Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest MissV
Skrevet

Har du noen gode tips å dele med resten?

:D

Videoannonse
Annonse
Gjest Janna
Skrevet

-snakk sammen, uten kommunikasjon funker ting dårlig

-ikke slutt å finne på morsomme, sprøe ting sammen

-hold deg i form og tenk god hygiene

-anstreng deg litt for å oppmuntre hvis kjæresten har en dårlig dag

-ha sex hver dag (hvis mulig)

-gi hverandre en klem og et kyss før dere fyker ut døren om morgenen

-hvis det er noe du lurer på, spør den det gjelder, og ikke gå rundt grøten eller gruble for mye

-kjøp et par bokser øl/en flaske vin til ham/henne på en ukedag, helt uventet

-skriv kjærlighetsbrev/kjærlighetskort/gi små kjæreste-gaver

-gi fotmassasje

-en gang du går forbi kjæresten hjemme, ta tak i h*n, klem h*n inn mot veggen og gi tungekyss. Følges ofte av en følelse av gelè i knærne for "offeret"...

-ta din del av oppgavene i hjemmet uten å mukke og krangle

Å, det er mange fler. Men har ikke tid til å ramse opp mer nå... :wink:

Gjest Poirot
Skrevet

Gi hverandre frihet til å gjøre ting på egenhånd.

Gjest Nabodama
Skrevet

Først og fremst:

Godta at dere er forskjellige

Fokuser på det som er positivt

Gjest Gjesta
Skrevet

God kommunikasjon og tilpassning! - Og ikke glemme å være kjærester!

Gjest Anonymous
Skrevet

Elsk mye.

Respekter at en kan være forskjellig.

Sett pris på partneren din.

Jobb med forelskelsen

"Det e itjno som kjæm av sæ sjøl"

Skrevet

Le sammen, gråt sammen, snakk sammen og sett pris på hverandre!

Jennifer

Skrevet

Å akseptere at man er ulike og har ulike meninger.

Akseptere hverandres FEIL.

Å klare å komme gjennom kriser i sammen ved å prate og ved å være sterke.

Sjalusi ødelegger,man må kunne stole på hverandre.

I begynnelsen er det vanskeligere synes jeg.

Dette er 8 året jeg er i sammen med min type og kan love deg at vi har vært igjennom myyyye i sammen.Kriser,økonomiske og følelsesmessige.Døsfall i familie,depresjoner og alt mulig jeg ikke vil ta opp her.Og det er DA man virkelig får foholdet testet grundig.

Frihet.............er viktig.Å la hverandre være borte fra hverandre uten noen diskusjoner eller sjalusi.

Jeg er IKKE sjalu på han el.For jeg stoler på han så utrolig.Han er trofast og skikkelig "down to earth" og familiemann.

Skrevet

oppvaskmaskin

separate skittentøykurver

headset til tv'en

Skrevet

Fortell kjæresten din MINST en gang om dagen at du syns han/hun er det skjønneste menneske på jord :D

Suz :wink:

Skrevet

Gi hverandre nok frihet til at h*n ikke føler seg innestengt og låst.

Alle trenger tid for seg selv.

Hvis dere ikke er enige, så diskuter dere frem til en løsning som begge kan leve med.

Gjest lmari
Skrevet

- Vær hverandres beste venner

- ikke spill spill med hverandre. Jeg er lei av å høre om venninner som ikke kan ringe kjæresten sin, for det er ikke deres "tur", og da kunne han jo tro at hun var avhengig eller et eller annet... Spill er ut!!

- Vis dere sårbare for hverandre. Det henger litt sammen med den forrige - hvis man viser hverandre at man er sårbare, knyttes man også tettere sammen

- bruk tid hver for dere. Det er viktig at du er bare deg selv i noen sammenhenger, og ikke en del av et felles "dere" hele tiden. Vennepar er bra, men det er også viktig med venner som kjæresten ikke har så mye kontakt med.

- Fortell hverandre hva som skjer i livet deres.

- Ikke gå fra hverandre eller legg dere til å sove mens dere fremdeles er uvenner.

- Ikke forsøk å forandre den personen du ble forelsket i (... den var litt til meg selv....). Husk at du selv ikke er perfekt, og dermed kan du ikke kreve det av kjæresten din heller.

- Om man ikke får til å ha sex hver eneste dag, er det viktig å klemme og kose med hverandre.

- fortell hverandre hvor mye dere setter pris på hverandre.

Skrevet

Ser noen mener man ikke skal legge seg før man er enige...

I noen tilfeller er det kanskje best å legge seg å sove, og la det uoppgjorte være litt...

Dagen etter har underbevisstheten jobbet med saken, man er opplagt og kanskje man ser hvilken bagatell som utløste krangelen?

Tror man kan fyre en krangel himmelhøyt hvis man skal "diskutere den ferdig" - trøtt og j.....

Viktig å ta hensyn til at partneren kanskje er trettere enn deg, slik at det ikke alltid passer å drøfte konflikter der og da.

Viktig:

Hver sin pc

Hvert sitt arbeidsrom (trekke seg tilbake-rom)

Godta forskjellene

Huske at ord kan misforstås

Vise veldig hvor glad du er i ham når du er opplagt (og han også er det, er han trett, la han være litt...) - da kan du knurre og "være deg selv" når du er sliten, uten at det er fare for at du virker kald ...

Osv. osv.

Skrevet

Hvis man krangler og legger seg uenige, ha glemt det hele når man våkner og kos leeenge!! Å være langsint er dumt!! Enten få det ut der og da, eller kom over det.

Skrevet
Hvis man krangler og legger seg uenige' date=' ha glemt det hele når man våkner og kos leeenge!! Å være langsint er dumt!! Enten få det ut der og da, eller kom over det.[/quote']

Jeg fikk en gang et råd om at man aldri skal legge seg som uvenner. Det synes jeg var et godt råd - jeg får ikke sove hvis min kjære ligger med ryggen til og er sint på meg...

Skrevet

Mitt tips:

Ikke tolke det han sier på en negativ måte (alt for mange jenter gjør det :roll: ). Hvis han sier noe som kan tolkes på to måter: velg den som gjør deg glad (hvis dere ikke er mitt i en heftig krangel, da ). Hvis han elsker deg går han neppe inn for å såre deg :)

Tingeling

Skrevet

Avstand. Husk at et hus/leilighet har fler enn ett rom. Ikke gå opp på hverandre hele tiden.

Respekt.Det er veldig viktig å respektere den andre mening. Ikke trumf gjennom det du vil bare fordi du skal ha det bra.

Frihet. Bruk tid på dere selv vekke fra partneren. Det er så lett (spesielt for oss jenter) å gå opp i rollen som kjæreste/sambo/kone/mor osv, slik at vi glemmer hvem vi selv er.

Venner. Det er veldig viktig at en beholder de vennene en hadde før en ble sammen med noen. Ikke bare sats på felles venner, men ta vare på alle andre også. Det er viktig at en har noen som bare er ens egne venner. Da er det nemlig lettere å finne på noe alene sammen med venner.

Ellers er det mye annet også, men dette har mange av de andre kommet inn på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...