Gå til innhold

Sete på fly

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trixi_*
Skrevet

Nå har flybillettene kommet og jeg og min venninne har ikke fått seter ved siden av hverandre.

Hun sitter på 17C og jeg på 15C. Synes det blir trist å sitte alene på en 6 timers flytur.

Har ringt til flyselskapet men flyet er fullbooket. Bortsett fra at vi kan oppgraderes til 1. klasse da, men det er dyrt.

Venninna mi bryr seg ikke så mye men jeg synes ikke det er så gøy å skulle sitte med bare fremmede.

Noen flere som har vært utsatt for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere overlever nok, det er tross alt bare én rad mellom. Det går også an å spørre om det er noen av de andre passasjerene i nærheten som kan tenke seg å bytte sete så dere kan sitte sammen hvis det er helt krise.

Skrevet

Sikkert noen som er villige til å bytte bort midtsete med midgangsete, så bare å spørre når dere er kommet ombord i flyet.

Skrevet

De aller fleste har nok vært "utsatt" for noe slikt, ja. Det er ikke uvanlig. Det skal tross alt godt gjøres at alle i et fly skal få sitte sammen med dem de reiser med.

Du kan prøve å spørre om noen vil flytte seg. Hadde jeg hatt midtsete hadde jeg antageligvis vært glad for å få mulighet til å bytte til midtgang. Men husk å spørre høflig, ikke bare sett deg i setet til en annen person og anta det er ok...

Og om du ikke får byttet, så er det ikke noen krise, vel. Ta med deg en god bok, kryssord, mp3-spiller, og underhold deg selv.

Skrevet

Hei

Det har skjedd noen ganger for min del også men det har alltid ordnet seg når vi har spurt om å bytte plass men andre. Så det går nok helt fint :-)

Skrevet
Sikkert noen som er villige til å bytte bort midtsete med midgangsete, så bare å spørre når dere er kommet ombord i flyet.

Ja det skulle ikke være så vanskelig, så sant man finner noen som reiser alene og har midtsete, da. Bare de husker å spørre pent, og ikke bli sure hvis de får nei. Jeg har blitt bedt om å bytte bort vindusplass mange ganger, og ikke alle er like greie når de får et pent nei.

Skrevet

Finnes helt sikkert en som vil sitte ved midtgangen! Mye bedre enn midten på en så lang flytur!

Gjest fishyfish
Skrevet

vil bare nevne en gang jeg, min søster og vår mor skulle fly sammen for første gang (i gamle dager da vi ikke fikk tildelt sete). flyet var nesten fullt og vi fant ingen rad hvor 3 seter ved siden av hverandre var ledige, for vi ville jo gjerne sitte sammen. så var det en mann som sa til oss, helt på eget initiativ, at vi kunne få plassen hans! (han satt da ved vinduet med to ledige seter ved siden av seg).

selv om jeg bare var 9 år da husker jeg det ennå, hvor snille og omtenksomme fremmede en sjelden gang kan være :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...