Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 I kjølevannet av Saera og telefonregningen reagerer jeg også veldig på denne artikkelen. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=517179 Skriver OGSÅ for det er en god diskusjon på aktulle om telefonregningen, så den trenger jeg ikke dra inn her Er det spåerne sin jobb å fortelle media dette? Er det etisk riktig av de å bryte taushetsplikten sin slik. Ja jeg ser de sier selvpålagt taushetsplikt, men hvis man ser på Eksperthjelp sine sider der minst en av disse spådamene er står det. Hva jeg synes og mener om spåtjenester skal jeg ikke uttale meg om, men det jeg henger meg opp i her er at ingen ting er hellig lenger selv ikke en taushetsplikt så lenge det har med profilerte borgere å gjøre, hvor er personvernet? De jobber som kundeveiledere og mange mennesker stoler på de og har tillit til de. Jo et er fint de stopper folk som ringer for mye, det har jeg respekt for men jeg har ikke respekt for de når de går ut i media og bekrefter hvem kundene er og hvor mye de har ringt for i kroner og ører, dette kunne de tatt opp med de som trenger infoen ikke media. Dette er ikke en diskusjon om man tror på spådom eller ei, det er den etiske biten jeg ønsker å diskutere.
rabagast Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Siden spåfolk bare har taushetsplikt i den grad den er selvpålagt, blir det vel litt naivt å forvente at noen som tar seg betalt for å lure deg trill rundt, i tillegg skal holde kjeft om det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå