Gjest Gjest_malin_* Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er egentlig en bedagelig anlagt person. Stresser ikke noe særlig, tar ting som de kommer, har god tid. Men nå har jeg og samboeren bestemt oss for å prøve å få barn! Egentlig hadde vi ikke tenkt det, så den offisielle historien som går blant venner og familie er at vi ikke skal ha barn sammen. Nå har vi altså ombestemt oss, og jeg føler meg plutselig så utålmodig på alle områder... Først måtte jeg vente til virkningen av p-sprøyta ga seg. Jeg var heldig, det tok bare noen få måneder, og nå har jeg mensen. Men ventetiden føltes likevel lang som en evighet. Så må jeg vente til jeg blir gravid. (Har jo ingen garanti for at jeg blir det i det hele tatt) Er så utålmodig, og ser symptomer hele tida. Brystene er ømme, jeg får brått rare matbehov osv. Men jeg har jo mensen nå, så det må ha vært andre ting som forårsaket de tingene der. Vi har bestemt oss for å ikke si til noen at vi prøver å få barn, fordi vi ikke vil ha presset på oss. Kanskje blir det aldri noen baby. Men jeg er så fristet til å fortelle det. Har så lyst å dele tankene mine med venner og familie. Ah, jeg er så utålmodig! Har lyst til å kjøpe navnebok allerede, klarer ikke å la være å se på priser på babyutstyr. Får lyst til å kjøpe sånne søte babyklær når jeg går forbi. Har hittil klart å holde meg i skinnet. Har ikke gjort tåpelige ting som å kjøpe babyutstyr. Og jeg har klart å holde kjeft om planene våre. Men det er nesten så jeg sprekker av taletrang her! Så da ble det dere på KG som ble nødt til å høre på meg.
Lissi Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jeg kan bare si at jeg forstår deg utrolig godt. At man nesten bobler over av forventning, entusiasme, skrekkblandet fryd og bekymring. Tror det er veldig smart å ikke stresse seg så opp, da det kan ta tid, samt at det er nok lettere om man ikke stresser. Jeg har lest litt på snartmamma.no, der driver noen å tar tempen hver dag, tar eggeløsningstest hele tiden (må koste en formue) samt at de tafser på tappen (hørt det også nå). Men jeg tror ikke dette er oppskriften. Jeg anbefaler deg å prøve på en avslappa måte, bare ha sex annenhver dag en uke etter MENS og en uke fremover. Om du leser litt på graviditetssider så ser du mange som har klikka fullstendig. Jeg tror mange menn får HETTA og får både prestasjonsangst og tvil når damene tar helt av. Mange menn sliter med å bli klar. I flg hysterian som går rundt hos mange kvinner så forstår man grunnen Jeg sier ikke at dette gjelder deg. Jeg skjønner godt at du bruser over av glede, om dere hadde bestemt dere for å ikke få barn, og skal alikevel. Jeg sender over masse lykkeønskniner og håper det blir full klaff neste eggeløsning Endret 9. oktober 2008 av Lissi
flickan Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Vel, jeg er vel en av disse hysteriske damene som lissi beskriver jeg da. Men for å være ærlig føler jeg meg ikke hysterisk eller desperat i det hele tatt. Tror det er en utbredt misforståelse av folk som følger med på syklusen sin er så hysteriske, og den neste store misforståelsen er at man blir gravide bare man slapper av. Kunnskap om syklus og befruktningsprosessen øker faktisk sjansen for å bli gravid, mer enn å "slappe av". Jeg tror de fleste gleder seg, og bobler over av forventning, men ikke alle har ikke ro i kroppen til å lene seg tilbake og gjøre ingenting annet enn å ha sex i rette tider. Jeg er vel en av de. Jeg har ventet i nesten 3 år på å bli prøver, så for meg så er dette en tid hvor jeg endelig har "lov" til å bruke kunnskapen min. Jeg som går realfaglig udanning liker system, og setter pris på å ha oversikt. Jeg synes det er moro med grafer og statistikk. Jeg har lest meg opp masse om temaet, og synes det er moro. Jeg liker å ha kunnskap om det som skal skje med kroppen min og omgivelsene rundt meg. Jeg er på samme måte når det gjelder andre ting i livet mitt, uten at det gjør meg til hverken hysterisk eller overivrig, det bare ligger i min natur. Jeg vet at det skjer når det skjer, men kan jeg ikke ha det moro underveis? For noen er sånt pes og gjør en stresset, for andre gjør det prøvingen mer virkelig. Så bruk tiden fremover til å gjøre det DU har lyst til, om det innebærer å kjøpe navneleksikon, så gjør det. Det er lov å våge å drømme. Så Lissi, jeg dømmer ikke de som tar det "easy" under prøvingen, ser ingen grunn til at det er nødvendig å bruke ord som "klikka fullstendig" og "hysterian" om kvinner som velger en annen vei. Jeg er avslappet i forhold til prøving, selv om det kansje ikke virker sånn i dine øyne. Men jeg gleder meg og har det moro
Lissi Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Vel, jeg er vel en av disse hysteriske damene som lissi beskriver jeg da. Men for å være ærlig føler jeg meg ikke hysterisk eller desperat i det hele tatt. Tror det er en utbredt misforståelse av folk som følger med på syklusen sin er så hysteriske, og den neste store misforståelsen er at man blir gravide bare man slapper av. Kunnskap om syklus og befruktningsprosessen øker faktisk sjansen for å bli gravid, mer enn å "slappe av". Jeg tror de fleste gleder seg, og bobler over av forventning, men ikke alle har ikke ro i kroppen til å lene seg tilbake og gjøre ingenting annet enn å ha sex i rette tider. Jeg er vel en av de. Jeg har ventet i nesten 3 år på å bli prøver, så for meg så er dette en tid hvor jeg endelig har "lov" til å bruke kunnskapen min. Jeg som går realfaglig udanning liker system, og setter pris på å ha oversikt. Jeg synes det er moro med grafer og statistikk. Jeg har lest meg opp masse om temaet, og synes det er moro. Jeg liker å ha kunnskap om det som skal skje med kroppen min og omgivelsene rundt meg. Jeg er på samme måte når det gjelder andre ting i livet mitt, uten at det gjør meg til hverken hysterisk eller overivrig, det bare ligger i min natur. Jeg vet at det skjer når det skjer, men kan jeg ikke ha det moro underveis? For noen er sånt pes og gjør en stresset, for andre gjør det prøvingen mer virkelig. Så bruk tiden fremover til å gjøre det DU har lyst til, om det innebærer å kjøpe navneleksikon, så gjør det. Det er lov å våge å drømme. Så Lissi, jeg dømmer ikke de som tar det "easy" under prøvingen, ser ingen grunn til at det er nødvendig å bruke ord som "klikka fullstendig" og "hysterian" om kvinner som velger en annen vei. Jeg er avslappet i forhold til prøving, selv om det kansje ikke virker sånn i dine øyne. Men jeg gleder meg og har det moro Men Flican, nå snakker jeg jo om de som har klikka! Jeg snakker ikke om de som teller dager og prøver å finne ut når rett tidspunkt er. Jeg snakker om de som kjøper barneklær før de er gravid. Jeg snakker om de som leser pedagogikk og snartmammabøker FØR de er gravid. Jeg snakker om de som bare har sex rundt eggeløsning, som innrømmer at de behandler mannen sin som om sæden er det eneste de er interessert i. Jeg snakker om de som ikke snakker om annet. Som beskriver el-slimet sitt i detalj, samt tafser på tappen og lurer på om de er gravid eller ikke. Det er fullt lov å være spent, entusiastisk, forventningsfull og alle disse tingene her. Det er normalt. Å kjenne etter symptomer og teste etter hver måned. Det følger med. Har man ventet i mange år så er det heller ikke rart at man blir utolmodig. Man vil jo så gjerne;)
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg anbefaler deg å prøve på en avslappa måte, bare ha sex annenhver dag en uke etter sex og en uke fremover. Mulig jeg er ufattelig dum... Men jeg skjønner rett og slett ikke hva du prøver å si her. Noen som kan forklare? Nybegynner-prøver
Lissi Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Mulig jeg er ufattelig dum... Men jeg skjønner rett og slett ikke hva du prøver å si her. Noen som kan forklare? Nybegynner-prøver Sånne dumme råd må du ikke høre på!!!
Gjest ts Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 Så bruk tiden fremover til å gjøre det DU har lyst til, om det innebærer å kjøpe navneleksikon, så gjør det. Det er lov å våge å drømme. Takk! Kanskje jeg gjør det... Kjøper et navneleksikon, altså. Er jo ikke en direkte babyting, sånn som babyklær er. Hvem som helst kan da eie et navneleksikon!
Gjest ts Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 Sånne dumme råd må du ikke høre på!!! Hehe, måtte lese den setninga du kommenterer der maaaaange ganger før jeg skjønte hva som egentlig skulle stå der. Tror jeg...
flickan Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Men Flican, nå snakker jeg jo om de som har klikka! Jeg snakker ikke om de som teller dager og prøver å finne ut når rett tidspunkt er. Jeg snakker om de som kjøper barneklær før de er gravid. Jeg snakker om de som leser pedagogikk og snartmammabøker FØR de er gravid. Jeg snakker om de som bare har sex rundt eggeløsning, som innrømmer at de behandler mannen sin som om sæden er det eneste de er interessert i. Jeg snakker om de som ikke snakker om annet. Som beskriver el-slimet sitt i detalj, samt tafser på tappen og lurer på om de er gravid eller ikke. Det er fullt lov å være spent, entusiastisk, forventningsfull og alle disse tingene her. Det er normalt. Å kjenne etter symptomer og teste etter hver måned. Det følger med. Har man ventet i mange år så er det heller ikke rart at man blir utolmodig. Man vil jo så gjerne;) Da misforsto jeg deg nok litt. Men jeg tror ikke det finnes så mange av disse egentlig, de fleste har nok et relativt normalt forhold til prøvingen. Men er helt enig i at noen tar veldig av
Lissi Skrevet 10. oktober 2008 #10 Skrevet 10. oktober 2008 Da misforsto jeg deg nok litt. Men jeg tror ikke det finnes så mange av disse egentlig, de fleste har nok et relativt normalt forhold til prøvingen. Men er helt enig i at noen tar veldig av Ja du gjorde det:) Jeg snakket om de EKSTREME og joda, det er ganske mange av de
Lissi Skrevet 10. oktober 2008 #11 Skrevet 10. oktober 2008 Hehe, måtte lese den setninga du kommenterer der maaaaange ganger før jeg skjønte hva som egentlig skulle stå der. Tror jeg... Å ha sex annenhver dag en uke etter sex... Ikke så lett å skjønne det da.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #12 Skrevet 10. oktober 2008 Å ha sex annenhver dag en uke etter sex... Ikke så lett å skjønne det da. Jeg har prøvd å regne ut hvor mye sex det blir, men kom helt ut av tellinga. Best å bare bli under dyna med partneren...
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #13 Skrevet 10. oktober 2008 vi har også bestemt oss for å bli prøvere.. men jeg gidder ikke stresse, det er vel pågrunn av at det er mye skrekkblanda fryd av følelser ute å går.. blir litt skremt av tanken og hvordan den nye hverdagen kan bli.. disse tankene kom først etter vi besluttet oss for å prøve, jeg hadde jo "masa" lenge. og endelig var typen klar også personlig så håper jeg det går litt tid før vi blir det.. så jeg får vent meg til tanken. men nå har jeg først slutta på p-pillene orker jeg ikke begynne igjen.. merker så stor forskjell på kroppen min nå etter 12 år på p-piller. men her i familien er vi utrolig fruktbare, vi blir alt for lett gravide. mamma har 4 barn, hvor hver og en kom på første forsøka.. søstra mi også, og jeg tok abort når jeg var 16 år (selvom jeg gikk på p-piller)
Lissi Skrevet 10. oktober 2008 #14 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har prøvd å regne ut hvor mye sex det blir, men kom helt ut av tellinga. Best å bare bli under dyna med partneren... Det blir mer sex enn man har godt av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå