Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Datteren min nekter å hilse på mennesker vi treffer som jeg kjenner, hun sier ikke hei til de andre om morgenen i b.hagen, sier ikke ha det når vi går. Alle de andre barna sier hei og ha det, og datteren min prater normalt ellers. Jeg har prøvd å spørre henne hvorfor hun ikke vil hilse på folk, eller si ha det, men får ikke noe fornuftig svar... HUn vil heller ikke snakke i telefonen. Forøvrig snakker hun non stop.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Hva med å prøve å overse alt annet hun sier inntil hun har sagt hei? Funker jo bare hvis hun nekter å si hei til deg også, men...
Gjest Miley Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Kanskje hun synes det er flau og ekkelt? Min hadde en periode der han ikke likte å si hei fordi da fikk han all oppmerksomhet og da ble han flau. Det samme var det egentlig med hadet, men han var litt lettere der da han viste at da skulle vi gå så han slapp all oppmerksomheten.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Det der er helt naturlig:) Det er som Miley sier, barn synes det er litt flaut å få mye oppmerksomhet av fremmede. Ikke tenk på det, så sier hun når hun føler for det.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Det der er helt naturlig:) Det er som Miley sier, barn synes det er litt flaut å få mye oppmerksomhet av fremmede. Ikke tenk på det, så sier hun når hun føler for det. PS. Det med telefon trodde jeg det hjalt bare mine, hehe. Det snakker i tlf med pappaen sin og med meg, men ingen andre! Ikke min mor og søster en gang, hehe. Syntes det var rart, men det er flere altså? Det er sikkert de ikke vet hva de skal si. Mine svarer eller hvis de blir spurt om noe på tlf. Det er ikke store problemer det der, synes jeg:)
cilja Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Ingen grunn til bekymring. Det kommer når tulla er klar. Ikke gjør noen greie av det overfor henne.
Gjest imli Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Er nok ganske vanlig. Men likevel greit å gjøre ungen oppmerksom på at det er høflig å si hei og hadet, og at det er sånn man skal oppføre seg.
Silmarill Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Det kommer etterhvert, men det kommer IKKE om du maser om det! Ofte er det slik at når foreldre maser om noe så nekter barna å evt. utføre det foreldrene vil at de skal. Bare se det ann...uten masing Endret 9. oktober 2008 av Silmarill
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 hehe.. jeg jobber i barnehage, at barn sier "hei" og "hadet" er kanskje 1 av 10.. hvis det er det engang... så jeg blir mer paff når et barn sier det enn når ikke det sier det.. for jeg hilser, vinker og sier hadet til hvert barn, men skjeldent noe respons annet enn fra foreldren.. hehe
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #10 Skrevet 11. oktober 2008 hehe.. jeg jobber i barnehage, at barn sier "hei" og "hadet" er kanskje 1 av 10.. hvis det er det engang... så jeg blir mer paff når et barn sier det enn når ikke det sier det.. for jeg hilser, vinker og sier hadet til hvert barn, men skjeldent noe respons annet enn fra foreldren.. hehe TS: Det var godt å høre! Jeg er jo litt bekymret for at de voksne i b.hagen ikke skal like barnet mitt, siden hun ikke hilser, men hvis det er såpass vanlig, så er det vel ikke slik at de voksne blir "fornærmet.." TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå