nok gått an, men det er ikke det du vil.

Skrevet
Det kunne nok gått an, men det er ikke det du vil.

Du er smart, du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...