Gjest Gjest_Josefine_* Skrevet 9. oktober 2008 #1 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg sitter her og tenker på å lage en egen jule-CD med sanger hentet litt herfra og litt derfra. Men så kommer jeg ikke på så alle de fine julesangene... Derfor lager jeg denne tråden! Hva er din favorittjulemusikk? Kanskje jeg finner igjen flere av mine favoritter i andres favoritter. De favorittene jeg klarer å huske akkurat nå er - Romjulsdrøm av Alf Prøysen - Julekveldsvise av Alf Prøysen - Vi tenner våre lykter når det mørkner (er vel ikke en julesang, men for meg har den blitt det) - Skomakerens vise fra Jul i Skomakergata (heller ikke egentlig julesang, men... ) - En stjerne skinner i natt - Silent night (foretrekker den engelske framfor den norske) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 9. oktober 2008 #2 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) . Endret 27. september 2009 av Ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Josefine_* Skrevet 9. oktober 2008 #3 Del Skrevet 9. oktober 2008 O Helga Natt - med Jussi Björling (ingen over - ingen ved siden) Ellers liker jeg også... Fairytale of New York - Pogues & Kirsty MacColl Happy x-mas(war is over) - John Lennon 2000 Miles - Pretenders Happy New Year - Abba ...for å nevne noen. Mer tradisjonelle som Det hev ei rose sprunge, Deilig er jorden, osv er jo også flotte Åh, gleder meg til jul Åh ja, Fairytale of New York er jo så fin! Og O Helga Natt... Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Josefine_* Skrevet 9. oktober 2008 #4 Del Skrevet 9. oktober 2008 Og the First Noel! Den liker jeg også veldig godt. Merker at dette hjelper godt på hukommelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skade Skrevet 9. oktober 2008 #5 Del Skrevet 9. oktober 2008 Julen är här, gjerne sunget av Carola... Den er jo nydelig da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Portis Skrevet 9. oktober 2008 #6 Del Skrevet 9. oktober 2008 Stort sett det meste uten kristen høytidsmusikk. Feirer selv den julen som stammer fra førkristen tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 10. oktober 2008 #7 Del Skrevet 10. oktober 2008 O Helga Natt - med Jussi Björling (ingen over - ingen ved siden) Jeg synes også at O Helga Natt er i særklasse. Men jeg vi ha den sunget av et mannskor Intet mindre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #8 Del Skrevet 10. oktober 2008 Stort sett det meste uten kristen høytidsmusikk. Feirer selv den julen som stammer fra førkristen tid. Jeg er heller ikke kristen og feirer ikke jul pga Jesus. Men mange av de kristne julesangene setter meg i julestemning likevel. Jeg har jo hørt dem rundt juletider i alle år. Men så tenker jeg ikke noe over teksten i de sangene, jeg bare lytter til melodien, klangen og stemningen i sangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 10. oktober 2008 #9 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg synes også at O Helga Natt er i særklasse. Men jeg vi ha den sunget av et mannskor Intet mindre.. Det er iallefall drepen når kvinner radbrekker den, a la celine dion og mariah carey og slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 10. oktober 2008 #10 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det er iallefall drepen når kvinner radbrekker den, a la celine dion og mariah carey og slikt Enig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skade Skrevet 10. oktober 2008 #11 Del Skrevet 10. oktober 2008 O Helga Natt - med Jussi Björling (ingen over - ingen ved siden) Den må jeg si meg enig i... Ingen synger O Helga Natt som Jussi Björling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Ulla* Skrevet 10. oktober 2008 #12 Del Skrevet 10. oktober 2008 ...ååå julesanger! Driving home for Christmas The Christmas Song En stjerne skinner inatt Do they know it's Christmas Winter Wonderland Santa Baby Jinglebellrock Have yourself a merry little Christmas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malin23 Skrevet 10. oktober 2008 #13 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) En stjerne skinner i natt er en nydelig julesang Og christmas shoes Trist og vakker julesang om en gutt som skal kjøpe sko til moren som er syk. Noen som har hørt den ? Endret 10. oktober 2008 av Malin23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvelin Skrevet 10. oktober 2008 #14 Del Skrevet 10. oktober 2008 I tillegg til flere av de førnevnte er disse viktige for meg: Decembernatt med Peter Jöback Det hev ei rose sprunge med Jan Werner Deilig er jorden med Sissel Kyrkjebø Nella Fantasia m Jan Werner En engel i min favn med Carola En stjerne skinner i natt Et lys i mot mørketida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #15 Del Skrevet 11. oktober 2008 Det er så mange. Men i fjor så var julealbumet til josh groban en favoritt, og mcmusic cd'en med sanger, den engelske av de da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 11. oktober 2008 #16 Del Skrevet 11. oktober 2008 Stort sett det meste uten kristen høytidsmusikk. Feirer selv den julen som stammer fra førkristen tid. Det er vel ikke så mye julemusikk å finne fra førkristen tid???..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise_ Skrevet 11. oktober 2008 #17 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) ...ååå julesanger! Driving home for Christmas The Christmas Song En stjerne skinner inatt Do they know it's Christmas Winter Wonderland Santa Baby Jinglebellrock Have yourself a merry little Christmas Helt enig men må tilføye: -o helga natt -snowflake (julesang?) -Rudolf the red nosed reindeer -deilig er jorden -silent night -white christmas -last christmas -santa claus is coming to town -when you wish apon a star Endret 11. oktober 2008 av Lise_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 11. oktober 2008 #18 Del Skrevet 11. oktober 2008 O helga natt med Björling ja. En masse amerikanske, gamle godinger. Og så er jeg svak for musikken til 3 nøtter til Askepott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope Skrevet 11. oktober 2008 #19 Del Skrevet 11. oktober 2008 little drummer boy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mystical Skrevet 11. oktober 2008 #20 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har mistet en CD som jeg kjøpte for ca 3 år siden. Den var så nydelig og jeg finner den ikke igjen. Det var Mia Gundersen. Noen som vet hva den heter eller hvor jeg kan finne den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå