Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 hei.. dette kommer sikkert til å høres fælt ut, men jeg har en venn som virkelig går meg på nervene. hun svarer så ofte i et skikkelig surt tonefall og som om man er en idiot! og hun må dessuten kverulere og blande seg inn i ALT som blir sagt! flere io "gjngen" som irriterer bseg over dette.. det er så sinnsykt slitsomt! er det noen som har hatt/har slike venninner? hva gjorde dere med dette? å kutte henne ut er ikke et alternativ bare så det er sagt..
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Vet ikke, men det hjelper kanskje å "ta igjen" litt med henne. Si fra når hun går over streken, at hun ødelegger diskusjoner o.l. Jeg har en tendens til å være kverulerende og kritisk selv, men har ikke vært særlig bevisst på det før nylig - og det er en bra ting å bli klar over med mindre man virkelig VIL ødelegge samtaler og evt vennskap...
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Gjør henne oppmerksom på at du ikke setter pris på sarkasmen hennes. Min erfaring er at folk som henger seg opp i en sarkastisk væremåte ikke er klare over hvor plagsomt det er. De tror de er flinke som flagger besserwisserevnene sine.
lily26 Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Har selv hatt en venninne som alltid skulle kverulere, blande seg i alt og være vrang. Hun skulle være best i alt og ingen var like gode som henne uansett hva det var. Det gikk så langt at hun løy om hver minste lille ting, fra hvor stor varmtvannstank hun hadde til antall hus hennes rike bestefar var eier av. Gjengen prøvde å snakke med henne, frklare situasjonen og at vi synes hun var usympatisk og at det ikke gikk an å holde på sånn. Det hjalp ikke noe, ogjeg valgte da henne bort som venn. Jeg savner henne ikke. Hvis det å avbryte vennskapet ikke er et alternativ synes jeg du skal sette deg ned med henne over en kopp kaffe i ro og fred og forklare hvordan du føler det. Jeg har desverre ikke andre råd til deg, men hun bør bli gjort oppmerksom på hva andre mener om oppførselen hennes.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Gjør henne oppmerksom på at du ikke setter pris på sarkasmen hennes. Min erfaring er at folk som henger seg opp i en sarkastisk væremåte ikke er klare over hvor plagsomt det er. De tror de er flinke som flagger besserwisserevnene sine. Ingen har da sagt noe om at hun er sarkastisk/ironisk? Det kan jo være ganske moro med folk som har sansen for sarkasmer og ironi, men denne personen virker jo bare ekkel.
jørnsi Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 hehe hun er en Karen http://www.youtube.com/watch?v=ukrNYpwpAqE...feature=related
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå